Foto: Sebastiaan Scheffer
De terraskoopkracht is het allerlaagst in Groningen. De “terraskoopkracht” wordt bepaald door het gemiddeld besteedbaar inkomen van de inwoners af te zetten tegen de prijzen op het terras.
Inwoners van de stad Groningen hebben met 16,2 rondjes de laagste “terraskoopkracht”. Breda heeft de hoogste terraskoopkracht met gemiddeld 20,5 rondjes per week. De stad wordt gevolgd door Amersfoort, waar inwoners gemiddeld 19,9 rondjes per week kunnen bestellen. De gemiddelde “terraskoopkracht” over alle gemeten steden ligt op 18,6 rondjes per week en ligt hiermee gelijk aan het voorgaande jaar.
Gin tonic wordt dit jaar als dé trend op het terras genoemd maar ook speciaalbieren en Radlers. De trend van alcoholvrije drankjes zet zich dit jaar nog iets verder door. Ook de limonades en ook ijsthee’s worden steeds meer geschonken. Deze dranken zijn qua inkoop relatief goedkoop.
Jeroen Eefting uit de stad wil in november mee gaan doen aan de marathon van…
Koploper GRC Groningen verspeelde in de tweede klasse H zondag twee punten. Een klasse lager…
In een leegstaand gebouw van het UMCG aan de Antonius Deusinglaan heeft zondagmiddag korte tijd…
FC Groningen heeft met 1-0 van Fortuna Sittard gewonnen. Doelpuntenmaker in minuut 87 was Brynjolfur…
De schok is groot bij de Sociale Brigade in Haren. Een deel van het militaire…
FC Groningen vervolgt vandaag de competitie tegen Fortuna Sittard. De twee ploegen staan dicht bij…
Bekijk reacties
Het is weer komkommertijd. Wat een flutonderzoekje, je hebt er niets aan.
Niet zo raar met zo'n grote studentenpopulatie
En de huurprijzen van woningen stijgen net zo hard als in een Randstad. Het is algemeen bekend, dat de inkomens in Groningen tot de laagste van het land behoren. Een voorbode op een vooravond. Dit minimale besteedbaar inkomen van Groningen zal zich in meer sectoren gaan doorzetten. Dit met alle gevolgen van dien.
wellicht kunnen terrashouders hiermee hun prijsbeleid aanpassen en zo hun omzet optimaliseren.
De meeste horeca heeft lange contracten met bierbrouwerijen. Die hebben macht, oa door een bierkartel. Deze houden dus de prijs hoog en dat word dus doorberekent aan de klant. De horeca wil wel, maar of zij ook kunnen, is de vraag.