De MyOV-app van vervoersbedrijf Arriva kan in ieder geval tot september gebruikt worden. Het project is zo’n succes dat besloten is om het te verlengen.
De app werd vorig jaar juni door Arriva in samenwerking met het ministerie van Infrastructuur en Milieu in gebruik genomen. Doelstelling van de app is om door middel van slimme adviezen reizigers uit de spits te halen. Sinds Arriva met nieuwe treinen rijdt heeft het bedrijf een reizigersgroei van veertig procent doorgemaakt, waardoor treinen in de spits vol zitten.
De app geeft advies wanneer je het beste tijdens de daluren kunt reizen. Mensen die dit advies opvolgen en dus ook echt kiezen voor een reis buiten de spits, verdienen punten die later in te wisselen zijn voor mooie cadeaus zoals een museumbezoek of een kop koffie bij de Kiosk. Behalve punten verzamelen biedt de app ook de mogelijkheid om geld terug te vragen in geval van vertragingen.
Omdat veel reizigers de app gebruiken is besloten het project te verlengen. Behalve op de noordelijke lijnen kan de applicatie ook gebruikt worden op de Vechtdallijnen en op de Valleilijn.