Categorieën: Nieuws

D66 wil geparkeerde auto’s weren van diepenring

D66 wil af van de geparkeerde auto’s op de diepenring. “Waar andere steden hun grachten gebruiken voor bankjes, boulevards en groen, hebben wij er auto’s staan. Zonde,” zegt D66-raadslid Tom Rustebiel,

Hij stelt voor dat het college aan de slag gaat met het vrijmaken van de kades. Daar zou onze stad veel mooier, leefbaarder, toeristisch aantrekkelijker en duurzamer van worden. De D66-fractie denkt in eerste instantie vooral aan karakteristieke plekken, zoals de Noorderhaven.

Rustebiel wil allereerst bezoekers van de stad vaker naar de parkeergarages en P+R-terreinen verwijzen. Dat scheelt op korte termijn al enorm. Het opnieuw organiseren van parkeren voor bewoners vraagt nader onderzoek.

Gert van Akkeren

Bekijk reacties

  • en dan graag voor alle bewoners / eigenaren van een pand binnen de diepenring een parkeervergunning, ook voor hun bezoek.

  • Helemaal mee eens ! Misschien eens kontakt opnemen met het college van Amsterdam om te informeren hoe ze daar de grachtengordel autovrij houden ?

  • Parkeergarage's goedkoper maken en incl een gratis bezoekerspas voor de bewoners hun gasten binnen de diepenring, in dat geval dan ben ik er wel mee eens Tom Rustebiel en anders niet ;-)

  • Zorg en er dan ook gelijk voor dat er voetgangersoversteekplaatsen komen aan de grachtkant bij de bruggen. Nu is het zo ingericht om de voetganger zo ver mogelijk van het water weg te houden. Ook langs het verbindingskanaal is het huilen met de pet op. Vooral bij de Trompsingel.

  • Uitstekend plan. Bereikbaarheid is helemaal geen issue natuurlijk, genoeg parkeerruimte in parkeergarages dus dat is een non-argument van de VVD. Onze binnenstad lijkt aan de grachten nu helaas nog druk en onaantrekkelijk met al die geparkeerde auto's. Dat aanpakken is zeer lovenswaardig en goed voor de stad.

  • Ik denk dat iedereen er wel over eens is dat bankjes en boompjes mooier staat dan geparkeerde auto's.

  • Parkeertarieven in de parkeergarage`s verlagen naar maximaal €1,00 per uur met ruimere openingstijden en bewaking in de late avond en nachtelijke uren.
    Verder gratis P+R bussen 7 dagen per week van de vroege ochtend tot de late avond en elektrische of waterstof aangedreven shuttle bussen tussen de diepenring en het centrum laten rijden.

    Maar ik zou toch eerst de (nu nog) drijvende bouwsels en objecten uit de diepenring verwijderen, want zonder geparkeerde auto`s lijkt het nu wel of je ( de enkele goed niet te na gesproken) in een Favela op het water bent beland, incl. de in de nabijheid gelegen vuilnisbelten.

    • Ja laten we de automobilisten die helden van de welvaartsstaat in de watten leggen. Betalen we met een belasting op fietsen. Een euro per kilometer. Als je niet betaalt dan fiets afpakken en fietser naar een strafkamp sturen waar hij de heilige koe van de moreel superieure automobilist moet wassen. Dat zal ze leren, minderwaardig fietsvolk! VRIJ BAAN VOOR DE MIDDENWEG DE GROTE LEIDER VAN DE NIEUWE ORDE! GROOTSTE HUFTERS EERST!

    • Misschien een weekje met Middenweg of ondergetekende meedraaien. Snap je misschien waarom een redelijk substantieel deel van de werkende mens zich wel met de auto moet (!) verplaatsen.

      Tot die blijft het geprivilegieerd en elitair geklets van een van de werkelijkheid van de (op verscheidene plekken met materialen fysieke arbeid verrichtende) belastingbetaler losgezongen GroenLinkser

      • De auto is het symbool van persoonlijk hufterschap. Het wordt hoog tijd particulier bezit van motorvoertuigen te verbieden. Het geeft mensen maar het idee dat ze heel wat zijn.

  • Grootste hufters eerst, schrijf je net Marcus, waarom moet jij nu altijd als eerste aan de beurt zijn dan? Je bent niet enkel erg voorspelbaar, maar ook egoïstisch ....

    Als ik nu uitga van het feit dat meer 80% van de houderschapsbelasting niet wordt besteed aan wegen, maar in de pot algemene middelen verdwijnt, daar waar jou uitkering van wordt betaald, dan mag ik daar in de vorm van een laag parkeertarief toch zeker wel iets van terug gaan zien.

    Waar lees jij dat ik het over minderwaardig fietsvolk heb? Of het moet natuurlijk gaan over het feit dat het gros van de fietsers niet willen rijden met deugdelijke verlichting, geen richting aan willen geven, door rood licht rijden als normaal beschouwen, met twee, drie of meer fietsers naast elkaar gaan en blijven rijden, ook als er verkeer achter hen rijdt, of volkomen onverwacht voor je langs schietende fietsers, of fietsers welke op rotondes willens en wetens voorrang nemen, waar duidelijk haaientanden op het wegdek staan, enz. enz. Inderdaad dan ben je niet enkel bij mij, maar ook bij 99,99% van de overige automobilisten persona non grata.

    Maar waar komt nu toch je minderwaardigheidscomplex vandaan Marcus, zou je daar niet eens aan gaan werken?

Recente berichten

Winterse buien in de nacht naar vrijdag; vrijdag overdag geleidelijk vaker regen

Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…

9 uur geleden

Code oranje tot vrijdagochtend: sneeuwval zorgt voor verkeershinder (update)

Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…

11 uur geleden

Stapvoets rijdend verkeer richting Hoogezand, alternatieve routes lopen ook vol

Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…

12 uur geleden

Gedeelte Turfsingel vanaf maandag twee weken afgesloten

Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…

15 uur geleden

Cadeautjes voor kinderen: Sinterklaasmarkt bij Quiet Groningen

Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…

16 uur geleden

Urenlang protest tegen onderwijsbezuinigingen en langstudeerboete

Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…

16 uur geleden