De terraskoopkracht is het allerlaagst in Groningen. De “terraskoopkracht” wordt bepaald door het gemiddeld besteedbaar inkomen van de inwoners af te zetten tegen de prijzen op het terras.
Inwoners van de stad Groningen hebben met 16,2 rondjes de laagste “terraskoopkracht”. Breda heeft de hoogste terraskoopkracht met gemiddeld 20,5 rondjes per week. De stad wordt gevolgd door Amersfoort, waar inwoners gemiddeld 19,9 rondjes per week kunnen bestellen. De gemiddelde “terraskoopkracht” over alle gemeten steden ligt op 18,6 rondjes per week en ligt hiermee gelijk aan het voorgaande jaar.
Gin tonic wordt dit jaar als dé trend op het terras genoemd maar ook speciaalbieren en Radlers. De trend van alcoholvrije drankjes zet zich dit jaar nog iets verder door. Ook de limonades en ook ijsthee’s worden steeds meer geschonken. Deze dranken zijn qua inkoop relatief goedkoop.
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…
Bekijk reacties
Het is weer komkommertijd. Wat een flutonderzoekje, je hebt er niets aan.
Niet zo raar met zo'n grote studentenpopulatie
En de huurprijzen van woningen stijgen net zo hard als in een Randstad. Het is algemeen bekend, dat de inkomens in Groningen tot de laagste van het land behoren. Een voorbode op een vooravond. Dit minimale besteedbaar inkomen van Groningen zal zich in meer sectoren gaan doorzetten. Dit met alle gevolgen van dien.
wellicht kunnen terrashouders hiermee hun prijsbeleid aanpassen en zo hun omzet optimaliseren.
De meeste horeca heeft lange contracten met bierbrouwerijen. Die hebben macht, oa door een bierkartel. Deze houden dus de prijs hoog en dat word dus doorberekent aan de klant. De horeca wil wel, maar of zij ook kunnen, is de vraag.