De kans is groot dat er onder de nieuwe zuidelijke ringweg toch een fietstunnel komt ter hoogte van de Papiermolen, in plaats van een voetgangersbrug. Veel omwonenden wilden dat graag.
De tunnel is mogelijk geworden omdat de Maaslaan iets wordt verlaagd. De gemeente betaalt de investeringskosten van 3,25 miljoen euro.
Het plan voor de fietstunnel is één van de resultaten van de vraag aan de aannemer om met vernieuwende ideeen te komen. Bovendien komt er een betere vormgeving van de vijf viaducten Concourslaan, Noord-Willemskanaal, Brailleweg, Paterswodlseweg en Europaplein.
Het belooft een flink gure week te gaan worden. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis is het…
Wethouder Kirsten de Wrede (Partij voor de Dieren) van Cultuur wil proberen om het Poëziepaleis…
Forum Groningen hoeft niet aan de slag met een uitbreiding van haar verdiencapaciteit. Een voorstel…
Sinterklaas is zondagmiddag feestelijk verwelkomd in de wijk Lewenborg. De Goedheiligman en zijn pieten maakten…
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Bekijk reacties
Zolang het maar niet ten koste van de Esperantofietstunnel gaat. Die is nuttiger. Ik ben benieuwd of de vleermuizen de tunnel goed keuren :p
Die tunnel vervangt geen deel van het geplande kosten en zou dus een stuk duurder zijn dan 4 miljoen?
Die tunnel zit in het extra wensen pakket en wordt uitgevoerd zolang er geen tegenvallers zijn. Deze papiermolentunnel zat niet in het tracé-besluit, ook niet als extra wens en valt dus buiten de financiering van het project. Kost dus extra. Maar als de Esperantotunnel zou komen te vervallen door tegenvallers dan is die vier miljoen nog steeds beter daar aan besteed. Die tunnel vervangt wel degelijk wat, namelijk de spoorwegovergang aan de Esperantostraat. De fietsers moeten anders onder het station door, daar ben ik al eens bijna tegen plots kruisende voetgangers aangefietst. Als daar een grote fietsersstroom door moet dan gaan er ongelukken gebeuren.
Maar die Esperanto tunnel zou dus flink meer kunnen gaan kosten dan de extra kosten voor deze tunnel zijn. Dan wordt al gauw voor de goedkope
Ik las zelf na mijn reactie ook over de verschillende targets ivm Herepoort. De eerste lijkt al niet gehaald als de 750.000 euro extra voor de inrichting nodig is, want dat viel onder een van de punten 'inrichting Julianaplein' lijkt me, maar misschien het wel zo dat door deze tunnel aan te leggen het hele project in sneller vaarwater getrokken wordt (door het oa onnodig maken van beroepsprocedures ivm de vleermuisjes) en de Esperantotunnel alsnog 'Gratis' door Herepoort aangelegd wordt.
Hoe dan ook zullen idioten op racefietsen de komende tijd in de buurt van het station nog voorzichtig moeten zijn ;)
Die redenatie gaat weer eens nergens over behalve dat hij er op gericht lijkt te zijn je eigen gelijk te creeëren.
Kijk naar 'Realisatie drie extra wensen onder voorwaarde'
https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons/nieuws/nieuwsarchief/p2016/05/combinatie-herepoort-kan-aan-de-slag-met-voorbereidende-werkzaamheden-ring-zuid-groningen.aspx
En zoals vaker hier denkt u reageerders te moeten kleineren met stuitende verwaandheid en framing die nergens op slaat.
Denk je dat ik dat niet weet Erik? Jij bent de ijdele vent die altijd de pessimistisch kant aanhangt. De wereld mag naar de kloten want dat had je toch al voorspeld en iedereen die het wil voorkomen is hypocriet.
Het valt me de laatste tijd hier op dat je analytische en cognitieve vaardigheden steeds verder aan het ver'water'en zijn. Een goed bedoeld advies (hoewel je in jouw wereldje natuurlijk niet zo zal opvatten). Ga daar eens mee naar de dokter en probeer de oorzaken voor je intellectule verslechtering te beperken voordat je echt basisvaardigheden gaat missen en in de problemen komt. En wat negatief? Wie loopt hier mensen de grond in te trappen als hun interpretatie hem niet uitkomt? Sterkte met je gezwetst Marc
Je lijkt het verschil niet meer te begrijpen tussen eigen negativiteit en andermans kritisch geluid en daarbij verwijt je dus ijdelheid terwijl jij zelf stijf staat van verwaandheid en doemdenken. Tja je komt oplossing, maar als mensen maar durven aan te geven dat de oplossing niet werkt volgt er afbrander waar zo treurig weinig eigen zelfreflectie inzit dat je echt snel hulp moet zoeken. Je begrijpend vermogen begint hard af te nemen, maar dat viel me de laatste tijd al vaker op hier.
Tja een oplossing die niet werkt is hypocriet, maar in dit geval ging het hier helemaal niet om. Als Ringweg Zuid vertraging oploopt dan is er helemaal geen Esperantotunnel binnen het budget en wat kost een fietstunnel onder het spoor door? Meer dan die 3.25 miljoen euro extra kosten. Eerst een tunnel naar de Papiermolen zorgt ervoor dat het project minder vertraging oploopt. Wat is daar zo moeilijk aan te snappen?
Jij was hier overigens zelf negatiever over de gemeente dat nu de Esperantotunnel nog niet wordt aangelegd. Dat je de plannen en targets wel weet is juist zorgwekkend en geeft je afnemend vermogen om nog zinnig te kunnen redeneren aan.
toch mooi dat de fietser als sluitpost nog in beeld is gekomen.
Nee joh die tunnel is voor vleermuizen. Fietsers worden gedoogd.
Duidelijke verbetering van het plan met wel een dikke rekening van 4 miljoen euro extra voor de gemeente. Investering is wat dat betreft ook een misleidende term : Het kost gewoon extra geld, wat men financieel gezien iig niet terug ziet. Maar aan de andere kant wel verantwoordbaar lijkt me als de gemeente wat meevallertjes heeft?
De eerste extra kosten worden zo dus gemaakt.
Het wachten is op de volgende post.
En dat allemaal voor iets wat niet nodig is.
Het gaat in de richting van HET MONSTRUM.
Haat is een lelijk ding, Adrien, maar jouw gebouwenhaat is lelijk én belachelijk.
De kosten zijn in werkelijkheid natuurlijk lager aangezien de kosten voor de brug komen te vervallen. 't is maar net hoe je het nieuws brengt.
Als ik zo de berichtgeving lees gaat het om 4 miljoen extra(!) aan kosten. Benieuwd waar op jij baseert dat dan de kosten van de brug er nog vanaf gaan? 3.25 miljoen extra(!) om dus een tunnel ipv een brug aan te leggen en nog 0.75 miljoen extra om wat extra de omgeving aan te pakken.
De SP heeft natuurlijk wel een punt als ze zeggen dat de gemeente dat geld beter kan besteden aan een tunnel onder de eikenlaan voor de fietsroute plus. Daar rijden veel meer fietsers dan naar de papiermolen, wat toch echt een secundaire verbinding is.