Erwin Boven is boos. Vorige week maandag kwam hij, na een paar dagen in Londen te zijn geweest, terug op Groningen Airport Eelde. Daar wilde hij met een bus van Qbuzz naar Groningen, maar hij mocht van de buschauffeur niet mee.
Vanwege spasmen kan Erwin moeilijk lopen. Daarom maakt hij gebruik van een opvouwbare scootmobiel om zichzelf voort te bewegen. Op de website van Qbuzz staat dat opvouwbare scootmobielen gewoon in de bus mogen, maar de buschauffeur was niet op de hoogte van deze regel. Erwin moet buschauffeurs regelmatig overtuigen van de regels. Hij vindt het heel kwalijk dat medewerkers van Qbuzz zo slecht op de hoogte zijn.
Qbuzz heeft laten weten de klacht van Erwin te onderzoeken en met hem in gesprek te willen gaan. Qbuzz wilde verder niet voor de camera reageren.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
Q buzz moet er wat mij betreft voor zorgen dat ALLE medewerkers de regels kennen en zien wat een opvouwbaar scootmobiel is en welke niet en dit onderscheid is heel MAKKELIJK Interne communicatie of beter een scholingsbijeenkomst waarin tal van veel voorkomende onderwerpen met personeel worden behandeld. De menselijke maat is hier helemaal zoek. Knap dat Erwin Boven zo goed opkomt voor zichzelf en de minder valide mede mens door dit aan te kaarten bij oog/t.v.
Q/buzz en vooral haar personeel moet zich eens inleven hoe kwetsend het is als je ten onrechte de bus voor je neus ziet wegrijden en de chauffeur niet voor rede vatbaar is . Excuses alleen volstaan hier niet maar een leuk passend excuuscadeau en tonen van medemenselijkheid.De kracht van een busbedrijf zit hem in dienstverlening en dat bestaat niet louter uit op tijd rijden.
Q buzz moet voor de camera reageren en al haar personeel beter informeren over alle regels De menselijke maat is hier zoek Dit behoeft ook geen lang onderzoek door Q-buzz maar een adequaat excuus en bijpassen excuuskadoKnap dat Erwin Boven zo goed voor zichzelf en de mindervalide opkomt !!!!Dienstverlenen bij een busbedrijf bestaat uit veel meer dan op tijd rijden
Dat buschauffeurs slecht op de hoogte zijn, daar weten we hier alles van.
Hè René?
Regelmatig in het buitenland, zelfs in zogenaamde 'derde wereld' landen had elke bus een liftje voor rolstoelen. Chauffeur helpt even mee, draait sleutel om, liftje komt te voorschijn en binnen 1 - 2 minuten staat de rolstoel in de bus. Op die manier weet elke buschauffeur dat ze een rolstoel mee moeten nemen, elke us staat rolstoelen en lichte mobielen toe. Maar in het welvarende Nederland kan dat niet? Gewoon zot.
Het lijkt me toch ook een taak van de chauffeurs en medewerkers klantenservice zelf, om hier goed over geinformeerd te zijn. Even de eigen website raadplegen, was al voldoende geweest: http://qbuzz.nl/GD/onderweg/toegankelijkheid
Nog los van wat er wel of niet mag, had betreffende chauffeur ook gewoon met meneer Boven als reiziger / klant kunnen kijken wat er wel kon. Huisregel 4 voor reizigers: "We helpen elkaar als het nodig is
Maak plaats voor medereizigers met een beperking"