De Gerrit Krolbrug is voorlopig gestremd voor het wegverkeer. Vrijdagavond rond 22:00 uur is een leeg tankschip tegen de brug over het Van Starkenborghkanaal gevaren.
De omleiding wordt ter plaatse met borden aangegeven. Fietsers en voetgangers kunnen wel gewoon gebruikmaken van de naastgelegen fiets- en voetgangersbruggen. Het scheepvaartverkeer op het Van Starkenborghkanaal is sowieso tot zondagmiddag gestremd vanwege de werkzaamheden bij de spoorbrug in Zuidhorn.
Maandag zal er meer bekend zijn over de totale omvang van de schade en de duur van de stremming.
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
De zuidelijke ringweg is komend weekend afgesloten tussen het Julianaplein en de Europaweg voor verkeer…
Hoewel er nog een beroepszaak loopt bij de rechtbank, wil het college hoe dan ook…
De speeltuin aan de Prinsesseweg en de kleinere speelplekken aan de J.W. Frisostraat en de…
Bekijk reacties
Uiteraard is het wegverkeer weer het slachtoffer en kunnen de veroorzakers de schepen gewoon doorvaren. Ik denk dat ze het expres doen.
ligt dat nou aan die schippers van tegenwoordig of aan die brug? de brug bij dorkwerd hebben ze in niet al te lange tijd ook aan gort gevaren, misschien wel omdat ze hem lelijk vonden. zoiets zou bij deze brug ook heel goed kunnen.
Het begint aardig onacceptabel te worden hoe vaak boten wel niet aanvaringen hebben met bruggen in en om de Stad.
Zijn de huidige bestuurders van deze boten minder competent dan vroeger, overwerkt en/of zitten ze teveel op de smartphone te turen?!
"Fietsers en voetgangers kunnen wel gewoon gebruik maken ..." Let wel: tweewielers en zij die goed ter been zijn. Dus scootmobielers, rolstoelers of gebruikers van een driewielfiets pech! Het zou fijn zijn als er iets meer aandacht zou zijn voor mindervalide weggebruikers. Die zijn nu dus verplicht een fikse omweg te maken.
stel prutsers die stuurmannen van tegenwoordig de ene na de andere aanvaring en de automobilist heeft er het meeste last van
Bemande bruggen zou een hoop leed voorkomen, echter heeft ook hier de automatisering toegeslagen, gevalletje jammer maar helaas.
Of ligt het mischien aan de brugwachter???????? (Lees knopjesdrukker hoger gekwalificeerd is Het soms niet.)Het is schering en inslag dat ze TE laat de brug open doen. Dat je er soms alles aan moet doen om een aanvaring te voorkomen.
Weer een hoop onzin, van moedwillig kapot varen van bruggen door BOTEN, onkunde, en brugwachters die hun werk niet kunnen. Ik ben een ex binnenschipper, en ben nu brugwachter. Een schip mag er door varen als het licht op groen staat, dus, een brugwachter doet nóóit te laat de brug open, je moet als schipper wachten. En ze kunnen het schip heel goed stil leggen hoor, en in mijn tijd was het wat moeilijker, omdat wij geen boegschroef hadden. En dat groene of rode licht zit bij bestuurders van auto`s en ander rollend materieel, en niet te vergeten de voetgangers, ook niet helemaal goed, ze rijden of lopen door rood, rijden komplete afsluitbomen eruit, en geloof me, bijna bij elke opening van een brug moet de brugwachter het openings proces stoppen door op de noodknop te drukken omdat zo`n heel slimme automobilist of andere weggebruiker door het rode licht of door de slagboom rijd, met het gevolg dat de brug helemaal niet gedraaid word, omdat hij dan in storing valt. Dus weggebruiker, kijk eens eerst naar u zelf. En het is inderdaad een fijt dat het veel gebeurd de laatste tijd. Misschien is de brug niet op tijd open gegaan doordat er iemand door rood reed, en dat daardoor de opening stilgelegd moest worden? Niet aan gedacht hè.
nee, zeker niet aan gedacht. maar met bijgevoegd stukje uit het dvhn word je zo toch wel wat (brug)wijzer: http://www.dvhn.nl/groningen/%E2%80%98Aanvaringen-met-bruggen-groot-raadsel%E2%80%99-22179930.html
Je begrijpt mijn standpunt denk ik. En ik lees nu waar de bemanning vandaan kwam, en dat is een minpunt. De eigenaren van schepen en ook van transportbedrijven op de weg maken zich schuldig , aan goedkoop buitenlands personeel. Ik heb een langdurige opleiding gehad als brug wachter. Provincie Zuid Holland vond ons te duur en nu doet Triguon (beveiliging) het, met 0 komma 0 ervaring, en op afstand bedienen, dan vraag je er toch om.