Voor de tweede keer is de digitale bereikbaarheid van alle gemeenten onderzocht. De stad komt goed uit de bus, alleen is er kritiek op het moeilijk vindbare e-mailadres op de website van de gemeente.
Voor het tweede jaar op rij deed Wij Verdienen Beter onderzoek naar de digitale bereikbaarheid van gemeenten. Alle 390 gemeenten kregen per e-mail of formulier een eenvoudige vraag voorgelegd. De vraag ging dit jaar over de regels voor het kappen van een boom. Overeenkomstig de e-mailgedragslijn voor overheden zou deze vraag binnen twee werkdagen beantwoord moeten zijn. Ruim driekwart van de gemeenten beantwoordden de vraag inderdaad binnen twee werkdagen. Binnen een week hadden 333 van de 390 gemeenten antwoord gegeven.
De afdelingen binnen de gemeenten die gaan over kapvergunningen doen het daarmee in 2016 duidelijk beter dan hun collega’s op het terrein van Jeugd vorig jaar. Op de vraag in het onderzoek in 2015 ‘Kunt u mij de verordening Jeugdhulp toezenden?’, antwoordden slechts 252 gemeenten binnen een week.
Het hele onderzoek: http://www.wijverdienenbeter.nl/bereikbaarheid_2016/index.html
De 17e editie van WinterWelVaart brengt veranderingen met zich mee. Vanwege de defecte Visserbrug meren…
Kamerleden Sandra Beckerman (SP) en Julian Bushoff (GL-PvdA) zijn woest, nu duidelijk is dat de…
Het is de Dag van de Ondernemer. Ook in Groningen gaat dat niet onopgemerkt voorbij. Gastvrij…
Het melktappunt bij melkveehouder Erwin Bijman in Ten Boer is niet meer. Regelgeving heeft de…
Met een rapportcijfer van 5,8 is Groningen het afgelopen jaar een stuk 'toiletvriendelijker' geworden. Het…
Het vertrouwen van Groningers in de aanpak van de gaswinningsproblematiek blijft laag. Uit de tiende…
Bekijk reacties
Ben er blij mee met het behaalde resultaat van afdeling kapvergunningen van gemeente Groningen. Transparantie en duidelijkheid stemt de burger tevreden en men voelt zich gehoord. Maar zo'n test kan ook een verkeerd beeld geven door, hetzij ziekte onderbezetting of drukte op een bepaalde afdeling.