Harm Post komt half maart met een definitief plan om de bedrijvigheid rondom Groningen Airport Eelde te verbeteren en hoe het bedrijfsleven kan bijdragen. Dit maakte hij vandaag bekend in het Radio Drenthe programma Cassata.
Harm Post is de vertrekkend directeur van Groningen Seaports. De aandeelhouders hebben zijn hulp ingeroepen om ervoor te zorgen dat de bedrijvigheid rond het vliegveld groeit. Er is vanuit de aandeelhouders een investeringsplan van 46 miljoen euro, maar dan moeten de bedrijven wel meedoen. In het radioprogramma van RTV Drenthe vergeleek hij de plannen met een vliegtuigje met vier vleugels en een staartje.
Vleugel 1 is het creëren van meer bedrijvigheid in aankomst-en vertrekhal. In vleugel 2 wordt het gebied rondom het vliegveld verder ontwikkeld. In de derde vleugel wordt nagedacht om meer te doen voor de douane, dus voordat je bent ingecheckt. In vleugel 4 wordt een app ontwikkeld, waardoor je snel kunt zien hoe de reistijd naar een locatie zich verhoudt tot bijvoorbeeld Schiphol. De staart bestaat uit een groep ondernemers die de brandweer goedkoper willen organiseren. Bijvoorbeeld door het bouwen van de nieuwe brandweerkazerne over te nemen van de overheid.
De aandeelhouders zijn de provincies Drenthe en Groningen en de gemeenten Groningen, Tynaarlo en Assen.
Bron: RTV Drenthe
De komende dagen gaan niet droog verlopen. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis wordt het vanaf woensdag…
De vliegbewegingen op Groningen Airport Eelde veroorzaken zestig procent meer geluid dan is beloofd. Dat…
Sinterklaas heeft in Haren zijn eigen slaapkamer. Overdag kan deze slaapkamer door kinderen bekeken worden.…
In een bedrijfspand aan de Nieuwe Ebbingestraat heeft in de nacht van zaterdag op zondag…
Be Quick 1887 verloor zondagmiddag voor het eerst dit seizoen in de eerste klasse H.…
De fractie van D66 in de gemeenteraad noemt het erg goed nieuws dat er een…
Bekijk reacties
Mooi meer van maken. Iets als Bunnermeer of Donderensemeer.
Wil je meer bedrijvigheid en werkelijk geld aan en met dit vliegveld gaan verdienen, dan zul je de baan moeten gaan verlengen zodat er grotere vrachtvliegtuigen kunnen gaan landen.
Persoonlijk zie ik het vliegveld als onderdeel van mobiliteit wat gerust een paar miljoen per jaar mag kosten, desnoods betaal je dit door een deel van de wegen/houderschapsbelasting hier structureel in te steken. Meer dan 70% van deze vorm van houderschapsbelasting verdwijnt tenslotte toch in de pot algemene middelen, dan zie ik liever dat een deel in Eelde wordt gestoken.
Prestigieuze bodemloze put.
Jammer dat er miljoenen in Airport lelystad gestoken wordt , je zou het ook 2 uurtjes verderop in groningen kunnen investeren. heb je aan beide kanten van het land een rendabel vliegveld.
ook beter voor werkgelegenheid in deze provincie en voor vakantiegangers uit de noordelijke provincies.