Bij een controle donderdagmiddag in en rond het centrum bleek de helft van het aantal scooters en brommers niet in orde te zijn. Van de 82 gecontroleerde voertuigen kregen er 42 een WOK maatregel. Daarbij wordt het kentekenbewijs ingenomen en moet de scooter of brommer opnieuw worden gekeurd.
Motorrijders van de politie pikten brommer- en scooterrijders in en rond de binnenstad op en brachten ze naar het bureau op de Rademarkt. Daar moesten de voertuigen op de rollenbank. Naast het hoge aantal opgevoerde voertuigen waren er tal van andere overtredingen.
Bij Jimmy's in de Herestraat kon je dinsdagmiddag je eigen kerstpakket samenstellen. Er was een…
Een 40-jarige man uit Groningen is dinsdag veroordeeld tot een jaar celstraf, waarvan zes maanden…
In een woning aan de Akerkstraat in het centrum van de stad heeft dinsdagmiddag korte…
In de binnenstad van Groningen is het dinsdag een drukte van belang. Veel inwoners hebben…
De JOVD Groningen roept de gemeente op tot snelle actie om de onveiligheid bij Station…
Het reuzenrad geeft een mooi uitzicht over de stad, de ijsbaan op Grote Markt is…
Bekijk reacties
De brommer is een anachronistisch vervoermiddel. Weg met de verbrandingsmotor uit de stad. Het maakt herrie, het stinkt en is ongezond en slecht voor het milieu.
Waarom is dit nu al decennia lang bekend bij de gemiddelde inwoner van de BV Nederland en komt men als politie nu hiermee met een persbericht naar buiten?
De huidige verbrandingsmotor is relatief bezien schoner dan de energie welke het kost bij de productie van hybride- en elektrische auto`s.
Draag nu eerst eens zorg voor minder nieuwbouw en bijbehorende inwoners in deze stad en gemeente en het aantal vervoer- en verkeersbewegingen zal hiermee en hierdoor ook niet toe gaan nemen.
De populistische prietpraat van bovenstaande Groen (s)link(s) aanhanger toont wederom aan dat deze niet van enige realiteitszin getuigd. |Dit zou je pas uit kunnen gaan voeren als je als gemeente detailhandel buiten de diepenring toe gaat staan in en op bestaande bedrijventerreinen en op nieuw aan te leggen tegenhanger van de huidige P+R plaatsen
Weer redeneert Middenweg in zijn eigen straatje zich schaamteloos van onwaarheden bedienend.
Detailhandel op bedrijventerreinen is slecht voor de aantrekkingskracht van de binnenstad. Dus alleen zaken die in de binnenstad niet praktisch zijn mogen daar worden verkocht. De DAKA/Intersport is al een twijfelgeval. Zaken zoals Primark zouden op de goedkoopst mogelijke locatie gaan zitten daarmee een hoop levendigheid aan de Binnenstad onttrekken. Je moet niet altijd alles maar op zijn beloop laten want dan gaat alles vanzelf naar de laagste gemene deler. Die Maxx XXXL is een treurige bedoening. Dat mag niet de standaard worden.
Wijs mij dan eens op onwaarheden in mijn posting Marcus. Jij blijft beweren dat de binnenstad enkel dan aantrekkelijk blijft als het openbaar vervoer en de auto (gemotoriseerd verkeer) wordt verbannen. Wat maakt het dan uit om hen, welke van het openbaar vervoer gebruik maken en de verstokte automobilist de mogelijkheid te geven hun aankopen buiten het centrum te gaan doen?