Dankzij het traject KANS! gaan 26 voormalig uitkeringsgerechtigden aan de slag als Klantcontact Medewerker in een callcenter.
Ze krijgen dinsdag uit handen van wethouder Roeland van der Schaaf en gedeputeerde Eelco Eikenaar het certificaat Klantenservice Federatie Nederland uitgereikt. Van de startende groep is 73% via het traject KANS! uit de uitkeringssituatie en aan het werk geholpen. KANS! leidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in een traject van drie maanden op tot Klantcontact Medewerker.
Het project ging in maart van start met 40 cursisten. De gemeente en het UWV zorgen voor de werving van kandidaten. Komend najaar start een nieuwe groep van 27 cursisten en voor volgend jaar staan meerdere groepen op de planning.
Een fietser is zaterdagmiddag gewond geraakt bij een verkeersongeluk op de Van Lenneplaan. Dat meldt…
Roeisters Marlies Oldenburg en Ymkje Clevering zijn vrijdagavond gehuldigd in de Akerk. De twee Gyas-roeisters…
Wijck aan de Grote Markt gaat in tegenstelling tot eerdere berichten pas begin volgend jaar…
Momenteel wordt er druk gewerkt aan het verbreden van het Boer Goensepad tussen Kardinge en…
De politie heeft een 50-jarige man uit Groningen aangehouden. Hij wordt verdacht van brandstichting in…
Op de Vismarkt worden zaterdagmiddag voederbieten uitgedeeld door de Sint Martinuscommissie van Volksvermaken. De voederbieten…
Bekijk reacties
Het probleem van de arbeidsmarkt in Groningen is ook het kartel van Noorderlink. Waardoor je iedereen buitensluit dat geen onderdeel uitmaakt van deze bedrijven. Zij die er 'toevallig' wel deel van uitmaakt een flinke streep voor!
Vreselijk scheef!
https://noorderlink.nl/