Het eerste half jaar van 2016 had de Ombudsman te maken met 29% meer zaken vergeleken met 2015. Later stabiliseerde dit aantal.
De Ombudsman vond haar werk in 2016 in veel gevallen heel zinvol. Fouten en onvolkomenheden zijn alsnog aan het licht gekomen. Opvallend is dat de procedurele kant van de interne klachtbehandeling van de gemeente zelf tot de nodige klachten heeft geleid omdat de afhandeling van de klacht niet binnen de gestelde tijd plaatsvond. De gemeente heeft inmiddels besloten meer klachtenfunctionarissen aan te stellen, waardoor dit probleem naar verwachting tot het verleden zal gaan behoren.
Bureau Onderzoek & Statistiek heeft het stadspanel gevraagd waarom mensen niet klagen, terwijl er mogelijk wel ontevredenheid is. Daaruit blijkt dat van de 4200 respondenten er ruim 1300 afgelopen jaar wel eens ontevreden zijn geweest over de gemeente. Bijna 900 respondenten gaven aan deze onvrede niet te hebben geuit. De Ombudsman hierover: “Jammer, want daardoor heeft de gemeente niet de mogelijkheid gehad om deze ontevredenheid weg te nemen”
Komende zaterdag is het de Dag van de Binnenvaart en ook Scheepswerf Pattje in Waterhuizen…
De raadsfracties van Student & Stad en D66 maken zich zorgen over de situatie van…
Groningen kampt nog steeds met grote personeelstekorten, blijkt uit de jaarlijkse rapportage ‘Regio in Beeld’…
De Bornholmstraat is vanaf komende maandag bijna een hele week (deels) afgesloten voor verkeer. (meer…)
“Hij lijdt niet onder zijn uiterlijk”, vindt Remco uit Haren. Maar naaktkat Yoda is voor…
Op de Hogelandsterweg (N997) bij Delfzijl vond dinsdagavond een ernstig verkeersongeval plaats waarbij twee auto’s…