Zo’n dertig woonschepen, tussen de Kijk in het Jatbrug en de Steentilbrug, zullen in de toekomst verdwijnen.
Dat is een van de onderdelen van de watervisie. Er zijn drie plekken langs de Diepenring waar de stadjer meer zicht moet krijgen op het water dat de Noorderhaven verbindt met de Oosterhaven. Bij de Stadsschouwburg, het Bim tankstation en tegenover het Kattendiep. Het betekent dat ongeveer de helft van de woonschepen in de Diepenring zullen verdwijnen. Tegelijkertijd wordt gezocht naar nieuwe plekken voor woonschepen.
Het stadsbestuur wil dat in 2023 een einde zal komen aan het zogenaamde bootjesmelken. De gemeenteraad moet de plannen nog goedkeuren.
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Leefomgeving staat op nummer één. Dat blijkt uit de Tienskipdag van 16 december, georganiseerd met…
De zachtere temperaturen blijven nog even bij ons. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis begint donderdag mild,…
Burgemeester Mirjam van 't Veld kan naar eigen zeggen niet 'intreden' bij de gekraakte voormalige…
Er komt niet helemaal een einde aan de rondleidingen in het Stadhuis. Dat liet interim-burgemeester…
Het busverkeer in Hoogkerk is het doelwit geworden van vervelend kattenkwaad: de afgelopen weken hebben…
Bekijk reacties
Tegenover het Kattendiep? Zodat de Stadjers kunnen genieten van een blik op de gracht??
- Of moeten hier soms boten verdwijnen om plaats te maken voor een soort brug waarop straks de bus (v/h de tram) komt te rijden?
PvdAmbtenaren: vertel ons de waarheid!
Als B&W de portemonnee willen gaan trekken om een eind te gaan maken aan het z.g. bootjesmelken, zal dat geen enkel probleem op gaan leveren en zullen de eigenaren (lees eigenaar Cas Flotana) welke het overgrote deel van deze boten en drijvende bouwsels in haar bezit heeft, alle medewerking verlenen.
Denk dat je met 30 x de jaarlijkse huuropbrengst, een riante vergoeding voor de ligplaatsvergunning en het te verhuren object, als B&W weinig weerstand zult gaan ondervinden.
Gewoon doorzetten en je niet laten intimideren door de huisjesmelkers. Aanpakken dat spul.
Eens kijken hoe leuk de bewoners van de kop van oost en het eemskwartier het vinden om woonboten voor hun neus te hebben.
Als je aan het water gaat wonen en ook nog eens aan een bevaarbaar doorgaand kanaal, dan kun je en mag je er vanuit gaan dat er ooit ook schepen of pleziervaartuigen met een tijdelijke ligplaats komen te liggen. Zou mij niets verbazen als diezelfde bewoners aan bijvoorbeeld de kop van Oost straks gaan lopen klagen dat er teveel autoverkeer voor hun deuren langsgaat.
Volgens mij liggen er al een jaar of 60-70 beroepsvaartuigen in het Eemskanaal, soms kort, soms langdurig, denk te mogen stellen dat de bewoners van de aangehaalde wijken hiervan op de hoogte zouden kunnen zijn voor zij besloten om aan de rand van een bedrijventerrein te gaan wonen