Het Klanttevredenheidsonderzoek WMO 2015 van de gemeente deugt niet. Tot die conclusie komt de FNV nadat ze onafhankelijk onderzoek heeft laten doen naar het rapport. Het WMO-onderzoek is niet goed uitgevoerd; de resultaten zijn te positief verwoord, zonder kanttekeningen of ruimte voor verbeteringen.
Het klanttevredenheidsonderzoek is een belangrijk instrument om de kwaliteit en de uitwerking van het zorgbeleid te meten. Toch gebruikt de gemeente dit onderzoek om aan te tonen dat het zorgbeleid goed op orde is en er met de uitvoering van de zorgtaken niets mis is.
De FNV heeft hier twijfels over en vroeg een onafhankelijk onderzoeker het rapport kritisch te bekijken. De conclusies zijn niet mals. Zo is slechts 20% van de ondervraagden bekend met de mogelijkheid om een cliëntondersteuner in te schakelen. Ook zou slechts 62% van de ondervraagden een keukentafelgesprek hebben gehad terwijl dit voor iedereen verplicht is. Verantwoordelijk wethouder Ton Schroor wilde vandaag niet voor de camera reageren. Komende woensdag wordt de kwestie besproken in de raadscommissie Onderwijs en Welzijn. Na afloop zal de wethouder ingaan op de kritiek.
In het programma NOS Gronings gas: toen, nu, straks duikt Winfried Baijens begin december in…
Terra MBO in Groningen heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Nederlands Kampioen binnen de gelederen.…
Qbuzz introduceert volgende week maandag buslijn 110, een directe verbinding in de spits tussen Assen…
Een klein appartement of studio kopen in Groningen is relatief prijzig in vergelijking met andere…
Boa’s, burgemeester Koen Schuiling en de (toenmalige) minister waren er niet blij mee, maar een…
Het International Welcome Center North (IWCN) in Groningen viert deze maand zijn 10-jarig bestaan. Ale…