De ombouw van de zuidelijke ringweg gaat komende zomer van start. Het zwaartepunt van de werkzaamheden ligt in 2018 en 2019, met de aanpak van het Julianaplein en het verdiepte deel van de ringweg.
Aannemerscombinatie Herepoort kiest voor een werkwijze en planning die de overlast voor het verkeer en de omwonenden zo veel mogelijk beperkt. Zo is niet gekozen voor heien maar voor schroefpalen.
Het project wordt zo uitgevoerd dat het Oude Winschoterdiep open kan blijven voor kleine bootjes. Dat was een wens van veel omwonenden en belangenverenigingen. Verder sneuvelen er 200 bomen minder dan verwacht en worden de geluidsschermen volledig beplant.
Volgende maand worden de woningen aan de zuidzijde van de H.L. Wichersstraat afgebroken. Begin volgend jaar wordt gestart met de aanleg van de Helperzoomtunnel en een op- en afrit voor bussen bij de P+R in Hoogkerk. De nieuwe ringweg moet in het voorjaar van 2021 klaar zijn. Op 10 november is er een inloopbijeenkomst in Martiniplaza.
Brandweerlieden hebben zaterdag aan het einde van de middag een paard gered uit een sloot…
Koploper PKC'83 in de eerste klasse H won zaterdag met hangen en wurgen de stadsderby…
In de eerste klasse H won Be Quick zaterdag bij Heerenveense Boys en blijft bovenin…
Gorecht is in de tweede klasse I koploper af na de nederlaag zaterdag tegen Be…
Verschillende ramen van het appartementencomplex aan de Oosterhamriklaan zijn gesprongen en het gebouw ligt er…
In en rond de binnenstad zijn zaterdag meerdere winkeldieven aangehouden. Dat meldt nieuwsfotograaf Patrick Wind…
Bekijk reacties
Ik heb gelezen dat er max. 50cm water in het Oude Winschoterdiep zou blijven staan. Hoe kun je daar daar dan als omwonende en/of belangenvereniging blij mij zijn?
Waarom niet een aquaduct bouwen om zo een diepgang van zeg 2.00mtr. te behouden, zodat er daadwerkelijk met noten en schepen gevaren kan blijven worden?
Of is dit onder het mom van: een kinderhand is gauw gevuld?
Te triest voor woorden.
Tuurlijk middenweg is weer boos. De aannemer denkt mee met de bewoners maar het is weer niet goed genoeg. Nou je vaart maar mooi om Middenweg met je eeuwige geklaag.
Ik boos? Nee hoor, sterker nog, als het geen doorgaand vaarwater voor alle recreatievaart gaat worden, dus ook voor hen met een diepgang van zeg 2.00mtr. dan kies ik voor de voordeligste optie, gewoon dichtgooien, zonde om zoveel geld in 10cm waterdiepte te gaan steken.
Ik wil er zelf niet eens varen Marc, max vaarsnelheid is daar 6km/uur , daar kan m`n motor niet zo goed tegen, die moet toeren draaien om zo min mogelijk te vervuilen.
Het is 50 cm en wellicht hoeft nu de sifon voor de doorstroming niet aangelegd te worden dus het word er niet duurder van.
Er veranderd daar weinig tot niets aan de bestaande situatie. Aanvankelijk was het plan om hier wel een dak over te leggen maar dat plan is dus van de baan. Dezelfde bootjes die daar nu kunnen varen kunnen er na het plan dus ook varen.
Er verandert niets omdat de vaste brug in het verlengde van de Meeuwerderbaan blijft liggen , dus die bootjes kunnen er over en dan weer terug, want die brug, daar kun je echt niet onderdoor. Het wordt wel overkapt maar in plaats van 1 meter grond komt er dus 0,5 meter water op dat stuk overkapping.
Om zo veel geld voor een klein stukje water is uit te geven lijkt me juist te triest voor woorden. Een bootje kan met 50 cm water er zo door zonder dat de schroef van de buitenboormotor vastloopt. Grotere schepen kunnen met gemak via de Hunzehaven het Eemskanaal op en dan bij de Oosterhaven naar links... en taaadaaa je bent er alsnog.
Ik denk dat het wel enig esthetisch nut heeft om er wat water langs te laten lopen... maar het gaat hier dus echt om bootJES. :)