Ondernemers in de stad krijgen van de gemeente meer ruimte om reclame voor hun winkel of straat te maken.
In enkele straten, zoals in de Folkingestraat en de Zwanestraat, was al een ruimer beleid en dat is goed bevallen. Zo maken ondernemers onderling afspraken over het inrichten van de straat en dat zorgt voor meer saamhorigheid. Ook krijgt de straat zo een eigen karakter.
De gemeente heeft inmiddels afspraken gemaakt met winkeliers uit de Westerhaven, Carolieweg, Oosterstraat en Gelkingestraat omtrent verruimde reclame-uitingen.
Op de Laan 1940 - 1945 (N370) ter hoogte van afrit Zeeheldenbuurt heeft vrijdagavond een…
De competitie voor de ‘Beste Groninger Film 2024’ is vrijdag van start gegaan. Dat betekent…
Het KNMI waarschuwt opnieuw voor plaatselijke dichte mist. In Groningen kan dit tot zaterdagochtend slecht…
De tunnel aan de Vierverlatenweg lag vrijdagmiddag vol met suikerbieten, nadat een volgeladen vrachtwagen een…
Museum aan de A in Groningen heeft meer dan vijftig maritieme objecten en scheepsbouwtekeningen met…
December is natuurlijk de maand van de lijstjes waarin jouw favoriete nummers worden gerangschikt, zoals…
Bekijk reacties
Dat is mooi om te horen! Eindelijk na vele jaren gemeente terreur verandert er dus wat. Winkels die geen aanbieding op een ton voor de deur mochten zetten; winkeliers die hun hele terras moesten vervangen, de SP die zelfs belasting wil vragen voor reclame in de etalage van je eigen winkel. Reclame, het klinkt zo vies, net als propaganda voor de verkiezingen, terwijl het gewoon een goede aanvulling kan zijn op de uitstaling van een straat. En die extra 100,200 of 1000 euro die het oplevert per maand kunnen vele kleine ondernemers hard gebruiken. Zeker gedurende een crisis. Rot geergerd aan een SP die een soort Oostblok wil bouwen.
Gelukkig zitten er nu wat inteligentere mensen en kijk eens; het gaat perfect! Complimenten aan de ondernemers en, ik vermoed een extra pluim voor de VVD, waar Joost van Keulen zich de afgelopen jaren heeft gericht op het MKB.
Wacht maar tot de fluoriserende aandachtstrekkers op straat komen te staan. (Uiteraard bij Turkse of Marokkaanse ondernemers, van de Hollandse esthetiek hebben die nu eenmaal weinig kaas gegeten.)
volgens mij is de febo nederlands.
in bepaalde straten maakt wat fluor ook niet uit, net zoals er sommige straten zijn waar overal het rode licht brandt.