Foto Andor Heij
De Stadspartij wil dat er snel een einde komt aan de chaos in de treinen van de NS tussen Groningen en Zwolle. Volgens de partij is de capaciteit van die treinen ver onder de maat.
Afgelopen weekend was een trein zo overvol dat deze niet vertrok. ‘Een bezoek aan Groningen moet een feestje zijn. Geen nachtmerrie en ook geen staande receptie,’ aldus fractievoorzitter Amrut Sijbolts. De Stadspartij zal het college oproepen om in gesprek te gaan met de NS om snel tot een oplossing te komen. De NS erkent dat het traject tussen Groningen en Zwolle vaker extreem druk is. Het staat momenteel in top tien van drukste trajecten.
Sijbolts stelt dat er misschien meer concurrentie op het spoor moet komen door bijvoorbeeld het treinverkeer tussen Groningen en Zwolle in handen van Arriva te geven. Arriva zegt meer treinen te kunnen laten rijden.
De Stadspartij roept ontevreden reizigers op hun klachten te blijven melden bij www.volletreinen.nl of de app Meldpunt Volle Treinen.
Wall House #2 aan het Hoornsemeer staat aan de vooravond van een nieuw seizoen. Het…
Bij een conflict op de Vismarkt is in de nacht van zaterdag op zondag een…
In bioscoop Pathé in de stad gaat zondagmiddag de film 'De Kloof' in première. De…
Het kunstwerk 'Schilderijopreis' komt mogelijk terug naar Groningen. Dat laat kunstenaar Michiel Thijssing weten. Thijssing…
In Haren konden belangstellenden zaterdag de nieuwe afdeling Neurorevalidatie van revalidatiecentrum Beatrixoord bekijken. De patiënten…
Kledingbank Maxima aan de Oosterhamriklaan kan wel wat hulp gebruiken. Zo zoekt de kledingbank onder…
Bekijk reacties
Arriva zegt dus meer treinen te kunnen laten rijden. Dat is in tegenspraak met het commentaar over de
situatie op de "Arriva" lijn Groningen-Leeuwarden waar ook overvolle treinen rijden en zelfs passagiers
moesten blijven staan!
Citaat: "Ingewijden laten weten dat Arriva een te kort heeft aan materieel. Sinds het treinongeluk bij Winsum een half jaar geleden beschikt het bedrijf over een treinstel minder waardoor er erg weinig reservematerieel is als andere treinstellen defect raken. “Het probleem is dat je niet zo even een nieuw treinstel kan kopen. De productie hiervan kost twee of drie jaar. Daarom hoop ik ook dat het treinstel dat bij het treinongeluk betrokken is geweest snel gerepareerd wordt, zodat de capaciteit bij Arriva weer groter wordt"
Geen juiste voorstelling van zaken door Arriva!! Laat ze maar eens aangeven hoe het echt zit.
Zie ook: https://www.oogtv.nl/2017/03/vervelend-dat-treinreizigers-in-grijpskerk-en-zuidhorn-achter-moesten-blijven/