De partij 100% Groningen wil van het stadsbestuur weten hoe veilig de tunnels zijn die ontstaan na de aanpak van de zuidelijke ringweg.
Aanleiding hiervoor was een brief van de vereniging Groningen Verdient Beter. Die stelt dat de nieuwe tunnels onvoldoende op veiligheid getoetst zijn en niet beschikken over de vereiste veiligheidsdocumenten.
Groningen Verdient Beter is een club van samenwerkende wijkorganisaties. De vereniging heeft het stadsbestuur vorig jaar een brief gestuurd met vragen over die veiligheid, maar zou nooit antwoord hebben gekregen. 100% Groningen wil van het college weten of dit klopt en bovendien willen ze de antwoorden op de tweede brief graag inzien.
Kunstschilder Egbert Modderman uit de stad is dit weekend uitgeroepen tot Talent van het Jaar…
Voor de tweede klassers uit Stad die in actie kwamen was het een slechte middag,…
Donar heeft zondagmiddag in Charleroi verloren van Spirou Basket. Ondanks de steun van tientallen meegereisde…
Bij de Euroborg is het door brand getroffen koffiehokje bij het uitvak vervangen door een…
Pop-up restaurant Happietaria heeft sinds deze week haar deuren geopend aan de Henri Dunantlaan. Het…
Op de ijsbaan van Kardinge vond zaterdagavond het natuurijsuur plaats. Volgens Hein Schepers van de…
Bekijk reacties
Die discussie is al gevoerd een aantal jaren geleden. Laat ze die stukken gewoon even opvragen, dan weten ze 't.
Het zijn geen tunnels. Groningen verdient beter heeft reeds tot en met de raad van state geprocedeerd en is in het ongelijk gesteld. Marjet Woldhuis laat zich misbruiken om die zeurpieten weer publiciteit te geven.
provincie en gemeente weten donders goed dat ze met het tunnelgedeelte grote extra risico's op het gebied van veiligheid voor lief nemen.
Temeer daar in de tunnel van rijbaan gewisseld moet kunnen worden. Eind van dit treurige liedje zal wel weer zijn dat de afgraving toch maar wat breder moet , ten koste van de bomen eromheen, en dat er dan toch geen weg terug meer is.
Ze moeten niet zeuren! Het gaat maar door! Die weg wordt gewoon aangepast. Punt uit!
krijg je dat gezeur weer typisch mensen die niets beters te doen hebben
De huidige rijbanen zijn breed 4.30 m in de tunnel worden ze slechts 3.10 m bij elke opstopping kunnen de deuren niet open en menige spiegel zal sneuvelen. De opzet was het project erdoor te drukken bij de politiek en straks de extra kosten !