Harm Post komt half maart met een definitief plan om de bedrijvigheid rondom Groningen Airport Eelde te verbeteren en hoe het bedrijfsleven kan bijdragen. Dit maakte hij vandaag bekend in het Radio Drenthe programma Cassata.
Harm Post is de vertrekkend directeur van Groningen Seaports. De aandeelhouders hebben zijn hulp ingeroepen om ervoor te zorgen dat de bedrijvigheid rond het vliegveld groeit. Er is vanuit de aandeelhouders een investeringsplan van 46 miljoen euro, maar dan moeten de bedrijven wel meedoen. In het radioprogramma van RTV Drenthe vergeleek hij de plannen met een vliegtuigje met vier vleugels en een staartje.
Vleugel 1 is het creëren van meer bedrijvigheid in aankomst-en vertrekhal. In vleugel 2 wordt het gebied rondom het vliegveld verder ontwikkeld. In de derde vleugel wordt nagedacht om meer te doen voor de douane, dus voordat je bent ingecheckt. In vleugel 4 wordt een app ontwikkeld, waardoor je snel kunt zien hoe de reistijd naar een locatie zich verhoudt tot bijvoorbeeld Schiphol. De staart bestaat uit een groep ondernemers die de brandweer goedkoper willen organiseren. Bijvoorbeeld door het bouwen van de nieuwe brandweerkazerne over te nemen van de overheid.
De aandeelhouders zijn de provincies Drenthe en Groningen en de gemeenten Groningen, Tynaarlo en Assen.
Bron: RTV Drenthe
Donar heeft de laatste wedstrijd van dit kalenderjaar gewonnen. Gemakkelijk ging het vrijdagavond niet in…
Op de Laan 1940 - 1945 (N370) ter hoogte van afrit Zeeheldenbuurt heeft vrijdagavond een…
De competitie voor de ‘Beste Groninger Film 2024’ is vrijdag van start gegaan. Dat betekent…
Het KNMI waarschuwt opnieuw voor plaatselijke dichte mist. In Groningen kan dit tot zaterdagochtend slecht…
De tunnel aan de Vierverlatenweg lag vrijdagmiddag vol met suikerbieten, nadat een volgeladen vrachtwagen een…
Museum aan de A in Groningen heeft meer dan vijftig maritieme objecten en scheepsbouwtekeningen met…
Bekijk reacties
Mooi meer van maken. Iets als Bunnermeer of Donderensemeer.
Wil je meer bedrijvigheid en werkelijk geld aan en met dit vliegveld gaan verdienen, dan zul je de baan moeten gaan verlengen zodat er grotere vrachtvliegtuigen kunnen gaan landen.
Persoonlijk zie ik het vliegveld als onderdeel van mobiliteit wat gerust een paar miljoen per jaar mag kosten, desnoods betaal je dit door een deel van de wegen/houderschapsbelasting hier structureel in te steken. Meer dan 70% van deze vorm van houderschapsbelasting verdwijnt tenslotte toch in de pot algemene middelen, dan zie ik liever dat een deel in Eelde wordt gestoken.
Prestigieuze bodemloze put.
Jammer dat er miljoenen in Airport lelystad gestoken wordt , je zou het ook 2 uurtjes verderop in groningen kunnen investeren. heb je aan beide kanten van het land een rendabel vliegveld.
ook beter voor werkgelegenheid in deze provincie en voor vakantiegangers uit de noordelijke provincies.