Het Klanttevredenheidsonderzoek WMO 2015 van de gemeente deugt niet. Tot die conclusie komt de FNV nadat ze onafhankelijk onderzoek heeft laten doen naar het rapport. Het WMO-onderzoek is niet goed uitgevoerd; de resultaten zijn te positief verwoord, zonder kanttekeningen of ruimte voor verbeteringen.
Het klanttevredenheidsonderzoek is een belangrijk instrument om de kwaliteit en de uitwerking van het zorgbeleid te meten. Toch gebruikt de gemeente dit onderzoek om aan te tonen dat het zorgbeleid goed op orde is en er met de uitvoering van de zorgtaken niets mis is.
De FNV heeft hier twijfels over en vroeg een onafhankelijk onderzoeker het rapport kritisch te bekijken. De conclusies zijn niet mals. Zo is slechts 20% van de ondervraagden bekend met de mogelijkheid om een cliëntondersteuner in te schakelen. Ook zou slechts 62% van de ondervraagden een keukentafelgesprek hebben gehad terwijl dit voor iedereen verplicht is. Verantwoordelijk wethouder Ton Schroor wilde vandaag niet voor de camera reageren. Komende woensdag wordt de kwestie besproken in de raadscommissie Onderwijs en Welzijn. Na afloop zal de wethouder ingaan op de kritiek.
Na een koude week met winterse buien lijkt het zondag met 16 graden wel voorjaar.…
FC Groningen heeft zaterdagavond met ruime cijfers verloren van PSV. In Eindhoven was de landskampioen…
Nova Tech Lycurgus heeft zaterdagavond wederom 3 wedstrijdpunten kunnen bijschrijven. De Groninger volleyballers wonnen de…
De intocht van Sinterklaas in Meerstad is ondanks diverse problemen goed verlopen. Volgens Frits Gosman…
Door de winterse omstandigheden ging er zaterdag een streep door de meeste voetbalwedstrijden in de…
Politieagenten hebben zaterdagmiddag twee winkeldieven aan kunnen houden die hun slag hadden geslagen bij meerdere…