Een ruime meerderheid van de gemeenteraad wil dat het stadsbestuur een onderzoek doet naar vermindering van het aantal parkeerplaatsen langs de diepenring.
Het merendeel der raadsleden stemde in met een voorstel van Tom Rustenbiel van D66. Die wil de 360 parkeerplaatsen voor auto’s zoveel mogelijk vervangen door terrassen, groen en boulevards. Dat maakt de diepenring een stuk aantrekkelijker voor bezoekers.
Het college moet nu onderzoek doen naar alternatieven voor de parkeerplekken die verdwijnen. Bezoekers van de binnenstad kunnen hun auto wel op P+R terreinen en in parkeergarages kwijt. Voor bewoners en ondernemers aan de diepenring is een andere oplossing nodig.
Het aantal WW-uitkeringen in Groningen is in november gedaald, na een aantal maanden met een…
Groningen krijgt er deze vrijdag een nieuwe weg bij: de Máximaweg. Die ligt parallel aan…
Een groep medewerkers van het Beatrix Kinderziekenhuis in de stad heeft woensdag al fietsend een…
Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…
De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
Bekijk reacties
Groot gelijk,tenminste als je nu dan ook het tarief voor parkeren in de parkeergarages en op de P+R terreinen naar een euro per uur gaat verlagen, incl. gratis openbaar vervoer van en naar het centrum.
Hoe denkt men straks met bussen over de diepenring te kunnen gaan rijden als er enkel een smalle strook voor gemotoriseerd verkeer over gaat blijven?
Prima plan. Ruim baan voor het schone verkeer en het inperken van CO2 en andere rotzooi uitstotende vervoermiddelen heeft altijd mijn sympathie.
De tarieven voor parkeren zijn nog steeds aan de lage kant en maken maar een heel klein deel uit van de autokosten. De (veel te) lage benzineprijs heeft een veel groter effect op de autokosten.