De ChristenUnie in Provinciale Staten van Groningen wil nog voor de zomer spreken over de plannen voor de nieuwe spoorbrug bij Weener. Dinsdag werd duidelijk dat de provincie grote zorgen heeft over de nieuwe brug.
De komende weken zal in Duitsland een besluit worden genomen over herstel of nieuwbouw van de Friesenbrücke over de Eems. De huidige brug is zwaar beschadigd en buiten gebruik vanwege een aanvaring in december 2015. Het lijkt er sterk op dat er voor een nieuwbouwvariant gekozen wordt die niet geschikt is voor de snelle verbinding Groningen-Bremen. Ook is deze brug pas in 2024 klaar.
Het Groninger provinciebestuur heeft in een brief aan de Duitse staatssecretaris Ferlemann zijn zorgen geuit over hun geringe betrokkenheid bij de besluitvorming en over de belangen van het spoorvervoer bij de keuze tussen herstel en nieuwbouw.
Komende avond trekken naar het oosten winterse buien weg gevolgd door enkele opklaringen. Na middernacht…
Het KNMI heeft tot vrijdagochtend code oranje afgegeven voor de hele provincie vanwege gladheid en…
Door flinke vertragingen donderdagavond op de A28 en de A7 richting Hoogezand, leidt dit ook…
Het gedeelte van de Turfsingel tussen de W.A. Scholtenstraat en de Bloemstraat is van maandag…
Een skateboard, Playmobil of een leuk kinderboek: bij de speciale Sinterklaasmarkt voor de members van…
Zo'n dertig studenten en medewerkers van de Hanzehogeschool hebben donderdagmiddag urenlang geprotesteerd tegen bezuinigingen op…
Bekijk reacties
er moet ingegrepen worden door Den Haag.
het niet snel repereren, of moedwillig traineren heeft alles te maken met de
MEYERS WERFF in Papenburg.
volgens mij is dir ILLEGALE STAATSSTEUN
Melden in Brussel lijkt me een goed idee als ze niet snel iets positiefs daar gaan doen.
Laat ze geen historische vergissing begaan en een brug alleen maar makkelijk voor de Meyer werf bouwen. Dat bedrijf heeft natuurlijk een enorme lobby in de regio en Duitsland, door hun internationale prestige door die toeristenBismarcks die ze over de hele wereld hebben varen. Waarom die werf niet naar Emden verhuist is me een raadsel. Geldt trouwens ook voor de botenbouw aan het Winschoterdiep, dat kan prima op het Chemiepark in Delfzijl.
Den Haag interesseert zich niet in het Noorden, dus dat kan je vergeten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de belangen van de provincie Groningen boven die van die scheepswerf gelden. Als de Duitsers een snelle railverbinding niet zien zitten, dan is het jammer, maar helaas en dan boemelen we gewoon door.
Het terugtrekken van de provinciale subsidie van de Wunderlinie lijkt me dan trouwens niet meer dan normaal. Voor dat geld zal het andere regionale spoor een boost kunnen krijgen bijvoorbeeld.
gooi de handdoek maar in de ring ja.
Heeft daar niets mee te maken.
Ergerlijk, dat gezeur daar in Duitsland. Ik denk ook, dat die Meyer Werf daar de schuld aan is. Als diezelfde werf die aanvaring niet zelf heeft laten uitvoeren. Als die brug tussen Hamburg en Berlin had gelegen, was hij al klaar geweest. Maar in Berlin interesseert niemand zich ervoor. Dus actie ondernemen vanuit Groningen en Nederland!
ik ben het volledig met je eens!
de schipper heeft volgens mij zelfs geen straf gekregen.
Als het niet op provinciaal niveau lukt, dan Den Haag inschakelen
( horen trouwens ook niets van melanie Schulz of Sharon Dijksma)
anders blijft er niets over dan Brussel hierover te berichten.
En net als Marc denk ik dat fie werff maar naar Emden moet.
Misschien nog wel goedkoper dan een speciale brug waar die cruise gedrochten door kunnen
Alles hierover is al eens eerder gezegd! Om moedeloos van te worden.
Zie bijvoorbeeld: https://www.oogtv.nl/2017/01/herstel-spoorverbinding-duitsland-twee-jaar-langer/