De aannemerscombinatie Herepoort heeft de aanbesteding van de Zuidelijke Ringweg gewonnen. Herepoort zegt de klus te klaren voor 388 miljoen euro.
Voor dat bedrag hoopt de combinatie ook de fiets- en voetgangerstunnel bij de Esperantostraat, de volledige aansluiting op de Europaweg en een groen Julianaplein te realiseren. Een definitief besluit daarover volgt later, maar de voortekenen zijn gunstig.
De combinatie betrekt ook noordelijk toeleveranciers en de Ringweg Academie bij het project. Het contract is voorlopig, een uitspraak van de Raad van State kan nog roet in het eten gooien.
De fractie van de SP heeft de afgelopen dagen taarten rondgebracht bij Groningse apotheken. Dat…
Maandagmiddag heeft een ongeval plaatsgevonden op de afrit van de N7 in de richting van…
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
Aanvankelijk leek het erop dat niemand anders dan alleen de FC-supporter gewond is geraakt bij…
Kerstbomen, lampjes, slingers, kerstmannen en sneeuwpoppen: tijdens Kerst hoort het er allemaal bij. Sommige Stadjers…
Aan het Anker in Lewenborg was maandagmiddag een flinke politiemacht op de been tijdens een…
Bekijk reacties
Het plan was/is niet goed en voor deze prijs wordt het helemaal een FIASCO.
Mensen, luister toch eens naar Pieter M , zal een hoop ellende voorkomen.
Maar Ardien, als je toch geen verstand hebt van dit soort projecten (en dat hebben jij en ik niet), waarom zou dan het plan van Pieter M. wél goed zijn en dit plan niet? Hoe beoordeel je dat? Hoe wil je verklaren dat één man een beter plan kan maken dan een hele projectgroep met hun expertise en controlerende instanties?
O.Kars,
u kunt beide visies wel 100% tegen elkaar afwegen ?
Of volgt u de meerderheid omdat die naar uw mening wel meer inhoud moeten hebben.
Als ik moest kiezen, dan zou ik mijn vertrouwen eerder bij de groep van bewezen experts leggen dan bij de enkeling, die ook nog eens veelvuldig gebruik maakt van drogredenatie. Jij niet, begrijp ik hieruit?
Arie vindt alles goed als het maar niet het plan van de politiek is.
Dat is best dom geredeneerd, dan. Wie baseert zijn mening nou op onderbuikgevoelens in plaats van logica en redenering? Er zijn genoeg redenen om tegen dit plan te zijn, maar "omdat de politiek stom is", is daar geen van.
Inderdaad! Het plan van Pieter, mits goed ingepast in het landschap is nog niet zo slecht. Leg gelijktijdig ook spoor aan via een deel van het trace van Winschoten via Stadskanaal naar Emmen. Is het helemaal top!
Mooi zo. Nou de Raad van State nog afwachten en als alles goed is, die schep nou eindelijk eens de grond in.
Het huidige plan haalt niet het verkeer weg waar het nu rijdt maar zuigt verkeer aan !
Bij het alternatieve plan vermindert het verkeer met 40 % = 32.000 auto's per dag minder en mijn raming zat op 344 miljoen voor het alternatief.
Beste mensen ik heb 43 j leiding/toezicht gegeven bij grote projecten. Het huidige voorstel wordt in delen geknipt en indien het mis gaat financieel dan heeft men laten weten gaan er delen vervallen b.v. Europaweg knooppunt en meerdere zaken. Dit mag nooit de bedoeling zijn dat het een na drukste punt vervalt.
388 miljoen, gooi het maar in mijn pet. Twee keer de transferwaarde van Messi zeg maar.
38 miljoen had ik ook geloofd of 500 miljoen, ik heb werkelijk geen idee. Er zal wel veel van geprofiteerd worden door de Hans. G's van deze wereld.
O.Kars en MarcS.
1 man heeft soms meer onder zijn hersenpan dan wat een hele meute aankan.
Moeten we dan na het debacle van HET MONSTRUM ook dit foute tracee nog verstouwen ?
De uitspraak van de Raad van State volgens de heren en gedeputeerde wordt in Juli verwacht, echter de Raad van State heeft zelf al mee gedeeld dat het 4 a 6 maand opgeschoven wordt en nu maand 5 + 4 = september /november,.
Een gedeputeerde die zegt indien het plan strand dhr Muijzert gaan we met u plan aan tafel.
Ik verbind mn politieke lot aan het niet doorgaan van het huidige plan. Ze durft het plan niet stil te leggen.
Helden op sokken zijn deze politici. Ieder zegt binnen kamers ja, het alternatief is beter voor stad en ommeland.
Maar we wachten tot de Raad van State nee zegt.
Tuurlijk Pieter. We weten uiteraard dat je het nu over Fleur Gräper-van Koolwijk hebt. Dit plan (in deze vorm komt uit de stedelijke gemeenteraad. Als deze gedeputeerde zegt het gaat niet door of ik ga weg. Dan gaat ze dus weg. Het enige resultaat van het niet doorgaan van dit plan is dat de rijksbijdrage terug naar den Haag gaat en er dus niets gebeurt en al het voorbereidende werk voor niets is geweest en weggegooid geld is.
Men had een moeten nadenken over alternatieven. Bij de vraag aan Arcadis Amersfoort kwam naar voren dat men geen enkel alternatief bekeken heeft en alleen de opdracht RWS (tunnelvisie) beoordeeld heeft.
Men zou eens naar de Groninger bevolking luisteren. Het geld gaat niet terug naar Den Haag. De minister draagt slechts 200 miljoen bij en eigent zich 100 miljoen terug voor de voorbereiding, dus draagt slechts 100 miljoen bij .
In de laatste week mei gaan we om tafel met de politieke partijen in de Tweede Kamer. Zorg eerst voor een nieuwe noordwestelijke ring alvorens men aan een de zuid ring begint. Dan komt de stad niet vast te staan en creeer je een gevaarlijke stoffen route dat 25 % van het verkeer oost> west en west > oost via deze nieuwe ring gaat rijden.
We hebben de steun van de Eemshaven /Domo - Campina en Suikerunie - andere zijde de AVEBE achter ons staan want een nieuwe noordwest ring ontlast de stad en bevordering voor het Hoge Land.Dit zijn toch niet de minste bedrijven .Zelfs in de Provincie Drenthe staat men er achter zij zijn echter nooit gekend in de plannen.
388 miljoen en minstens het dubbele bedrag om de rampzalige gevolgen van dit jaren '50 ontwerp weer enigszins ongedaan te maken. Het consortium dat deze kluif toegeworpen heeft gekregen vindt het natuurlijk wel prima zo.