De gemeente Groningen schiet zichzelf in de voet met de plannen voor de Oosterhamrikzone. Dat stelt het Consumentenplatform Openbaar Vervoer.
De plannen van de gemeente dreigen recente investeringen in de Qlink-lijnen 3 en 4 teniet te doen. Op de routes van Qlink van Roden en Leek naar het Hoofdstation en de wijken Beijum en Lewenborg wordt op dit moment 14 miljoen euro besteed aan verbetering van de busvoorzieningen, om de reistijd te verkorten. Maar als je auto’s toelaat op het Oosterhamriktracé of op de busbrug over het Van Starkenborghkanaal, dan verlies je die rijtijdwinst met één klap, zegt voorzitter Sjak Rijploeg van het OV Conmsumentenplatform.
Bovendien gaat de busbrug in de toekomst vaker open, waardoor het openbaar vervoer volledig in de war raakt. Veel geld uitgeven aan de Oosterhamrikzone zonder een hoogwaardige busverbinding tussen Kardinge, UMCG en binnenstad, is zonde van het geld,
Brandweerlieden hebben zaterdag aan het einde van de middag een paard gered uit een sloot…
Koploper PKC'83 in de eerste klasse H won zaterdag met hangen en wurgen de stadsderby…
In de eerste klasse H won Be Quick zaterdag bij Heerenveense Boys en blijft bovenin…
Gorecht is in de tweede klasse I koploper af na de nederlaag zaterdag tegen Be…
Verschillende ramen van het appartementencomplex aan de Oosterhamriklaan zijn gesprongen en het gebouw ligt er…
In en rond de binnenstad zijn zaterdag meerdere winkeldieven aangehouden. Dat meldt nieuwsfotograaf Patrick Wind…
Bekijk reacties
Dat de brug vaker open staat heeft niets met de plannen te maken. Dat komt door de drielaags containervaart die mogelijk wordt zodra daar het laatste obstakel (de brug bij Aduard?) voor uit de weg geruimd wordt. Als je een aparte busbaan realiseert dan heeft het autoverkeer weinig invloed. In de toekomst kan wellicht de brug vervangen worden voor een hogere en bredere of door een aquaduct.
@Marc, je vergeet dat het hele Eemskanaal ook nog aangepakt moet worden; is ook onderdeel van de vaarweg Lemmer-Delfzijl waarom al dit gedoe bedacht is. Moet ook naar ongestoord 9,20 hoog en 54 meter breed Btw, je weet dat het kabinet vorig jaar heeft besloten de aanpak van de Korrebrug nog 2 jaar verder uit te stellen?
De breedte staat de 3-laagsvaart niet in de weg. De Driebondsbrug is hoog genoeg om niet open te hoeven.
Dat van de hoogte klopt, maar vaarklasse Va - want zo heet dat - vraagt dat 2 schepen tegelijk door het kanaal én de brug kunnen, vandaar die 54 meter breedte. Is integraal onderdeel om naast 3-hoog container, ook 2 baks-duwvaart mogelijk te maken.
Plannen niet goed doordacht ?
Daar zijn meerdere voorbeelden van in deze stad.
Kijk o.a. naar HET MONSTRUM !!!!!!!!
dat heet obsessie!!!
Simon.
u heeft het juiste woord gebruikt om ons gemeentebestuur te kwalificeren.
Wanneer hoepelt dit zeer OV onvriendelijke " gemeentebestuur"eindelijk op? We hebben schoon genoeg van dit ellendige " d'66" "bestuur" Letterlijk alles wordt uit de kast gehaald, om het stedelijk OV om zeep te helpen. Dat begon al bij het afwijzen van het enige goede vervoermiddel voor een grote stad, de tram. Nu hebben we helemaal niets meer. Lopen in weer en wind door een lege, onveilige binnenstad. Gezellig!?
Landelijk is het scholing voor en na bij, met en door D`66 om maar te blijven investeren in de kenniseconomie, diezelfdekennis welke nu eenmalig vermartk gaat worden in China, waarna datzelfde China diezelfde kennis tegen een gereduceerd tarief gaat vermarkten aan de rest van de werled, om zo diezelfde kenniseconomie om zeep te gaan helpen in de BV Nederland.
Ga als gemeentebestuur inzetten op verlaging van het aantal inwoners en ga een bovengrens qua inwoners en studerenden instellen om zo dit soort problemen simpel op te lossen.
De provincie Groningen is groot genoeg om tig duizenden inwoners te gaan herbergen, daar waar dorpen nu leeglopen door vergrijzing en het door de gemeente Groningen aantrekken van alles wat hier maar wil gaan vestigen. Enkel zal het gemeentebestuur 180 graden moeten gaan draaien en verhuizen richting provincie toe moeten gaan juichen en gaan stoppen met alles op alles te gaan blijven zetten om Amsterdam 2.0 te willen gaan worden.
Helemaal mee eens.
De poging om Amsterdam 2.0 te willen lijken leidt er treurg genoeg toe dat we stedenbouwkundig gezien Almere 2.0 worden.
Hoop er echt op dat types als Van der Schaaf ooit, vanwege bijvoorbeeld de vernietiging van bijvoorbeeld Oosterhaven en Damsterdiep (dat in aanbouw zijnde pand op hoek Nieuweweg getuigt van zo'n diepe minachting voor ons een zo fraaie stadje), voor een volkstribunaal worden gesleept. Aanklacht: Ceausecuoide misdaad tegen de mensheid.