De Stadse afdeling van Greenpeace voerde zaterdag actie bij de Lidl in Selwerd. ‘Ga voor gifvrij en red de bij’ was het motto.
De supermarktketen doet het niet goed op het gebied van pesticiden, zegt de milieuclub. In Nederland gebruiken we veel pesticiden en supermarkten laten een belangrijk verantwoordelijkheid liggen. Afgelopen week bereikte de milieuorganisatie een akkoord over het reduceren van bestrijdingsmiddelen met supermarkten Albert Heijn en Jumbo. Onderhandelingen met Lidl moeten veel sneller, zegt Greenpeace.
In de stad gaat het relatief goed met de bij, maar de bijenstand is op het platteland nog steeds slecht. Dat komt door de bestrijdingsmiddelen, zegt Greenpeace. De boerenbelangenorganisatie NLTO vreest dat de concurrentiepositie van Nederlandse telers verslechtert door minder gebruik van pesticiden.
De zon laat zich de komende dagen vaak zien. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis zit de…
De Esperantotunnel is de afgelopen dagen voorzien van asfalt. De bedoeling is dat de nieuwe…
Een groep Oekraïners uit Haren, Groningen en verschillende andere locaties in de provincie heeft zaterdag…
Studentenvereniging Vindicat zet zich vanaf maandag samen met diverse Groningse organisaties een week lang in…
Voor het vijfde jaar op rij wordt er in de meivakantie een Voetbalkamp gehouden op…
Op de Peizerweg zijn zondagmiddag Stolpersteine gelegd voor Maarten Wolf, zijn vrouw Regina Wolf-Kropveld en…
Bekijk reacties
te laat zei winnetou, het zaad is al naar binnen toe.
De bij doet het god in de stad.... Nou dan gaat ie daar toch verder leven, denk ik dan!
Greenpeace ooit eens ontstaan tegen de walvisvaart draaft tegenwoordig door in ontwetendheid. Een boer cq agrarier zal nooit zomaar gif rondspuiten, een boer is namelijk efficient bezig, en gif spuit gebeurd alleen als er een noodzaak toe is.
En als Greenpeace zich zo druk maakt om het welzijn, doe dan eens wat aan vage Enummers in de mayonaise of E250 in vleeswaar dat is veel vervelender spul dan waar ze nu aandacht voor vragen. Of moet het imago wat worden opgepoetst na alle vreemde acties van de afgelopen jaren?
Nu is Lidl aan de beurt, morgen Albert Heijn. Ze zijn een beetje de weg kwijt, deze geitenwollensokken jongetjes en meisjes.