De aanpak van de zuidelijke ringweg en de verbouwing van het stationsgebied gaan zeker 10 jaar overlast opleveren. Dit vrezen de bewoners van de Rivierenbuurt.
Door de verplaatsing van het busstation naar de zuidzijde van het hoofdstation, ligt de wijk straks ingeklemd tussen twee bouwputten. De bewoners zijn boos en voelen zich niet gehoord.
Sommige bewoners krijgen 13 verkeersbanen voor de deur. Ze denken dat de wijk er uiteindelijk niet beter van wordt. De zuidelijke Ringweg en het nieuwe busstation moeten in 2021 klaar zijn.
De Stichting Bewegen is Goud wil een openbare sporthal in Groningen Zuid. Dat schrijft de…
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bekijk reacties
Voor het gemak tellen ze de duur van gelijktijdige projecten bij elkaar op.
Marc weer commentaar vertel jij die het zo goed weet hoe lang het gaat duren ? Jij bent toch insider !
Je zit toch bij het project bureau.
Beide projecten zijn in 2021 klaar. Dat is over krap 5 jaar. Hoe kom je dan op 10 jaar? Ik naam aan dat je voor hoofdrekenen een voldoende had in de zesde klas bij meester Frits op de lagere school in Pekela?
doe niet alles te gelijk en zorg dat eerst je afvoer wegen weg en spoor klaar zijn alvorens aan de A 7 /-N 7 te beginnen en natuurlijk gaat het langer duren. en of dat 10 j is weet jij misschien ,want jij weet alles. En wie moge Frits zijn ? heb zelf op de Sibrandus Stratingh UTS civiel gezeten en HTS te Groningen. civiel. gezeten.Weet op civiel gebied na 43 j heus wel waar ik over heb.Geen van de wegenbouw combinatie heeft ervaring met tunnelbouw hetgeen ik wel heb bij de Schiphol spoortunnel van 5,7 km en met de HSL spoortunnels Oude Maas en Dordtse Kil door en brug over het Hollandsdiep.
10 jaar is waarschijnlijk nog optimistisch ingeschat door dan weer noodzakelijk blijkende aanpassingen.
Verplaatsing van het busstation naar de kop van de rivierenbuurt zal daar grote gevolgen hebben voor verkeersveiligheid en welbevinden.
De aanpassing van het Julianaknooppunt zal na voltooiing grote gevolgen hebben voor verkeersveiligheid, welzijn en volksgezondheid van scholieren, bewoners en recreanten in de Wijert en Rivierenbuurt.
Ook zal het jaren duren voordat al dit ijzer, glas, asfalt en beton enigszins aan het zicht zal zijn onttrokken.
De bestuurders van nu zal het een zorg zijn en de bouwwereld al helemaal niet.
Het kan prima tegelijk. Er lopen geen wegen door het station blijft open tijdens de verbouw. Alleen de kunnen de treinen uit Hoogezand en Zwolle tijdens het graven van de verdiepte ligging niet doorrijden en moeten stoppen op het Europapark. In die periode kun je juist hard doorwerken aan het station.
Het stille asfalt was al opgenomen in de afspraken met de aannemer al voor de uitspraak van de raad van state. Om dat nou als iets wat je bereikt hebt aan te voeren.....
Ik ben bewoner van de Rivierenbuurt en heb met beide bouwprojecten geen enkele moeite. Het starionsplan vind ik zelfs prachtig en een enorme verbetering voor de bereikbaarheid (bus en trein) van onze wijk! Natuurlijk zal er enige overlast zijn, maar zoals de buurtvereniging het voorstelt is echt onzin.