Het herstel van de treinverbinding tussen Groningen en Bremen gaat vijf tot tien jaar duren. Dat melden de Deutsche Bahn en de Duitse overheden tijdens overleg met de provincie Groningen.
De spoorbrug bij het Duitse Weener werd in december kapot gevaren door een vrachtschip. Het herstel kost minimaal 30 miljoen euro. De provincie Groningen dringt aan op een snelle en goede oplossing, omdat de treinverbinding van groot belang is voor de noordelijke economie.
Na de zomer komt er meer duidelijkheid over het herstel van de brug.
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
In de vroege ochtend van zaterdag is in de Poelestraat in Groningen een bewusteloze man…
Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…
Het Noord-Nederlands Trein & Tram Museum (NNTTM) in Zuidbroek krijgt een bijzonder object in de…
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
Bekijk reacties
Met andere woorden: "Betaal het zelf maar".
Duidelijk, Duitsland.
Groningen zal samen met de Oostfriezen moeten optrekken om hier wat vaart achter te krijgen. Er is een 'task force' die meer op een theedrinkclubje lijkt dat eens in het half jaar bij elkaar komt. Dat zet uiteraard geen zoden aan de dijk.
Laat staan rails op de brug.
Het is toch te gek, dat dat vijf jaar minstens duurt? Als die brug tussen Berlijn en Hannover lag, duurde dat echt geen vijf jaar. Samen met Ostfriesland, Oldenburg en Bremen protesteren en het Europees parlement erachteraan zetten.
5 tot 10 jaar? Ze hebben daar in duitsland zeker geen bruggenbouwers, over onwil gesproken het lijkt Den Haag wel!!
Net als Nederland met de IJzeren Rijn heeft Duitsland weinig haast met grens overschrijdende spoorlijnen die havens in het buitenland bevoordelen. En maak er een tunnel van!
Wie moet hier als eerste met geld over de brug komen ? EU ?