De gemeente gaat taxichauffeurs stimuleren om meer elektrisch te gaan rijden.Het plan is om elektrische taxi’s op korte termijn twee plekken aan te bieden waar ze kunnen snelladen. Dat kan bij de voorkant van de wachtrij op het hoofdstation.
Elektrische taxi’s krijgen ook een voorrangspositie bij de nieuw in te richten taxistandplaats bij de Grote Markt. De gemeente denkt nog na over een aanpassing van de legeskosten voor elektrische taxi’s.
Tot en met zondag is het buiten niet bepaald lekker vertoeven in Groningen. Waterkoud en…
Een oproep om het Aurora Festival alsnog jaarlijks van een subsidiebedrag van 50.000 euro te…
De laatste jaren voor DOT aan de Vrydemalaan hebben geslagen. Uiterlijk in 2027 verdwijnt het…
De vier eersteklassers uit Groningen bereikten deze week zonder problemen de derde ronde van de…
Zaterdag werd Sinterklaas al begroet in het centrum van Groningen en in Hoogkerk. Maar de…
Vaste marktkramen in de binnenstad mogen 's nachts niet blijven staan. Een motie van het…
Bekijk reacties
In Nederland heeft rechts alltijd voorrang. Een taxi op batterijen kan geen interlokaal vervoer aan, de batterijen zijn snel leeg, dus taxis op batterijen kunnen alleen lokaal mensen vervoeren, dus moet de taxichauffeurenbaas dubbel zoveel autos aanschaffen elke chauffeur 1 voor lokaal en 1 voor interlokaal verkeer, dat is dan weer goed voor de industrie.
Wil je een beter milieu dan moet je gewoon per bus en trein reizen en het laatste stukje lopen!
Elektrische taxi,s zijn niet schoner je krijgt zo lang via stekker moeten op laden alleen maar meer kern afval laat ze maar eerst naar duitsland lijken bij Bmw die is nu met een auto bezig die niet meer hoeft worden te opgeladen en Amerika zijn ze met een kia bezig die hoeft ook niet meer opgeladen te worden als il naar schiphol wil kan ik niet met z,n taxi heen en weer komen om dat de accu eerder leeg is dit gebeurt in een te vroeg stadium
Met vriendelijke groeten
Fred van der molen
Comfortabel personen vervoer
Als de stad nu gewoon laadpalen voor Taxi's neer zet met groene energie, dan is dat ook opgelost. Sowieso scheelt het een hoop fijnstofuitstoot in de stad. Maar een klein deel van de in Nederland geleverde energie komt uit kerncentrales.
Enig idee wat dit met de taxi ritprijs gaat doen?