Dankzij het traject KANS! gaan 26 voormalig uitkeringsgerechtigden aan de slag als Klantcontact Medewerker in een callcenter.
Ze krijgen dinsdag uit handen van wethouder Roeland van der Schaaf en gedeputeerde Eelco Eikenaar het certificaat Klantenservice Federatie Nederland uitgereikt. Van de startende groep is 73% via het traject KANS! uit de uitkeringssituatie en aan het werk geholpen. KANS! leidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in een traject van drie maanden op tot Klantcontact Medewerker.
Het project ging in maart van start met 40 cursisten. De gemeente en het UWV zorgen voor de werving van kandidaten. Komend najaar start een nieuwe groep van 27 cursisten en voor volgend jaar staan meerdere groepen op de planning.
Het KNMI waarschuwt in de nacht van woensdag op donderdag voor dichte mist. Voor de…
Het besluit om de kap van het Betonbos vanwege het broedseizoen niet door te laten…
De 10-jarige Kian Sijp heeft samen met zijn oma Greta woensdagmiddag een check van 8.115…
De gemeente gaat minder vaak maaien op plekken waar het niet beslist noodzakelijk is. Een…
Na twee dagen van nauwelijks zichtbare, natmakende regen, wordt Groninger getrakteerd op wat meer zonnestralen.…
De plannen om een busbaan aan te leggen via de Vinkenstraat, E. Thomassen à Thuessinklaan…
Bekijk reacties
Het probleem van de arbeidsmarkt in Groningen is ook het kartel van Noorderlink. Waardoor je iedereen buitensluit dat geen onderdeel uitmaakt van deze bedrijven. Zij die er 'toevallig' wel deel van uitmaakt een flinke streep voor!
Vreselijk scheef!
https://noorderlink.nl/