Gedeputeerde Patrick Brouns doopte donderdagochtend de eerste boot op waterstof.
De boot heeft een elektromotor, gecombineerd met lithium-batterijen en een waterstofcel. Hierdoor kan de boot ook op lange afstanden volledig duurzaam varen.
Carl Holthausen, die de waterstofmotor inbouwde, vindt het vooral mooi dat “je iets heel ouds eigenlijk een heel nieuw, modern karakter geeft. “
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…
Bekijk reacties
De gasten op zo'n boot zijn OHA wat minder stil, eerder uitgelaten rumoerig. Je zult hem dus toch van ver horen aankomen.
Dit soort vehikels zijn helemaal niet zo duurzaam. De productie van de grondstoffen voor waterstofcel en de lithium-batterijen veroorzaken zoveel CO2 uitstoot en milieuvervuiling (oa platina voor de elektroden en irridium voor het verstevigen van de waterstofcel) dat er voornamelijk sprake is van export van problemen is. Goed om het groene heilige boontje te kunnen spelen, maar wie werkelijk zich de milieuproblemen op wereldwijde schaal aantrekt een heilloze weg.