Het stadsbestuur heeft nog steeds geen standpunt bepaald over de steun voor vliegveld Eelde. Het college liet gisteren bij de begrotingsbespreking weten pas in het najaar met een standpunt te komen.
Alle aandeelhouders, behalve de stad, hebben inmiddels al steun toegezegd. GroenLinks wethouder Mattias Gijsbertsen liet eerder al weten tegen te zijn. In mei volgden de coalitiepartijen PvdA en D66, ook die willen geen twaalf miljoen euro voor de toekomst van Groningen Airport Eelde op tafel leggen. Die twaalf miljoen komt neer op een bijdrage van 1,2 miljoen euro per jaar. Wethouder Joost van Keulen liet, ook al in mei, weten dat hij luistert naar de gemeenteraad. SP en CDA stelden gisteren vragen aan het college dat liet weten pas in het najaar met een definitief standpunt te komen.
Volgens de plannen betalen beide provincies 13,8 miljoen euro, Assen 4,6 en Tynaarlo betalen 1,84 miljoen euro.
De stad zou dus 12 miljoen moeten betalen.
De politie is opzoek naar vier personen die mogelijk betrokken zijn bij een incident in…
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
Bekijk reacties
PVDA en D66 zijn toch zogenaamd zo duurzaam en bezorgd om het milieu? Maar dus nu even niet? Elke partij die hier voor stemt maakt zich op dit thema compleet belachelijk.
En voor de duidelijkheid : Ik hoop dus dat die hun poot stijf houden... Groen Links lijkt me sowieso duidelijk met hun standpunt ?
In driehoek Hoogezand, Vries en Leek mooie meren aanleggen. In combinatie met de al aanwezige bossen wordt dit dan een fenomenaal gebied.
Dus kom maar op met dat Bunnermeer (op plek van de huidig vliegveld).
GAE... een bodemloze put.
Net als het Forum.
ik weet het DE UITGEPROCEDEERDE asielzoekers gaan voor ...
Wat was het nog maar 3.1 miljoen ?
Is daar de 700.000 die nodig is voor het draaiende houden van het zinkend schip en het voormalig formule 1 hotel ( nu asielzoekers centrum) tot november 2017 ook bij geteld ? ?
En dan maar hopen op een nieuw kabinet die de knopen kan verantwoorden die Groningen al heeft doorgehakt om totaal tegen het LANDS BELEID de uitgeprocedeerde asielzoekers even lekker onder de wol te stoppen ?
Met miljoenen ?
En dan de rest ..die er bij komt mocht het kabinet eventjes op zich laten wachten ?
Ik verwacht zelf herverkiezingen maart volgend jaar.
Komt er zomaar WEER een half jaartje bij.
Weer 700.000 er bij ?
Totaal 1.5 miljoen extra kosten die niet gedeclareerd kunnen worden bij het rijk ?
Dat kan wel zomaar ..dat geld is er wel ?
En dan eventjes een Luchthaven zomaar aan de kant zetten ?
Wie is hier nou gestoord ?
Wie heeft die lui gekozen ?
Wie stemt er g@dverdomme Überhaupt nog links ?
Onrealistische zombies doen dat ..
Totaal wereld vreemd ..
Men lijkt niet goed wijs ...
Eens met Strobos wat betreft de absurde voorkeur voor bestemming van middelen.
Googletip: Calegri Coudenhove.
Ik geef liever geld uit an vluchtelingen dan aan een plak asfalt, om maar eens appels en peren te vergelijken.
Als lelystad straks uitbreidt gaat het er slecht uitzien voor groningen airport. Lelystad ligt centraal en goed te bereiken. Trek de stekker er nu eens uit. Zelfs de baanverlening bood geen soelaas. Een dood paard...
Daarom wil Groningen ook verbindingluchthaven naar Hubs worden. Kopenhagen en München. Die hebben een ander aanbod dan schiphol. Lelystad heeft geen spoorverbinding naar de luchthaven. Als je met OV gaat ben je vaak sneller op Schiphol.
Vliegveld Groningen heeft een erg slecht verbinding via het o.v. Lelystad een betere. Kijk maar eens naar de afstand tot station Lelystad. Daarbij per spoor ben je zo in Zwolle en ook zo in Almere met uitstekende overstapmogelijkheden. Wellicht dat later het chartervliegverkeer op vliegveld Lelystad uitgebreid wordt. Als ik het aanbod zo bekijk op vliegveld Groningen dan is het een zeer bescheiden aanbod. Is ook niet zo verwonderlijk aangezien het catchement area hoofdzakelijk uit dunbevolkt gebied bestaat.
Lelystad komt er niet om Groningen weg te concurreren maar om Schiphol te ontlasten.
Jij weet waar je over praat!!! Renne strobos!! zo is dat stop met het opvang. Het kost ons te veel geld die geluk zoekers. Daar hebben wij niets aan!!.Het geld moet naar Eelde. En de nam kan er ook aan mee betalen dat hebben wij als Groningers zwaar verdiend het is van ons!!! Het mag niet weg!!!! Fc Groningen ff wat meer reclame maken. Het komt wel weer goed hier komt het gas weg dus betaal maar ff mee aan Eelde. Nee alles moet naar den haag en wij pikken alles!! Groningers kom op steun Eelde!! Je moet eens van af Eelde vliegen!! en zorg ook ff dat de nam betaald
Verder alles goed Rene?
Het artikel ging meen ik over vliegveld Eelde, en niet over asielzoekers. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Eelde Airport is iets waarin geïnvesteerd moet worden, reizen wereldwijd trekt erg aan, Groningen stad ontwikkelt zich zeer goed en daarbij past een vliegveld waardoor de stad bereikbaar is.
Hoe wil Groningen bekend staan? Als een natuurgebied of nu Google ook veel interesse in de regio toont, heb ballen & durf voor dit vliegveld te gaan. De gemiddelde Amsterdammer weigert ook voor meer dan 30 min te rijden als die moet vliegen, waarom zou de Groninger altijd 2,5 uur in trein (zonder vertraging) of zelfs meer moeten zitten? City of Talent betekent ook congressen en jongeren hiernaartoe halen, en dat kan alleen met een fatsoenlijk vliegveld