De informatiesessie over de toekomst van Groningen Airport Eelde is vier maanden uitgesteld. Dat heeft het stadsbestuur woensdag bekendgemaakt.
Tot uitstel is besloten omdat verschillende onderzoeken naar de toekomst van het verliesgevende vliegveld nu nog lopen. De gemeente heeft daarop besloten dat de informatiesessie, die gepland stond voor 19 mei, niet doorgaat.
De toekomst van Groningen Airport Eelde is al jarenlang een heikel punt. Vorig jaar werd de startbaan met 700 meter verlengd, maar dat heeft niet geleid tot een beter rendement. De gemeente Groningen betaalt zelf mee aan de instandhouding van het vliegveld.
In de ochtenduren is er woensdag kans op hardnekkige mist. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is…
Het Schotse avontuur van Kevin van Veen is afgelopen. Op sociale media laat St. Mirren…
De basketballers van Donar hebben dinsdagavond de uitwedstrijd in de European North Basketball League tegen…
In de gevel van vier nieuwbouwwoningen aan de Molenkampsteeg in Haren is een plaquette geplaatst…
Amerikanen gaan dinsdag naar de stembus voor de presidentsverkiezingen. Groningse Amerikanen volgens de verkiezingen op…
Het KNMI waarschuwt dinsdagavond voor dichte mist. Voor de provincie Groningen is een 'code geel'…
Bekijk reacties
Jaar in jaar uit gaan daar bakken met gemeenschapsgeld heen. Voor anderhalve man en een paardekop die dan op Tenerife kunnen vliegen. Gek dat je daar niets over hoort, terwijl hele hordes zich druk maken over de tram en het forum.
Totaal niet vergelijkbaar. De tram en het forum kosten honderden miljoenen. De luchthaven tot nu toe ongeveer 5 ton per jaar, alleen dit jaar lijkt het verlies wat groter te zijn. Dat hebben we toch wel over voor een luchthaven die ook zakelijk belangrijk is en een belangrijke factor is voor het vestigingsklimaat van onze regio?
Waar maakt men zich toch druk om, reserveer als gezamenlijke provincies enkele miljoenen per jaar en hou Eelde gewoon open en laat het tot in lengte van dagen als vliegveld blijven bestaan.
Wellicht ben je het in de nabije toekomst nog echt nodig ook en dan is men blij dat het nog altijd bestaat.
Of gaat men straks ook roepen sluit het Huis van Niets maar, immers daar gaan straks jaarlijks ook miljoenen heen om de exploitatietekorten af te dekken enkel en alleen om een miniem deel van de inwoners uit deze gemeente een clubhuis te verschaffen.
Ik schrijf de politic al jaren over Eelde en hebin jan~feb~maart de politiek in de Staten van Groningen en Drenthe
ingelicht en ook de gemeenten.Ik heb van 1989-2009 zelf partime vast op Schiphol gewerkt. Wil Eelde economisch rendabel worden dan zal de landings baan van 2500 m1 verlengd dienen te worden naar 3800 meter zodat ook de grote vracht vliegtuigen kunnen landen en stijgen.Schiphol is de grootste vracht luchthaven van Europa qua tonnage en qua passagiers nr 4.Schiphol wil ruimte krijgen door chater vluchten naar Leleystad te dirigeren en qua vracht zou Eelde een uitwijk plaats kunnen worden.Ik heb vele maatschappijen zien vertrekken > Belgie en Duitsland omdat Schiphol te duur is. Op Schiphol werken binnen de Douane 130.000 mensen en buiten de douane ook 130.000 mensen en is de Tweede grootste werkplek in Nederland na de Rotterdamse haven.Een luchthaven blijkt een geweldige aantrekking qua arbeid te zijn. Die verlenging kost 23 miljoen. Dat geld kan gespaard worden in de Zuidring Groningen. Investeren ja maar er moet werk gelegenheid uit voort komen.
Zie ook alle commentaren bij het eerdere onderwerp "Eelde uitgevlogen"!
https://www.oogtv.nl/2016/03/eelde-uitgevlogen/
Het vliegveld moet natuurlijk blijven!
In de buurt van een middel grote stad als Groningen die binnen een aantal
jaren zal uitgroeien tot een stad met ca 230.000 inwoners is een vliegveld logisch,
net zoals een trein station en een paar tramlijnen.