Gedeputeerde Fleur Gräper zegt blij te zijn met de toezegging van Duitsland dat de nieuwe Friesenbrücke inderdaad aan de Groningse wensen tegemoet komt. Nadeel is dat hij er pas in 2024 komt te liggen.
Eind vorige week was er topoverleg tussen diverse Duitse overheden. Daar werd duidelijk dat er definitief een nieuwe brug komt en dat de oude, die eind 2015 vernield werd door een aanvaring, dus niet hersteld wordt. Bovendien kan het treinverkeer er straks ten minste twintig minuten per uur langs. Dat betekent dat er tweemaal per uur een trein tussen Groningen en Bremen kan rijden.
De brug wordt bovendien breder dan de oude, zodat hij niet meer steeds hoeft te worden opgetild als er een cruiseschip van de Meyer Werf langs moet. De nieuwe brug gaat zo’n 60 miljoen euro kosten.
De gemeente Groningen gaat zich samen met verschillende organisaties inzetten om de bedreigde plant waterdrieblad…
Een kunstwerk dat afgelopen week is aangebracht op een pilaar van de Wibenapoort in de…
In Vesta Woonforum aan de Peizerweg vindt zaterdag het Nieuwbouwfestival plaats. Het festival is de…
Wie van de twee komende weekenddagen de standen op de thermometer naast elkaar legt, denkt…
PKC'83/Team Amoeri heeft vrijdagavond in Amsterdam met 5-1 verloren van OS Lusitanos. (meer…)
Beginnende schrijvers in Groningen kunnen zich tot volgende week zondag aanmelden voor het LetterenStipendium 2025.…
Bekijk reacties
Negen jaar nadat de oude in de vernieling is gevaren, zal de nieuwe brug er dan eindelijk zijn (waarschijnlijk, hopelijk, vermoedelijk). Die Duitsers weten wel van 'aanpakken' zeg. Als ze met diezelfde relaxte mentaliteit ook zo zouden voetballen, zou ik dat zeker niet erg vinden.
Negen jaar wachten in totaal om een brug te repareren/ cq. Te vernieuwen.........
Is toch gewoon belachelijk.
Volgens mij bouwen ze daar cruiseschepen sneller.
2024❓❓Dat is alweer 4 jaar langer dan de aanvankelijke raming (2020). Wat mij betreft heeft de Meyer werf gewonnen en het is ook slechts een toezegging! Wat is dat waard?Die lijn kunnen we dus vergeten! Daarom nogmaals Groningen : Pak het grootser aan! Doe een beroep op al die investerings beloften na de aardgasbevingen en ga voor iets als een "Zuiderzeelijn" traject! Zie ook : http://www.mpwiersema.nl
Lachwekkend, 9 jaar... zo'n Fleur Gräper kan zichzelf dan toch ook niet meer serieus nemen als gedeputeerde?
duitsland is groot en nederland is klein
En ondertussen had mevrouw Fleur Gräper beloofd om, ook, bezig te gaan met de treinverbinding op Stadskanaal. Om haar daar een handje bij te helpen heeft de 18 jarige Amsterdammer Tim Sekac een petitie aangemaakt voor oa een spoorverbinding vanuit Emmen naar Stadskanaal, Groningen en Drachten/Leeuwarden te vinden op https://meerspoorindrenthe.petities.nl/?fref=gc .
Sekac wil in ieder geval als er 10000 ondertekeningen binnen zijn de Noordelijke provincies gaan bezoeken met de petitie zo vertelde de treinmachinist in spé voor de microfoon https://soundcloud.com/paulakeizer/19-8-tim-sekach-over-petitie-treinspoor-emmen-groningen van de nieuwe Streekomroep van Emmen en Coevorden.
Inmiddels zijn er bijna 4700 ondertekeningen opgehaald.
Waarom 9 jaar? Als die brug in de spoorlijn Hamburg -Berlijn had gelegen, had het dan ook 9 jaar geduurd?
chinezen bouwen een betere brug in 3 weken van bamboe.