Groningen moet, als aandeelhouder van Groningen Airport Eelde, alleen op een financieel verantwoorde manier investeren. Dat vindt de raadsfractie van 100% Groningen.
De afgelopen jaren werden meermalen gouden bergen beloofd aan groeiverwachtingen qua passagiersaantallen. Geen van deze voorspellingen is uitgekomen en nu doemt de volgende gouden berg op. De raad staat op het punt om te kiezen voor het investeringsscenario. Uit diverse onderzoeken blijkt echter dat het scenario alleen rendabel is bij grote stijgingen in de passagiersaantallen.
De fractie ziet het voordeel van investeren voor de regio, maar wil niet zonder meer tien jaar lang jaarlijks blijven betalen. Ze wil een zekerheid inbouwen, door prestatieafspraken te maken met een exploitant. Als die niet kan voldoen aan deze afspraken, dan moet de gemeenteraad de ingebouwde optie hebben om de stekker er uit te trekken.
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…
Bekijk reacties
Komt niet uit de buurt van Groningen of Eelde die lijstrekker van 100%.
Het enige waar wij op zitten te wachten is een mooi merengebied in de Kop van Drenthe (inclusief Groningse delen van Zuidlaardermeer en Paterswoldsemeer)
100% vertraging
Airport Eelde kan alleen op dit niveau blijven bestaan als "Lelystad" alsnog NIET doorgaat en "Eelde" deze taken krijgt
(vakantievluchten en "overloop schiphol" inclusief uiteraard de financiering via de "Schiphol groep".
Daar ziet het echter niet naar uit. Maar wie weet wat een stevige lobby nog kan doen, want 300 miljoen Euro uitgeven
voor een overbodig vliegveld Lelystad is natuurlijk ook niet mis!
Die 300 miljoen zijn namelijk de stichtings kosten inclusief moderne OV aansluiting.
"Eelde" laten voortbestaan op particuliere basis lijkt me onmogelijk!