De gemeente moet niet opnieuw extra geld investeren in Groningen Airport Eelde. Dat stelt de JOVD Groningen.
De gemeente Groningen is dan wel grootaandeelhouder, maar luchtverkeer is geen taak voor de gemeente, aldus de jonge liberalen. De JOVD is bang dat als de gemeente ervoor kiest om te investeren, dat niet tot het gewenste resultaat zou leiden.
Hierdoor zal de gemeente vanwege die tegenvallers structureel geld moeten blijven geven om het vliegveld open te houden.
Groningen Airport Eelde moet zichzelf bedruipen, aldus de JOVD.
Met het einde van het jaar inzicht, is het ook tijd om naar je zorgverzekering…
De ijshockeyers van GIJS Marne Groningen zakken opnieuw op de ranglijst na een thuisnederlaag tegen…
Er is dit jaar niet één oliebollenkraam die er in de gemeente Groningen met de…
Bij een 1-1 gelijke stand is de competitiewedstrijd tussen Heracles en FC Groningen definitief gestaakt…
Volgens ESPN is een FC Groningen-supporter naar beneden gevallen van de tribune tijdens de wedstrijd…
Winterstad Groningen stond vanavond om 19.00 uur een minuut stil vanwege de aanslag op de…
Bekijk reacties
Zijn dat niet die pubers die nog maar net uit de luiers zijn en denken dat ze alles beter weten?
hè, eindelijk weer een standpunt van de jovd.
Geldt dat ook voor de sector cultuur ?
Zo ja, dan kan de bouw van HET MONSTRUM worden gestopt.
ja en dan lekker geisoleerd hier zitten blijven in een aardbevingsgebied dat mede door de VVD is leeg geroofd.
dat geld gewoon ff terug storten , dan is betalen geen probleem
De (lokale) politiek had van de toren moeten schreeuwen, toen airport Lelystad het fiat kreeg van politiek Den Haag om te mogen uitbreiden. Het heeft Airport Eelde onrendabel gemaakt en een flinke kras door de noordelijke economie.
In antwoord op Koster en Veldkamp:
Waarom een nieuw vliegveld (Lelystad) bouwen als er al een is (Eelde Airport),
Waar bovendien voor veel (belasting)geld de baan is verlengd?
Nee, Lelystad is volstrekt overbodig en elke cent daaraan besteed is pure verspilling.
Het probleem is alleen, dat Lelystad wel :staatssteun krijgt en Eelde niet!
Het Noorden moet ook feller voor zijn zaken opkomen, want investeringen in infrastructuur,
zoals dit vliegveld Eelde zijn belangrijk ondermeer voor de werkgelegenheid.
Eerder werd al veel te snel toegegeven aan het schrappen van de Zuiderzeelijn en ging
men akkoord met een zak geld (ca 2,2 miljard) Zelf maar bedenken wat je er mee doet
Citaat:
“Een lange termijn overview voor Eelde Airport zou zeer welkom zijn!
Men vergeet dat dit vliegveld perfect is en op de juiste plaats.
Geef het de ruimte en juiste overhead ..
Men moet het alleen maar kunnen zien .”
(Rene Strobos op Oog TV)
Het zou jammer zijn als Het Noorden dit vliegveld zou verliezen. We hebben hier juist positieve impulsen nodig,
na al die negatieve vanwege de aardbevingen die in deze omgeving plaatsvinden door de
aardgaswinning !
Van datzelfde aardgas profiteert heel Nederland al 50 jaar. De negatieve dingen als bodemdaling en aardbevingen krijgen we er hier voor terug.
Positieve impulsen, in de eerste plaats maatregelen tegen de aardbevingen, maar ook
goede infrastructuur (Wegen, Spoor, en Vliegveld!) zijn zeer welkom en goed voor de werkgelegenheid in deze regio.
Zie ook:
http://www.groningerkrant.nl/2016/11/staatssteun-aan-airport-lelystad-ongeoorloofd/
De volgende discussie sluit hier naadloos bij aan:
https://www.facebook.com/hanneke.jagerwiersema/posts/1327371993963121?comment_id=1336506193049701
Ik ondersteun overigens ook de reacties van Koster en Veldkamp.
Dank voor je bijdrage Martin. Ik had het zelf kunnen schrijven. Ooit hadden wij een Langmanrapport cq een Langmanakkoord. Het laatste is zelfs geaccordeerd door de regering van destijds. Daarin werd oa geijverd voor een verbeterde infrastructuur als stimulans van de noordelijke economie. De ZZL werd hieruit geboren. En jaren later alsnog naar de prullenbak verwezen al zou het niet rendabel zijn als klinkklare nonsens. Dit had nooit als een criterium mogen worden opgevoerd. Per slot van rekening wonen ook hier mensen, die vervolgens wel moeten voldoen aan dezelfde landelijke wet- en regelgeving. En zoals je zelf al aangeeft is dit Langmanakkoord vervolgens daarmee sterk gedevalueerd met slechts 2,2 miljard. We kregen daar Forum, de tram alsook de nieuwbouw van de Sociale Dienst ervoor terug. Als akkoord tijdens het college 2006-2010 (SP, GroenLinks, PvdA). Dit over de rug van zijn inwoners die het aangaan. De Tram is vervolgens in dit rijtje niet doorgegaan; sterker er moest zelfs 40 miljoen op worden toegelegd ivm het niet doorgaan van de Tram. Daarmee zelfs een verdere devaluatie van het Langmanakkoord. Allerlei hersenspinsels van de lokale politiek dat Groningen nooit vooruit zal helpen. Sterker; ik zie allerlei functionarissen vanuit allerlei politieke partijen, die zich juist verrijken door deze problematiek. Alsof het zo moest zijn. Het Breuer-instituut, MJD, SER-NoordNederland, de NOM, WIjGroningen om er maar een paar te benoemen. Dezelfde politieke partijen die tevens afgeven op hen die het zeer moeilijk hebben in de Groningse samenleving om het hoofd nog enigszins boven het maaiveld te houden. Zie oa Peter Verschuren van de SP, Was wethouder 2006-2010 en dus medeverantwoordelijk voor deze devaluatie. Zie wat de man nu in Hoogezand-Sappemeer presteert. Bijstandsgerechtigden mogen als moderne slavernij bij het kapitalistische Post.nl werken voor behoudt van hun uitkering. De man dat het langmanakkoord om zeep heeft gebracht, ijvert nu voor slavernij. Ook dat is de SP!
Mijn vurige wens is dan ook; 45 raadsleden + een college dat volledig Gronings is. Oerbewoners. WE moeten onze stad terugveroveren op dat import, anders komt het niet goed!
Tsja beste Sjoerd ook dank voor jouw reactie! , ik zie ze allemaal weer voorbijkomen: de langmangelden, ca 10 miljard!, de magneet zweeftrein,Hans Alders, de zuiderzeelijn, de regiotram etc, en uiteindelijk het “compensatie potje”van 2,2 miljard.
Uiteindelijk kwam er niets van terecht en nu dreigt ook vliegveld Eelde te verdwijnen als
“Lelystad” over een paar jaar werkelijkheid is geworden.
Het is natuurlijk wel een vreemde zaak dat er een compleet nieuw vliegveld Lelystad wordt
aangelegd (kosten ongeveer 300 miljoen Euro) als er al een vliegveld als Eelde bestaat.
De Noordelijke politici hebben de bouw van “Lelystad” onderschat en hadden zich daar fel
tegen moeten verzetten. Ze hebben het zich laten overkomen, met als gevolg dat het lastig wordt
om “Eelde” te behouden en de functie te geven die nu dus naar “Lelystad” gaat.
Opvallend is, dat de grote initiator voor Lelystad Hans Alders is met zijn “Alders-tafel”
De grote promotor voor de Noordelijke infrastructuur van zo'n 10 jaar geleden.
Het kan verkeren!
Dan toch maar weer een poging om “De Zuiderzeelijn” nieuw leven in te blazen!
Zie: http://www.mpwiersema.nl/
Hoe gaan we het toekomstige meer noemen?
Eeldermeer, Bunnermeer, Ydermeer of Meer van Donderen?