Door een storing in de chipkaartapparatuur hebben treinreizigers bij vervoersbedrijf Arriva de afgelopen dagen te veel voor hun ritten betaald.
Alleen mensen die met een chipkaart op saldo reizen zijn gedupeerd. Door de storing werden er volledig andere bedragen afgerekend dan de ritprijzen die via de reisplanner van het bedrijf gecommuniceerd worden. Een enkele rit van bijvoorbeeld Groningen Noord naar Leeuwarden kost normaal met korting 6,50. Door de fout werd er echter 6,90 afgeschreven. Op social media maken verschillende mensen er melding van. “Waarom betaal ik voor de rit Sneek-Groningen nu steeds verschillende hoge bedragen met de chipkaart”, vraagt Johnny Bottema zich af.
De storing is afgelopen weekend ontstaan, en kon dinsdagavond opgelost worden. Vervoersbedrijf Arriva adviseert mensen die te veel betaald hebben, een restitutieverzoeken in te dienen.
@Arriva_NL waarom betaal ik voor de rit Sneek Groningen en vv nu steeds verschillende hoge bedragen met de chipkaart? Is er een storing?
— Johnny Bottema (@JohnBottema) July 6, 2016