Het stadsbestuur wil de bewoners rond het Oosterhamriktracé meer betrekken bij de plannen om ook auto’s toe te staan via de huidige busbaan te rijden.
Er komt een informatiecentrum aan de Oosterhamrikkade, en de bewoners krijgen alle voorgenomen besluiten eerst voorgelegd. Ze krijgen ook inzicht in het verkeersplan en de begroting. De bewoners zijn fel tegen de plannen en voelen zich niet serieus genomen door het stadsbestuur. Oud-burgemeester Emme Groot uit Delfzijl is ingehuurd als onafhankelijk begeleider. Hij moet ervoor zorgen dat de afspraken worden nagekomen.
Vanwege de toenemende drukte bij het UMCG ontstond het idee om de busbaan open te stellen voor auto’s. Zo wordt de stad beter bereikbaar vanaf de Oostelijke Ringweg.
De Stichting Bewegen is Goud wil een openbare sporthal in Groningen Zuid. Dat schrijft de…
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bekijk reacties
Dat zal niet helpen als ze gewoon tegen zijn. :p Dan worden ze alleen maar bozer omdat het toch doorgaat. De ontsluiting van het Tracé is van belang voor de hele stad, de inspraak zal dus vooral over de uitwerking zijn en niet over de openstelling zelf. Dat gaan ze niet begrijpen, want dat is nu eenmaal niet wat ze willen.
Wat een uiterst domme opmerking. Lekkere jongen ben jij om zo over deze mensen te oordelen. En wat een onzin dat hij als ontsluitingsweg nodig is.
Daar ga je al....
De Oostelijke Ringweg = de Stad !!!! Dus rijdende op deze weg heb ik de stad bereikt !
Een weg is een weg, daar wordt op gereden, daar valt weinig meer over te zeggen......
Openbaar vervoer in Groningen zal nooit een echte rol van betekenis spelen. Gooi maar open dat traject; ik denk inderdaad dat die beter besteed kan worden aan autoverkeer.
Geef alle busbanen vrij voor gemotoriseerd verkeer, zal een vlotte doorstroming in deze stad meer dan ten goede gaan komen.
neem de fiets.