Fietsers krijgen straks bij het oversteken van de Eikenlaan richting Zernike voorrang op auto’s. De meerderheid van de gemeenteraad stemde woensdag voor het voorstel.
De VVD en het CDA stemden tegen omdat de hulpverleningsdiensten en het openbaar vervoer worden opgehouden. Ook de politie gaf een negatief advies.
Elke dag rijden zo’n 18.000 fietsers over het fietspad door Park Selwerd richting Zernike. Het fietspad wordt wat breder gemaakt en daarvoor moeten 22 bomen sneuvelen. Om de oversteek veilig te maken, kan het kruispunt worden verhoogd of de rijbaan worden versmald.
Ook zijn er plannen voor een nieuw fietspad langs de zuidkant van de noordelijke ringweg, om de oostelijke stadswijken beter te verbinden met Zernike. Er komt voorlopig geen nieuw fietspad langs de spoorlijn Groningen – Sauwerd.
Op de Meerweg tussen Haren en Paterswolde heeft een automobiliste maandagmiddag een lantaarnpaal uit de…
Coöperatie Dichtbij organiseert komende maandag een speciale oliebollenactie voor het goede doel: Stichting Present Groningen.…
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
Bekijk reacties
eigenlijk zou je er een fietstunnel moeten maken. Ook al krijgen fietsers er voorrang, de eikenlaan heeft een hoog Johnnie-gehalte. Blijft dus gevaarlijk. Hulpdiensten kunnen hun sirene gebruiken voor voorrang.
Helemaal niet erg dat het openbaar vervoer even moet wachten. Wellicht gaan er dan meer studenten op de fiets naar Zernike en dat is veel gezonder en gaat bovendien veel sneller.
Maakt volgens mij geen verschil.Fietsers NAMEN daar voorrang.
(De VVD en het CDA stemden tegen omdat de hulpverleningsdiensten en het openbaar vervoer worden opgehouden. Ook de politie gaf een negatief advies.)..
Maar het gaat gewoon door...
Het gezonde verstand wordt naar mijn mening grondig genegeerd.
Jammer dat men een situatie ( die toch wel erg veilig is) wil veranderen in een plek waar binnekort ( het is niet te hopen) ..de (on)nodige doden zullen vallen.
De verantwoording bij de fietser leggen .!1
hahahhahah
En wij... zouden als automobilist en andere weggebruikers dan de fietsers niet opletten ?
De schuldige zal bij het eerste ongeluk al bijvoorbaat bekend zijn ...en dat is zeker NIET de (gemiddelde) ACHTERLIJKE fietser.!!
Maar daar zal hij of zij weinig aan hebben liggend met de neus omhoog..
Ik hou me hart vast ..
Zit hier wat niet-Gronings volk raadslid te spelen. Hun "ideologie" ten koste van Groningen er door drukken, is belangrijker voor ze dan goede raad van deskundigen.
Deskundigen die ze vreemd genoeg wel geloven als het om quasi-rationele prognoses wat betreft de baten van prestigeprojecten gaat.
Wellicht had de politie een mooi glossy rapport aan de raad kunnen aanbieden. Gebaseerd op een model waarvan de waarde slechts is dat het de enorme zelfoverschatting van de objectieve (haha) onderzoekers aan geeft.
Zoals de naar wens van opdrachtgever geschreven rapportjes van Meerstad, de Tram, het MONSTRUM en het Zuidelijke Werkverschaffingproject.
Alles opzij voor de student. Gewoon triest!
Of wat er voor student moet doorgaan.
Wil je met zo'n club niet in Groningen gegronde typen die hier voor de CV en raadsvergoeding voor raadslid speelt.
Inderdaad VSH, wat er voor student door moet gaan had ik er beter neer kunnen typen.... Zelfs de basisregels voor verkeer kennen dit soort lieden niet. Als men als fietser zijnde even van de fiets afstapt en naast de fiets staand kenbaar maakt via het zebrapad over te willen steken, is iedere gemotoriseerde verkeersdeelnemer op de Eikenlaan verplicht te stoppen om het hen als voetganger mogelijk te maken over te steken via het zebrapad.
Als gemeente zou men beter over kunnen gaan tot het volgen van een x aantal verplichte verkeerslessen door studenten aan de RUG en leerlingen aan de Hanzehogedroomfabriek in plaats van deze dure overbodige aanpassing. toe te gaan passen.
Zou in een goede oplossing zijn.
Voor de meeste studenten is de reële wereld haast onontgonnen terrein. Hele leven achter schermpjes gezeten en dan geconfronteerd worden met van die rare rijen witte rechthoeken op het asfalt. Allemaal erg verwarrend allemaal voor ze.
Ik voorzie dat de slimme fietsroute aan zijn eigen succes ten onder gaat. Na twee of drie incidenten zet men daar verkeerslichten neer en is het slimmer om via de Zonnelaan te rijden. of het Jaagpad (maar als dat een groot succes wordt krijg je het zelfde verhaal bij de kruising met de Pleiadenlaan.) Tunnels zijn de enige duurzame en veilige optie om de doorstroming te bevorderen. (Alleen is dat 's nachts weer minder veilig).
Zet je er toch een ( gedwongen) vrijwillige uitkeringstrekker erbij ?
En deze geef je gewoon extra gevarengeld ( dacht ik)..
Maar ja ..ik ben blont he ?
Nee joh die laat je de Tunnels graven, net als in de crisis.
Wat is er mis met blond?
Landen die het beste voor elkaar hebben, zijn vrijwel allemaal gefundeerd in een culturele bodem van blonde protestantse mensen.
Scandinavie, Zwitserland, Canada, VS, Nieuw Zeeland, Australië, Duitsland (half katholiek) Nederland en GB.
Snap dat geklets over domme blondjes nooit zo. Ook niet als grap.
Opnieuw wordt er weer veel geld gestoken in iets waar de laatste jaren al zoveel geld bij moet in deze gemeente. Namelijk de student aan de RUG en de leerlingen van de Hanzehogedroomfabriek.
Back to basic en de 20.000 extra studenten welke er in Groningen vanaf 2000 bij zijn gekomen, langzamerhand weer terug brengen tot nul. Hou deze stad leefbaar en hou de begroting nog enigszins binnen de perken. En ja, natuurlijk weet ik dat sommige so called bestuurders in deze stad geil worden van inwonertallen boven de 200.000 maar ga dan solliciteren in Almere, wellicht kom je daar beter tot je recht. Groningen was, is en blijft een provinciehoofdstad en wordt nooit geen Amsterdam 2.0
Hoe moeilijk kan het zijn