Binnenkort wordt een begin gemaakt met het werk aan de Diepenring. De ring van wegen rond de stadsgrachten krijgt een nieuwe inrichting.
Het werk duurt twee jaar en wordt gefaseerd uitgevoerd. Er komt één rijstrook met daarnaast een fietspad van rood asfalt en waar mogelijk een breder voetpad. .
Het gaat om beide zijden van het deel tussen de Ebbingebrug en Steentilbrug, en om de buitenzijde van het deel tussen Ebbingebrug en Kijk In ’t Jatbrug. Daarvoor moet eerst het oude wegdek worden verwijderd.
De wegvakken zijn telkens drie tot vier weken afgezet. Het verkeer wordt dan omgeleid. Over het parkeren aan de Diepenring is nog geen besluit genomen.
Op 10 oktober is er een inloopavond voor belangstellenden in de kantine van het Werkman Lyceum.
Een rechtbank in Amsterdam heeft een 45-jarige Stadjer veroordeeld voor oplichting. De man krijgt tot…
Op de avond van eerste kerstdag heeft een brand gewoed in een schoorsteen van een…
De komende dagen zien we weinig verandering in het weer: de zon is vrijwel onzichtbaar…
Een 38-jarige vrouw uit Groningen is in de nacht van dinsdag op woensdag aan de…
De hulpdiensten zijn dinsdagavond uitgerukt naar de Tasmantoren in de Stad. Dat meldt RTV Noord.…
De hulpdiensten zijn dinsdagavond uitgerukt voor een incident langs de N360 bij Ten Post. Een…
Bekijk reacties
Lekker smal voor al die bussen, die uit de binnenstad zijn verbannen door dit bewonersonvriendelijke "gemeentebestuur". Samen met auto's, fietsers en voetgangers vast een vlotte doorstroom! Ziet u de eindeloze vertragingen al voor u?
(Pistolen)Paultje heeft voor de verandering zijn speelgoedautootjes uit de doos gevist.
Hij heeft samen met zijn vriendjes de situaties nagespeeld en is tot de conclusie gekomen dat het plan in theorie uitvoerbaar is.
De praktijk is van latere zorg.
Klets toch niet zo slap, R. Bos. Het stratenplan in dr binnenstad dateert uit de Middeleeuwen, toen er dagelijks anderhalve ossenkar en een vierdaagsepeloton door de stad trok. Het is logisch dat de binnenstedelijke ruimte niet op bussen berekend is en dat die derhalve uit het centrum worden geweerd. Bovendien is de stadskern van Groningen klein genoeg om vanaf elk punt aan de rand te kunnen worden belopen.
Vreemd dan dat ze er bijna honderd jaar hebben gereden...
In antwoord op C Neetebeem
Wat een enorm kletsverhaal van uzelf! Alle steden in Europa stammen uit de middeleeuwen of vroeger.
Daar rijden over het algemeen niet alleen bussen maar vooral trams als er al geen metro is aangelegd.
Vreemd ook dat men "Groningen" altijd zo klein wil voorstellen! Nee Groningen is voor Nederlandse begrippen
een redelijk grote stad en verdient het om goed openbaar vervoer te hebben, ook in de binnenstad!
En voor de bereikbaarheid van buitenaf wellicht een betere spoorverbinding, zoals de bedoeling was met
de ZuiderZeelijn! (Een overzicht hiervan op http://www.mpwiersema.nl)