De gemeente overweegt om ook in Helpman, Paddepoel Zuid en de Tuinwijk een betaald parkeren regime in te voeren. Ook deze wijken hebben parkeeroverlast door forenzen.
Die is ontstaan doordat in naastgelegen wijken betaald parkeren werd ingevoerd. Daar zijn de parkeerproblemen verholpen.
Eerder deze week maakte het stadsbestuur bekend dat in de Korrewegwijk, de Oosterpark en het zuidelijk deel van De Hoogte, de Selwerderwijk, betaald gaat worden voor het parkeren.
“We bekijken van wijk tot wijk wat nodig is om de parkeerbalans te handhaven”, aldus verantwoordelijk wethouder Paul de Rook.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
Het invoeren van betaalt parkeren lost het "vreemd" parkeren niet op. Ook nu zal het zich verplaatsen en de gemeente kas verder vullen
Waarom moet het altijd direct om geld gaan ?
Maak goedkoop pasjes voor de bewoners, eventueel extra pasjes voor bezoekers
van de bewoners.
Kosten maximaal € 5,00 per stuk, en een geldigheid van minstens vijf jaren.
Parkeren uitsluitend toegestaan met pasje.
Probleem goedkoop opgelost, en geen betaaltoestanden voor de betreffende bewoners.
weer zo'n weerzinwekkend plan van onze stadsambtenaren die op het maakt niet uit wat voor manier steeds maar weer geld uit de zakken van haar burgers klopt onder het mum van parkeeroverlast aanpakken. Als je echt de parkeeroverlast wilt aanpakken en geloofwaardig wilt blijven als bestuur dan laat je de bewoners gratis parkeren dmv een pasje o.i.d en de bezoekers laat je betalen
tja, dit soort schepen kunnen alleen maar door een wal gekeerd worden.
melkkoetjes ! nog even en de hele stad moet je betalen! er is altijd wel een smoes op te verzinnen!
Het invoeren van betaald parkeren in deze wijken wordt onderbouwd met aanpak van de parkeeroverlast door forensen,
maar is deze overlast wel reeel. Is dit alleen de mening van een aantal mondige buurtbewoners, of is het misschien vanuit de gemeente gezien een aantrekkelijke manier om de nog steeds aanwezige tekorten bij het gemeentelijk parkeerbedrijf wat aan te vullen? Maar misschien kunnen de inkomsten van deze parkeerbelasting door de gemeente gebruikt gaan worden om de geleidelijk uit het stadsbeeld verdwenen openbare 'prullenbakken' te doen herplaatsen, zodat het straatbeeld met het slordige 'zwerfvuil' weer wat toonbaarder wordt. Velen uit de betreffende wijken,
die net de kosten van een autootje kunnen ophoesten, zullen toch ook wel enorm geschrokken zijn met deze bewust, door de gemeente, gekozen verzwaring van de lasten op het bezit van een auto. Waarom niet, zoals eerder al door anderen genoemd, een gratis bewonerspasje of evt. kostendekkend bedrag van het pasje.
Was Groningen nu de duurste gemeente van Nederland of Europa ?? Een van beide was het.
moet je in de hoogte kijken bij een schoolgebouw hebben ze een parkeer plekken gemaakt maar een paar mensen gebruik maken de rest parkeer him gewoon in de straat te gek voor woorden in waarom gewoon te duur voor te betalen in ja de gemeente vindt het al lang goed weer geld erbij gaat tocht niet goed met de parkeerbedrijf tocht maargoed betalen moeten we overal dus dit kan er ook nog wel bij hoi een bewoner die geen auto maar vindt dat de gemeente totale geen gevoel of wat een bewoner/s zeggen is overlast nauw betalen parkeren maar invoeren klaar in ik zeg de volgde wijk is ook al bekent de hoogte zelf let maar op gebeurt echt in dan is het plaatje rond voor de gemeente overal betaal parkeren klaar
Het plan is zelfs om de noordkant van de Helper brink betaald parkeren te maken en de zuidkant van dezelfde straat niet. Hoe gek zijn ze dan? Zuidkant kan auto niet meer kwijt en maakt geen kans op vergunning voor de noordkant. Ik zou zeggen: beide kanten van een straat wel betaald parkeren of beide kanten niet. Of zet anders een muur midden op de weg.
Het is nu ongeveer drie jaren geleden dat de gemeente in de Hoogte, Korrewegwijk en Oosterpark betaald parkeren wilde invoeren. Er was voor de bewoners een keuze hoe de kleur van het parkkerkaartje er uit mocht zien: wit of blauw. Na protest over de wijze van handelen door de gemeente, is er een nieuwe projectleider gekomen die samen met de wijkbewoners om de tafel heeft gezeten om de parkeeroverlast terug te dringen. Al snel werd duidelijk dat de invoering van betaald parkeren geen oplossing zou kunnen bieden. Alternatieven aangedragen door de bewoners zijn, wil de gemeente wel steunen, maar betaald parkeren moet worden doorgevoerd. Het is duidelijk dat de gemeente inkomsten zoekt om financiële gaten te dichten. Wie het aantal parkeerplaatsen/auto's telt, ziet al snel dat dit om miljoenen gaat. De gemeente en de politie gedogen op dit moment het foutparkeren. (Alleen op aangeven wil de politie reageren.) Na invoering van betaald parkeren en (nu wel) handhaving kan de gemeente vervolgens zeggen dat de parkeeroverlast is teruggedrongen. Een mooi cadeau uit eigen zak. De gemeente heeft jaarlijkse een fijne geldstroom anngeboord.