De Esperantokruising wordt zondag afgesloten voor al het verkeer. De stremming duurt tot en met volgende week zondag.
Aannemerscombinatie Herepoort gaat aan het werk met voorbereidende maatregelen voor de aanleg van de verdiepte Zuidelijke Ringweg en de Helperzoomtunnel. Ook is er geen treinverkeer mogelijk tussen Groningen en Assen en Groningen,Veendam en Weener.
Treinreizigers moeten rekening houden met een vertraging van tien tot vijfenveertig minuten
Het vernieuwde Forum bestaat eind november vijf jaar. Het megaproject was omstreden vanwege de kosten,…
FC Groningen oefende donderdagmiddag in Keulen tegen FC Köln, dat uitkomt in de tweede Duitse…
"Verkeersongevallen en toegenomen stress hebben ervoor gezorgd dat Groningen is gezakt van de eerste naar…
De demonstratie op de Grote Markt tegen de bezuinigingen op het hoger onderwijs heeft donderdag…
Het Openbaar Ministerie eist een levenslange celstraf tegen de Britse drugscrimineel Robert D. Die zou…
Boekwinkels, sportverenigingen en de cultuursector kunnen voorlopig weer rustig ademhalen. Het kabinet zet de omstreden…
Bekijk reacties
Het is toch erg, dat de hele Oosterpoort al wekenlang verstoken is van Openbaar Vervoer. Dat is blijkbaar heel normaal. Lijn 8 heeft al tijden een gewijzigde route. Zo blijft het OV altijd een ondergeschoven kindje. Ik begrijp trouwens ook niet, dat er niet veel meer protest is tegen die onzalige plannen, dat het OV niet meer in de binnenstad komt. Of gaat men protesteren, als het te laat is?
Ik denk dat er maar weinig over het OV wordt gepraat in het stadhuis. Men weet waar dat toe kan leiden...
En protesteren zit niet in des Groningers aard.
Jij verwacht dus dat andere mensen wel voor jou gaan protesteren? Luie consument!
@Marc: ik zou graag zeggen dat je beter kunt dan zo'n misplaatste stropopredenering, maar helaas.
Dat was een antwoord op Robert, maar je zette je lange tenen er weer eens onder O.
Hoe had jij gedacht OV toe te passen? Per helikopter om er overheen te gaan?
En hoezo onzalige??? plannen?
Heb me de afgelopen maanden me wat afzijdig gehouden in de commentaren.
Ik durf bijna te schrijven het is me te min, maar dan geef ik een verkeerd beeld van ( jullie) realiteit en hoe ik omga met dit medium, en ook jullie... kwaliteiten.
Het niveau ...en de aanmatigende toon van sommige reaguurders, nopen mij tot een minimum aan reflectie over bepaalde onderwerpen en berichtgeving de komende vakantie periode.
Ik ga me nog meer bezighouden met belangrijkere zaken ( vind ik).
Het begrip komkommertijd is U bekend ?
U allen nog een prettige vakantie toegewenst.
Voor de mensen die zich het schompus werken aan de werkzaamheden aan de weg ..wees voorzichtig en denk om je vingers, en blijf gezond
Dit geld voor iedereen trouwens..
Een vriendelijke groet..
René Strobos
Stukje bij beetje wordt de binnenstad OV vrij ..
Dit met de bedoeling om de binnenstad veiliger te maken heb ik begrepen.
Nou.. niet alleen dat, maar ook gezelliger volgens de voorstanders van de (vooral) linkse politiek.
Ondertussen in de volksmond bekend als klimaat gekkies en fanatieke fietsers waar alles en iedereen voor moet wijken.
Men is hier al decennia mee bezig
Doorgeslagen zijn ze.. geestelijk niet helemaal in orde ?
Totaal de realiteit niet meer ziend door hun ouders gehersenspoeld.?
Dit gegeven in hun eigen leven doorgezet en nu ook nog hun kinderen opgedrongen ?
Dat de bussen allemaal elektrisch moeten worden ( of op waterstof) of iets dergelijks dat is wel duidelijk .
Wat een beetje wrang is dat dezelfde bussen niet meer maximaal ingezet kunnen worden ( via het HART van de Stad de Grote Markt).
Met als gevolg dat dit hart zijn aantrekkingskracht en bereikbaarheid en dus gezelligheid zal kwijtraken.
Natuurlijk zal er een alternatief worden gezocht voor deze verminderde bereikbaarheid .
Kleine handige ( diesel) busjes met een invaliden voorziening zoals een lift voor rolstoelen.
Mooi toch ?
Jammer dat het weer 50 cent extra moet kosten die laatste 300 meter.
Nog een keer:
Jammer dat het weer 50 cent extra moet kosten….
Dan ga je toch gewoon lopen wordt er gezegd .
Tuurlijk .. tuurlijk ..
Mocht ik “gezellig” de stad in gaan de weet ik het wel.
Winkelcentrum Paddepoel parkeren voor de deur ( de eerste 1.5 uur gratis) en als het regent een dak boven je hoofd ..
Geef de fietsers ruim baan op de Zonnelaan en eikenlaan door middel van fietstunnels bij de stoplichten, en bij het fietspad overgang ( maak er een tunnel van ) Eikenlaan richting Universiteit.
Het zou de bereikbaarheid van Paddepoel voor het OV en autoverkeer 75% verbeteren.
Goed voor de middenstand..
Voor de dagelijkse boodschappen blijf ik in mijn eigen wijkwinkelcentrum ( dezelfde fataliteiten als in Paddepoel) maar dan wat kleiner maar altijd droog.!!
Een hapje en drankje voor een betaalbare prijs (naar wat ik merk voor de binnenstad) steeds duurder.
Tip voor de gemeente ..
Ga de Grote Markt en Vismarkt en route tot aan de Westerhaven overdekken.
Leg een voetgangers tunnel onder de A brug van A Straat naar Brugstraat .
EN EEN LOPENDE BAND voor voetgangers.
Misschien is dan de Binnenstad van Groningen te redden.
Ik weet… dit zal men allemaal niet doen ( kost te veel) en zal praktisch niet te doen zijn .
Men verplaats liever het Busstation naar de ander kant van het Trein Station ( aan die kant komt de nieuwe ingang).
Voor de mensen die normaal liepen via de loopbrug bij het Groninger Museum om naar het centrum te gaan komen er weer 250 meter bij.
Tja ..het is een kwestie van keuzes.. en men zal het wel ruimer zien ..dan ik.
We zullen het zien en merken de aankomende jaren
En als men van alles toch nog spijt krijgt de “milieuvriendelijk” bussen gewoon weer over de Grote Markt.
Met deze tips ( en wijze raad) beëindig ik mijn verhaal en gun iedereen een leuke zonnige vakantie .
Vriendelijke groeten…. René Strobos
Het is niet zo moeilijk, René. De OV-situatie van 2012 dient weer hersteld te worden. Die was uitgekristalliseerd en werkte (voor wat betreft de lijnen) al jaren goed.
Er zijn vele OV-maatregelen geweest waarvan enkelen goed zijn uitgepakt (bebording, betaalmogelijkheden, noem maar op), maar de herstructurering van de lijnen van de afgelopen jaren was ondoordacht en visieloos.