De Fietsersbond Haren is boos over de gemeentelijke plannen voor de ‘verbeterde’ fietsroute Kerklaan. Zij vindt het ontwerp het etiket “Fietsroute plus” niet waardig. De subsidie van €872.000 van de provincie Groningen wordt onjuist besteed en de Fietsersbond neemt de zaak verder op met de provincie.
“Op een echte Fietsroute plus is de fiets koning en de auto slechts te gast maar de gemeente keert de rollen om een houdt overmatig rekening met de belangen van het autoverkeer”, zegt de Fietsersbond Haren.
Het breekpunt is het kruispunt Kerklaan/Prof.Dr.Schoutelaan waar volgens het plan de Fietsstraat vanuit het zuiden overgaat in het tweerichtingen fietspad op de westkant van de Kerklaan. Hier moet volgens het ontwerp van de gemeente de fietser voorrang verlenen aan het autoverkeer. “Dat is direct in strijd is met het principe van een Fietsroute plus waar voorrang voor de fietser en fietscomfort de hoogste prioriteit verdient.”
Ook de gemeente Groningen roept het kabinet op om te stoppen met de geplande bezuinigingen…
Omdat dat Knol’s Koek dit jaar zijn 100-jarig jubileum viert, kreeg het Groningse bedrijf vrijdagmiddag…
De meeste wedstrijden in het amateurvoetbal die afgelopen weekeinde werden afgelast, worden in het weekend…
Na een succesvolle proef, waarbij overlastveroorzakers direct een boete van 313 euro kregen, breidt Arriva…
De hockeyvrouwen van Groningen hebben zondag voor de tweede keer verloren in de promotieklasse. (meer…)
Na een weekend gesloten te zijn is het Feringa Building op de Zernike Campus maandagochtend…
Bekijk reacties
Dat fietspad mag sowieso 80cm breder. Het is een ontzettend druk pad. Maak er ook een voetgangers/hardlopersstrook naast. Trek het door tot aan het kruispunt molenweg.
Hoog tijd dat Haren bij Stad wordt gevoegd. Dan kan GroenLinks in de Gemeenteraad er voor zorgen dat de regels ten gunste van de fietsers worden gehandhaafd. Wat hier in Haren gebeurd is te gek voor woorden: misbruik van de Provinciale subsidie!
Haren een gemeente waar de maag voor het raam hangt maar zelf nog steeds denkt dat zij geen honger heeft.
Misschien kunnen de gebruikers zelf ook een groot deel aan de kosten bij gaan dragen, zodat zij ook reden tot klagen hebben.
Misschien moesten we de maximum snelheid in de bebouwde kom maar eens verlagen naar 20 kmpu zodat fietsers ook gewoon de weg op kunnen.
Dat doet het gros van de fietsers in deze stad al sinds jaar en dag, enkel hebben deze zich hierdoor zo weten te manifesteren dat deze sinds enkele jaren gezien worden als de zwakke verkeersdeelnemer, waardoor zij nu, zelfs met de middelvinger omhoog, simpelweg voorrang nemen, bellend op de fiets zwalkend van links naar rechts de halve rijbaan nodig zijn, met twee of drie personen naast elkaar rijden, appen, `s avonds en `s nachts zonder deugdelijke verlichting rijden, geen richting aangeven, door rood rijden, ook daar waar men dit niet mag, enz.enz. omdat zij de wet achter zich hebben gekregen als beschermengel. Als je in dit land maar lang genoeg de (verkeers)regels aan je laars lapt, krijg je vanzelf een beloning.
Kom eens met iets origineels Marcus, je bent als altijd zo voorspelbaar.
Ik reageer slechts op jouw uitgekauwde reacties. Het gebrek aan originaliteit is daar dus ook op terug te voeren.