De NS is vanaf vandaag op zoek naar 6000 noordelijke reizigers die op de trajecten Zwolle-Leeuwarden, Zwolle-Groningen en Zwolle-Lelystad reizen. Zij kunnen hun ervaringen met het bedrijf delen, zo wil de NS het treinreizen aangenamer maken.
De NS wil dat de reizigers het bedrijf gaat ‘coachen’ om zo haar prestaties te verbeteren. De feedback stelt de medewerkers van het bedrijf in staat om gewenste veranderingen direct te implementeren. Het is mogelijk om 24 uur per dag uw treinervaring met de NS te delen, bijvoorbeeld via Twitter of het NS Serviceforum. De spoorwegen koppelen tweemaal per week terug wat er met de feedback gedaan is. Dit concept is de afgelopen maanden al op een kleine schaal beproeft, dit is succesvol gebleken. Reizigers voelen zich gehoord en de NS heeft meer inzicht in de locatie en omvang van problemen.
Deelnemers kunnen via een knop in de ‘Reisplanner Xtra-app’ op elk moment hun feedback delen over negen onderwerpen: van punctualiteit en reisinformatie tot reinheid van hun trein en gastvrijheid van collega’s. Al deze onderwerpen kunnen een cijfer van 1 tot 10 ontvangen. De feedback wordt direct ontvangen door de NS, een verbetering van een van deze negen onderdelen kan dan snel geïmplementeerd worden. Tevens is direct duidelijk welke kwesties het meest urgent zijn.
De NS ambieert om dit project op ten duur landelijk te implementeren. ‘Het geven van feedback moet op ten duur net zo normaal zijn als het plannen van een reis’. Aldus de Spoorwegen.
Straatboer Steven heeft afgelopen vrijdag bloembollen langsgebracht bij twintig Groningse huurders die afgelopen jaar hun…
De komende dagen schommelt de temperatuur tussen 6 en 8 graden. Het wordt voornamelijk een…
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag drie mensen aangehouden na een…
Donar heeft zondagmiddag in Zwolle goede zaken gedaan door het hoger geklasseerde Landstede Hammers te…
Zondagmiddag zijn een auto en scooter op elkaar gebotst op de kruising Oostersingel/W.A. Scholtenstraat in…
De stichting Hulpacties van het Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant en het Friesch…
Bekijk reacties
Dat wordt tijd!
Die bespottelijk korte Intercities in de latere avonduren ( één treinstel serie 4000 3 wagons) zijn een ware ramp. Volkomen overbelast, ook in de 1e klas. Bovendien dienen zowel de Intercities als de Sprinters tussen Zwolle en Groningen beide door te rijden tot 2.00 uur in de nacht en niet : Intercity tot Zwolle, daarna stoptrein.
Niet een treinstel laten staan in Zwolle, zoals nu (achterste treinstel tot Zwolle), maar gewoon de hele trein als Intercity door naar Groningen. Daarnaast dus een aparte Sprinter
Mijn grootste ergenis is dat treinen vanuit Utrecht in Zwolle worden afgekoppeld. In die treinen uit Utrecht zitten mensen die naar Leeuwarden willen en in Zwolle moeten uitstappen, maar daar staan tussen 15:00 en 18:00 ook veel mensen die naar Leeuwarden willen en dan moeten de mensen staan tot aan Leeuwarden. Mijn gevoel zegt dat NS bezuinigd door treinen in Zwolle te laten staan. Verder zitten de stoptreinen uit Zwolle naar Leeuwarden en Meppel vaak stampvol tussen 15:00 en 18:30 (te kort). Verder vind ik het schandalig triest dat prorail de overkapping bij station Leeuwarden heeft weggehaald en pas in 2019 weer overdekt wordt. Nu lopen mensen zeiknat door de regen. En de stoptrein naar Meppel staat aan het eind van het perron. Met Leeuwarden als cultureel hoofd 2018 vind ik dit een enorme slechte reclame voor het ooit zo mooie station Leeuwarden. En waarom stopt de intercity van 06:47 uit Leeuwarden naar Rotterdam altijd in Meppel?