De Stadse afdeling van Greenpeace voerde zaterdag actie bij de Lidl in Selwerd. ‘Ga voor gifvrij en red de bij’ was het motto.
De supermarktketen doet het niet goed op het gebied van pesticiden, zegt de milieuclub. In Nederland gebruiken we veel pesticiden en supermarkten laten een belangrijk verantwoordelijkheid liggen. Afgelopen week bereikte de milieuorganisatie een akkoord over het reduceren van bestrijdingsmiddelen met supermarkten Albert Heijn en Jumbo. Onderhandelingen met Lidl moeten veel sneller, zegt Greenpeace.
In de stad gaat het relatief goed met de bij, maar de bijenstand is op het platteland nog steeds slecht. Dat komt door de bestrijdingsmiddelen, zegt Greenpeace. De boerenbelangenorganisatie NLTO vreest dat de concurrentiepositie van Nederlandse telers verslechtert door minder gebruik van pesticiden.
Coöperatie Dichtbij organiseert komende maandag een speciale oliebollenactie voor het goede doel: Stichting Present Groningen.…
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…
Bekijk reacties
te laat zei winnetou, het zaad is al naar binnen toe.
De bij doet het god in de stad.... Nou dan gaat ie daar toch verder leven, denk ik dan!
Greenpeace ooit eens ontstaan tegen de walvisvaart draaft tegenwoordig door in ontwetendheid. Een boer cq agrarier zal nooit zomaar gif rondspuiten, een boer is namelijk efficient bezig, en gif spuit gebeurd alleen als er een noodzaak toe is.
En als Greenpeace zich zo druk maakt om het welzijn, doe dan eens wat aan vage Enummers in de mayonaise of E250 in vleeswaar dat is veel vervelender spul dan waar ze nu aandacht voor vragen. Of moet het imago wat worden opgepoetst na alle vreemde acties van de afgelopen jaren?
Nu is Lidl aan de beurt, morgen Albert Heijn. Ze zijn een beetje de weg kwijt, deze geitenwollensokken jongetjes en meisjes.