De gemeente heeft geen goed plan bedacht voor de omleiding van stadslijnen 2 en 8 via de Van Ketwich Verschuurbrug. Dat laten de consumentenplatforms Openbaar Vervoer weten.
De platforms hebben het lijndienstrooster voor 2017 bestudeerd. In dat rooster worden lijnen 2 en 8 omgeleid, maar daardoor ontstaat er bij de Van Ketwich Verschuurbrug een knelpunt, waardoor naar alle waarschijnlijk de rijtijden niet gehandhaafd kunnen worden. Volgens de consumentenplatforms is hier door de gemeente of het Rijk slecht over nagedacht.
Uit het onderzoek blijkt dat de doorstroming van bussen in de gehele concessie Groningen-Drenthe beter kan. Om dit te bereiken zouden er verschillende infrastructurele maatregelen genomen kunnen worden, opperen de platforms.
FC Groningen oefende donderdagmiddag in Keulen tegen FC Köln, dat uitkomt in de tweede Duitse…
"Verkeersongevallen en toegenomen stress hebben ervoor gezorgd dat Groningen is gezakt van de eerste naar…
De demonstratie op de Grote Markt tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs heeft donderdag…
Het Openbaar Ministerie eist een levenslange celstraf tegen de Britse drugscrimineel Robert D. Die zou…
Boekwinkels, sportverenigingen en de cultuursector kunnen voorlopig weer rustig ademhalen. Het kabinet zet de omstreden…
De politie heeft woensdagavond een 51-jarige Stadjer aangehouden voor een winkeldiefstal op het Akerkhof. Dat…
Bekijk reacties
Dit gemeentebestuur heeft volledig lak aan het OV! Alles wordt gedaan, om het OV te ontmoedigen. Bussen van de Grote Markt en A-kerkhof, Verkeerslichten niet afstellen ten gunste van het OV (Herebrug en Emmabrug), busbanen voor auto's bestemmen, de tram wegstemmen, de doorstroming op de Helperbrink, Helperzoom en Goeman Borgesiuslaan onmogelijk maken enz.enz. Een ellende voor het OV, dit d'66 stadsbestuur! Terwijl voor een groeiende stad het Openbaar Vervoer juist van levensbelang is. Zeer kortzichtig "stadsbestuur"
Ik kan bovenstaande van @R.Bos volledig beamen en spreek uit eigen ervaring.
Het traineren van het openbaar vervoer ( BUSSEN stad en Streek ) lijkt een hobby te zijn geworden van het gemeente bestuur .
Met het verdwijnen van Karin Dekker hoopte ik dat het bus gebeuren weer in zijn oude glorie hersteld zou worden.
Ik blijf nog steeds hopen.
De halve stad overhoop gooien kan gelukkig wel ..er is namelijk geen tram die het vervoer regelt.
Het zijn de flexibel inzetbare bussen die via een "alternatieve" route de passagiers in de buurt afleveren en dan regelmatig vertraging opgelopen.
Een tram zou dat niet kunnen .
Juiste keuze gemeente bestuur.
Ja....soms maken jullie de juiste keuze..
Je hebt je werk goed gedaan Karin.
Je gaf het goede voorbeeld
Het anti bus denken bij de gemeente valt er moeilijk uit te krijgen.
Iets wat er jaren in gestampt wordt kan je hersenspoelen noemen.
Ik hoop dat men tot hun verstand komt en uiteindelijk de bus de aandacht ruimte en plek, geeft die het verdient.
Er lijkt een kentering gekomen te zijn in het anti bus denken ..
De plannen “lijken” hoopvol voor de vervoerder dus ook voor de bewoners die er gebruik van maken
Bussen terug in het centrum van Groningen stad. ( onzalig idee geen bussen meer over de Grote Markt)
Lijnen in stand houden ( ook al zijn ze niet rendabel) in de Ommelanden en provincies.
Groningen bereikbaar in de ruimste zin van het woord.
Voor het algemeen NUT(s)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nutsbedrijf
Met vriendelijke groet
Rene Strobos