De partij 100% Groningen wil van het stadsbestuur weten hoe veilig de tunnels zijn die ontstaan na de aanpak van de zuidelijke ringweg.
Aanleiding hiervoor was een brief van de vereniging Groningen Verdient Beter. Die stelt dat de nieuwe tunnels onvoldoende op veiligheid getoetst zijn en niet beschikken over de vereiste veiligheidsdocumenten.
Groningen Verdient Beter is een club van samenwerkende wijkorganisaties. De vereniging heeft het stadsbestuur vorig jaar een brief gestuurd met vragen over die veiligheid, maar zou nooit antwoord hebben gekregen. 100% Groningen wil van het college weten of dit klopt en bovendien willen ze de antwoorden op de tweede brief graag inzien.
Na de Fietsersbond uit ook het Platform Gerrit Krolbrug, samen met een aantal bewonersorganisaties, grote…
De Doperse Dis is door de ChristenUnie Groningen uitgeroepen tot Barmhartige Samaritaan van het jaar.…
De gemeenteraad van Groningen heeft met grote meerderheid een motie aangenomen waarin het kabinet wordt…
FC Groningen heeft woensdagavond verloren van AZ in het AFAS stadion in Alkmaar. De Groningers…
Een gratis lading grofvuil wegbrengen met een (elektrische) bakfiets blijft formeel gelijk aan een lading…
Het huidige busstation in Groningen moet na de verplaatsing van de bussen naar de zuidkant…
Bekijk reacties
Die discussie is al gevoerd een aantal jaren geleden. Laat ze die stukken gewoon even opvragen, dan weten ze 't.
Het zijn geen tunnels. Groningen verdient beter heeft reeds tot en met de raad van state geprocedeerd en is in het ongelijk gesteld. Marjet Woldhuis laat zich misbruiken om die zeurpieten weer publiciteit te geven.
provincie en gemeente weten donders goed dat ze met het tunnelgedeelte grote extra risico's op het gebied van veiligheid voor lief nemen.
Temeer daar in de tunnel van rijbaan gewisseld moet kunnen worden. Eind van dit treurige liedje zal wel weer zijn dat de afgraving toch maar wat breder moet , ten koste van de bomen eromheen, en dat er dan toch geen weg terug meer is.
Ze moeten niet zeuren! Het gaat maar door! Die weg wordt gewoon aangepast. Punt uit!
krijg je dat gezeur weer typisch mensen die niets beters te doen hebben
De huidige rijbanen zijn breed 4.30 m in de tunnel worden ze slechts 3.10 m bij elke opstopping kunnen de deuren niet open en menige spiegel zal sneuvelen. De opzet was het project erdoor te drukken bij de politiek en straks de extra kosten !