De Oostersluis gaat tijdens de vakantieperiode ook tijdens de spitsuren open voor het scheepvaartverkeer. Dat meldt Rijkswaterstaat.
Een van de twee bruggen van de sluis werd ruim een week geleden geramd door een vrachtschip. Daardoor kan het wegverkeer alleen over de brug bij de Florakade.
Daarom werd besloten om de sluis in de spitsuren niet te bedienen. Maar omdat er momenteel minder verkeer is door de vakantie gaat de sluis tijdens de spits nu wel open.
De brug bij de Oostersluis is lang uit de roulatie, aldus Rijkswaterstaat. Het is nog niet bekend hoe lang de reparatie gaat duren.
De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Leefomgeving staat op nummer één. Dat blijkt uit de Tienskipdag van 16 december, georganiseerd met…
Bekijk reacties
Rijkswaterstaat afdeling vaarwegen heeft lak aan auto en fietsverkeer. Gemeente Groningen moet protest aantekenen. Vooral fietsers moeten kilometers omfietsen (3,5 via de Korrewegbrug. of via de driebondsbrug waar je ook kans maakt voor een open brug te staan).
hoe zou u het vinden als u twee uur voor een brug moet wachten dit gebeurd nu met de scheepvaart er is ook nog zoiets als economisch belang ik denk dat van beide zijden water in de wijn gedaan moet worden een beetje geven en nemen; uit varen van tweeschepen uit de sluis duurt max 10 min jullie wachten dan brug dicht verkeer kan er over als file is opgelost is gaat de brug weer 10 min open de schepen varen in de brug is weer beschikbaar. zo moeilijk kan het toch niet zijn je kunt in deze situatie de brug niet alleen voor het verkeer claimen gedeelde smart is halve smart.groet mdegraaf schipper in ruste
Niks water in de wijn. Vaar niet tegen die bruggen aan kapitein blind! Jullie maken het stuk en de weggebruiker lijdt!
Wel heel erg egoïstisch gedacht van je Marc, 15 tot min om fietsen of 2 uur voor een gesloten brug moeten wachten is toch een behoorlijk verschil. Doe zoals M de Graaf schrijft, neem beide een deel van de verloren tijd voor je rekening, en laat niet de gehele binnenvaart boeten voor de fout van 1 individu. Hou ook even in gedachte dat alle spertijden in heel Nederland in het voordeel van het wegverkeer zijn, daar is de binnenvaart ook al de dupe !
15 tot 20 min dus !
Als dit in het westen van het land zou gebeuren, dan waren ze er als de kippen bij en waren ze er gelijk 24 uur mee bezig om dit zo nel mogelijk op te lossen en/of te repareren. En hier zie je dagenlang helemaal niemand die er ook maar iets uitvoert. Schandalig ...!!
Krankzinnig! Die rotschepen en scheepjes krijgen overal voorrang. Te gek voor woorden. Wanneer wordt die terreur van die schepen eens gewijzigd ten gunste van honderdduizenden, die in bus, auto, fiets of lopend het slachtoffer zijn van die vreselijke bruggen, die te pas en te onpas omhoog staan.
wacht maar tot de eerste dode valt omdat de ambulance moet wachten. Economisch belang mijn reet! Als de sluis kapot was dan zou ie binnen een week gerepareerd zijn. De brug? een half jaar minimaal! en dan de kloteschippers ook nog een potje komen klagen hier. aso's!
IK als vrachtwagen-chauffeur vind het niet erg om voor een brug te moeten wachten als het om vrachtscheepvaart gaat, maar plezier bootjes die zo nodig te pas en te onpas voorrang krijgen omdat ze met een omhoog staande mast 15 cm te hoog zijn zoals op de ringweg vaak gebeurt daar heb ik geen begrip voor ze veroorzaken lange files soms sta je bij Hoogkerk al stil omdat er weer zo'n plezierjacht door de brug moet laat die lui verplicht hum mast strijken als ze zo nodig in de stad willen zijn
Laat ik nou toch denken dat ik maatschappelijk iets nuttigs deed door met mijn schip van 1100 ton ongeveer 35 vrachtwagens van de weg te halen samen met mijn hardwerkende vrouw . En die schepen van 2700 ton halen er zo'n kleine honderd van de weg. Ook allemaal hardwerkende mensen en ik kom maar weinig aso's tegen. Daar bovenop komen dan nog al die mensen die wat verdienen aan de binnenvaart door levering van materiaal , scheepsbouw en apparatuur . Volgens mij zijn jullie erg onbeschoft en kortzichtig door zo dom te reageren . Ik wil er best mee stoppen hoor , zorg dan maar dat de gemeente Groningen mij uitkoopt en ga dan maar lekker achter die 35 vrachtwagens staan. Je durft niet eens je naam onder je reactie te zetten dat zegt genoeg.