Het aantal passagiers op Groningen Airport Eelde is in het eerste kwartaal het meest gegroeid van alle vliegvelden in ons land. Het CBS meldt dat de luchthaven 31.000 reizigers heeft verwerkt.
Dat aantal ligt dertig procent hoger dan een jaar eerder. De toename is te danken aan de groei van het aantal lijnvluchten vanaf Eelde, onder meer op Kopenhagen.
Het aantal passagiers op Nederlandse luchthavens steeg het eerste kwartaal met 9 procent vergeleken met vorig jaar. Het gaat in totaal om 15,5 miljoen mensen, waarvan ruim 14 miljoen alleen al op Schiphol. Daarna volgt Eindhoven met 1,1 miljoen reizigers.
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bij knooppunt Euvelgunne vinden dinsdag-, woensdag- en donderdagnacht afsluitingen plaats voor verkeer vanaf de zuidelijke…
Bekijk reacties
Nou het wordt wel erg drukjes op Eelde ..dus snel enkele vluchten schrappen ( zie teletekst pagina 104 van RTV Drenthe)
Ik snap er niks van ..
https://www.oogtv.nl/2017/06/minder-ochtendvluchten-eelde-londen/
De ochtendvluchten van de lijndienst tussen Groningen Airport Eelde en de luchthaven Londen Southend komen op dinsdag en donderdag te vervallen. Dat meldt RTV Drenthe.
De basis van het succes verwijderen ? Passagiersvluchten (Vliegbewegingen) op Eelde ?
Ik ben Blont ..dus dat zal het wel zijn ..
London zal inderdaad tegenvallen maar dat wil nog niet zeggen dat de andere vluchten ook minder vluchtbewegingen heeft.En dat er nu een toename is komt door de relatief geringe aantal vluchten vanaf Eelde,als er een bestemming bij komt is dat direct te zien in een flinke toename in procenten.Volgens mij zijn het aantal vakantie vluchten praktisch hetzelfde gebleven.Overigens mag ik erg graag vertrekken vanaf Eelde of Eindhoven,het is voor mij geen issue dat er niet zoveel winkels (Eelde slechts 1,wat eerder een kiosk is)en eet en drink gelegenheden zijn.
Ik vermoed dat de klad richting Turkije dankzij "malloot" erdogan er flink in zit.
Griekenland Spanje en Portugal hoor ik links en rechts om me heen ..Kreta Kos Lanzarote.
De turken mogen blij zijn ..lekker rustig... hun keuze..hun leider..
Bemoedigend resultaat, al zijn het natuurlijk nog lang geen miljoenen zoals bijvoorbeeld bij "Eindhoven"
Het probleem van Eelde is de matige bereikbaarheid per Openbaar Vervoer. Al is dit wel verbeterd met de “shuttlebussen”
Vliegveld Eelde verdient zeker een betere bereikbaarheid in de vorm van aansluiting op een railsysteem.
Te denken valt aan een systeem als “Randstad Rail” in de regio Den Haag – Rotterdam. Het zou
hier moeten gaan tussen Groningen-vliegveld Eelde- Assen-Emmen. Deze laatste stad verdient
ook een betere verbinding en dat komt dan mooi uit.
Laat “Groningen Airport Eelde” niet wegkwijnen. Het is het enige behoorlijke vliegveld in
de Noordelijke Regio (Duitse liggen vrij ver weg en zijn moeilijk bereikbaar per OV).
En het krijgt ook last van “Lelystad” dat nota bene op kosten van Schiphol wordt gebouwd en
in 2018 klaar moet zijn.
Er gaan dan twee vissen in een nu al karige vijver! Dat wordt dan helemaal niks.
In het algemeen zijn investeringen in het spoor een goede zaak! Ook ter
bestrijding van files in het wegverkeer. Wie in de trein zit, zit niet in de auto!
En ter bevordering van de werkgelegenheid. Nieuwe bedrijven vestigen zich bij voorkeur
in de buurt van goede verbindingen (Spoor Water Vliegveld en Wegen)
Zie ook:http://www.stichtingfrom.nl/…/quantumsprong-spoor/intercity/
http://www.stichtingfrom.nl/visie/luchtvaart/
Randstadrail: https://www.overhtm.nl/nl/over-ons/ons-vervoer/randstadrail/
Zo hé. Een toename van maar liefst 30%. Dat bekt een stuk beter dan "7000 extra passagiers". Hoewel dat echt niets voorstelt, is het voor de heren en dames bestuurders voldoende om publiek geld in deze bodemloze put te blijven kieperen.
Niemand in bestuurlijk Noord-Nederland heeft de moed om te zeggen dat Eelde Airport een hopeloze zaak is. Maar als Eelde Airport dan eindelijk ten grave is gedragen, zullen ze allemaal - met uitgestreken smoelwerk - verkondigen dat ze het allang hadden zien aankomen. Besturen is vooral de kunst van het liegen. Dat blijkt ook hier weer.
Over tien varen er bootjes!
Als de lokale politici kunnen denken, en dat ook gaan doen.