Er wordt sinds vorige week gewerkt aan het fietspad tussen de Eikenlaan en Zernike door Park Selwerd. Dat is een drukke fietsroute waar veel studenten gebruik van maken.
Het oude fietspad is er inmiddels uitgehaald en er komt een nieuw fietspad dat verbreed is naar vier meter. Voor de aanleg verdwenen 28 bomen. Het fietspad moet op maandag 28 augustus klaar zijn.
Dan wordt ook het kruispunt met de Eikenlaan aangepakt. Het nieuwe kruispunt moet er op vrijdag 1 september liggen. Fietsers krijgen er voortaan voorrang, maar dat stuitte op nogal wat kritiek, onder meer van de politie. Het zou er daardoor niet veiliger op worden.
Om alles in goede banen te leiden worden er de eerste weken verkeersregelaars ingezet.
De Stichting Bewegen is Goud wil een openbare sporthal in Groningen Zuid. Dat schrijft de…
Het winterdekbed kun je deze week goed gebruiken. Volgens OOG-weerman Johan Kamphuis kunnen de temperaturen…
Restaurant Noor Groningen in Hoogkerk is dit jaar gestegen naar plek 32 van Lekker500, de…
Een 28-jarige man uit Groningen is veroordeeld tot 120 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke…
Sinds maandagmiddag is er een medische drone van tweeënhalf meter te bewonderen in het UMCG.…
Op een boerenveld in Noordlaren vond afgelopen zaterdag de eerste editie van de ‘Spooky Nights…
Bekijk reacties
Geen bouwvak in de wegenbouw
@Marc, de bouwvak is formeel in de jaren tachtig al afgeschaft, het is ook niet meer van deze tijd dat je een hele bedrijfstak voor 3 aaneengesloten weken stil legt.
Toch begint ie morgenmiddag :p
Visieloosheid/kokerblik/focus... en je eigen EGO ( eigenwijs standpunt) erdoor drukken, is de nagel aan de doodskist van je eigen carrière komen sommigen bestuurders regelmatig achter.
In Groningen dus niet.
Het kan allemaal in Groningen vooral bij de gemeenteraad.
Men kan hier in Groningen nogal een potje breken heb ik gemerkt.
Ondanks alle feedback en tegen argumenten, dit uit allerlei soorten van expertises zoals Politie ..Veilig verkeer Nederland Qbuzz .. en zelfs uit de eigen gemeenteraad gaat de verbreding Selwerd plantsoen gewoon door ( 4 meter).
Dit "ten gunste" van de fietsers. ( U weet wel ...die tweewielers die zich geen reet aantrekken van stoplichten of verkeersregels)
De 10. duizenden fietsers krijgen voorrang op de 10 duizenden auto's.
Met als gevolg… ( mijn visie).. dat er tientallen ongelukken gaan gebeuren, door fietsers…. die zich regelmatig/ niet/nooit laten commanderen door verkeersregels of stoplichten.
Als ervaringsdeskundige en bestuurder van een redelijk groot voertuig dagelijks in de stad, durf ik bovenstaande ervaringen zonder te twijfelen neer zetten.
Geen woord gelogen.
U zult dus ook begrijpen dat( zeker in deze situatie) verkeersregelaars nodig zijn.
Men zal vaak als verkeersbegeleider ( nog vaker) een grote bek terug krijgen als men niet naar ze wil luisteren.
Met “men” bedoel ik de fietsers.. niet de automobilist.
Deze auto's en andere voertuigen worden direct door hun kenteken veroordeeld tot 1 boete, en deze luisteren dus uitstekend naar de geldende verkeersregels en stoplichten.
Het zal DE BEPALENDE wethouder 1 worst wezen ..als zijn "heilig" plan maar doorgaat.
Ik heb namelijk begrepen dat 1 persoon een VETO recht heeft ..om alles te kunnen doen wat "goed".. is voor de fietser.??
Specifiek de fietser op het kruispunt Eikenlaan/Wilgen pad ?
Ik ben benieuwd of betreffend persoon nog steeds op zijn borst klopt als de eerste fietser daar komt te overlijden .
U weet ook dat het bij wet is geregeld dat in eerste instantie de vraag wie schuldig is, bij de automobilist wordt gelegd.
De fietsers denken dat ook ..dus men lapt de regels massaal aan z’n laars
Ik zal nog meer mij stinkende best doen ( zoals altijd) om niet op zo een negatieve manier in de krant te komen, en ik houd mijn hart dus vast voor de komende weken als chauffeur
Dan zeg ik ..
Hoe moeilijk is het om daar een fietstunnel te leggen en hoe veiliger.??
Om de kosten hoeft men het niet te laten
Voor een 100% veilige oplossing van het fiets-/Eikenlaan/Wilgenpad- kruispunt heeft men het schijnbaar niet over.
Maar ….
Men geeft met gemak 3.1 miljoen “en de rest” .. uit aan een asielzoekerscentrum voor UITGEPROCEDEERDE asielzoekers.
Geld wat men niet terug krijgt van de regering want er is nog steeds geen nieuw kabinet.
Of de regering ooit zal bijbetalen ….??
NO WAY is niet in het landsbelang en valt buiten het beleid.
Is het in het belang van de fietsers dat men de situatie aan de Eikenlaan veranderd ?
Nee..
NIET ..!!
Men kan maar 1 ding doen ( vind ik)
EEN FIETS TUNNEL .!!
Ter bescherming van de onbezonnen fietsers.
Die negen van de tien keer met andere dingen bezig zijn dan het verkeer lees: /regels/verkeerslicht/openbare weg medeweggebruikers en vooral ZICHZELF helemaal vergetend.
Ik houd me hart vast voor de aankomende weken .
Jammer dat IK NIET mocht beslissen…
Dan was er Nu al een tunnel geweest
En niet alleen daar.
Met vriendelijk groet
René
en ...
Welterusten meneer de wethouder
Slaap lekker.
De onbezonnen fietsers krijgen er voorrang.
Als je als fietsers maar lang genoeg de geldende verkeersregels blijft negeren, gaat men dit gedrag belonen, door in dit geval een bestaande voorrangsweg, te wijzigen in het voordeel van diezelfde verkeersregels negerende fietsers.
Ben benieuwd hoe lang het gaat duren eer er daar na het wijzigen van de voorrangssituatie gewonden gaan vallen, daar het niet enkel een wijziging in een voorrangsregel betreft, maar mede doordat er nu opnieuw een verkeersremmende maatregel wordt ingevoerd, daar waar deze stad al zoveel verkeersremmende maatregelen kent en in dit geval nog meer automobilisten straks in lange rijen voor deze oversteekplaats moeten gaan wachten.