De terraskoopkracht is het allerlaagst in Groningen. De “terraskoopkracht” wordt bepaald door het gemiddeld besteedbaar inkomen van de inwoners af te zetten tegen de prijzen op het terras.
Inwoners van de stad Groningen hebben met 16,2 rondjes de laagste “terraskoopkracht”. Breda heeft de hoogste terraskoopkracht met gemiddeld 20,5 rondjes per week. De stad wordt gevolgd door Amersfoort, waar inwoners gemiddeld 19,9 rondjes per week kunnen bestellen. De gemiddelde “terraskoopkracht” over alle gemeten steden ligt op 18,6 rondjes per week en ligt hiermee gelijk aan het voorgaande jaar.
Gin tonic wordt dit jaar als dé trend op het terras genoemd maar ook speciaalbieren en Radlers. De trend van alcoholvrije drankjes zet zich dit jaar nog iets verder door. Ook de limonades en ook ijsthee’s worden steeds meer geschonken. Deze dranken zijn qua inkoop relatief goedkoop.
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/ W.A Scholtenstraat…
De stichting Hulpacties van het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch…
Het jaar 2024 was een bijzonder jaar voor Groningen, met zowel hoogtepunten als uitdagingen. FC…
De stichting Dierenopvangcentrum Groningen is één van de deelnemende goede doelen bij het Serieus Request…
Met het einde van het jaar in zicht is het ook tijd om naar je…
Bekijk reacties
Het is weer komkommertijd. Wat een flutonderzoekje, je hebt er niets aan.
Niet zo raar met zo'n grote studentenpopulatie
En de huurprijzen van woningen stijgen net zo hard als in een Randstad. Het is algemeen bekend, dat de inkomens in Groningen tot de laagste van het land behoren. Een voorbode op een vooravond. Dit minimale besteedbaar inkomen van Groningen zal zich in meer sectoren gaan doorzetten. Dit met alle gevolgen van dien.
wellicht kunnen terrashouders hiermee hun prijsbeleid aanpassen en zo hun omzet optimaliseren.
De meeste horeca heeft lange contracten met bierbrouwerijen. Die hebben macht, oa door een bierkartel. Deze houden dus de prijs hoog en dat word dus doorberekent aan de klant. De horeca wil wel, maar of zij ook kunnen, is de vraag.