Het Klanttevredenheidsonderzoek WMO 2015 van de gemeente deugt niet. Tot die conclusie komt de FNV nadat ze onafhankelijk onderzoek heeft laten doen naar het rapport. Het WMO-onderzoek is niet goed uitgevoerd; de resultaten zijn te positief verwoord, zonder kanttekeningen of ruimte voor verbeteringen.
Het klanttevredenheidsonderzoek is een belangrijk instrument om de kwaliteit en de uitwerking van het zorgbeleid te meten. Toch gebruikt de gemeente dit onderzoek om aan te tonen dat het zorgbeleid goed op orde is en er met de uitvoering van de zorgtaken niets mis is.
De FNV heeft hier twijfels over en vroeg een onafhankelijk onderzoeker het rapport kritisch te bekijken. De conclusies zijn niet mals. Zo is slechts 20% van de ondervraagden bekend met de mogelijkheid om een cliëntondersteuner in te schakelen. Ook zou slechts 62% van de ondervraagden een keukentafelgesprek hebben gehad terwijl dit voor iedereen verplicht is. Verantwoordelijk wethouder Ton Schroor wilde vandaag niet voor de camera reageren. Komende woensdag wordt de kwestie besproken in de raadscommissie Onderwijs en Welzijn. Na afloop zal de wethouder ingaan op de kritiek.
Een 38-jarige vrouw uit Groningen is in de nacht van dinsdag op woensdag aan de…
De hulpdiensten zijn dinsdagavond uitgerukt naar de Tasmantoren in de Stad. Dat meldt RTV Noord.…
De hulpdiensten zijn dinsdagavond uitgerukt voor een incident langs de N360 bij Ten Post. Een…
Zondag 22 december hebben Stadjers Raheel Ahmed en Haris Zaman de tweede prijs binnengehaald in…
Myron Hamming, voormalig stadsdichter van Groningen, is sinds deze week Awareness Ambassadeur bij Unicef Nederland.…
De paardentrailer die afgelopen nacht is gebruikt bij een vuurwerkdiefstal in de Stad, is dinsdag…