Dankzij het traject KANS! gaan 26 voormalig uitkeringsgerechtigden aan de slag als Klantcontact Medewerker in een callcenter.
Ze krijgen dinsdag uit handen van wethouder Roeland van der Schaaf en gedeputeerde Eelco Eikenaar het certificaat Klantenservice Federatie Nederland uitgereikt. Van de startende groep is 73% via het traject KANS! uit de uitkeringssituatie en aan het werk geholpen. KANS! leidt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in een traject van drie maanden op tot Klantcontact Medewerker.
Het project ging in maart van start met 40 cursisten. De gemeente en het UWV zorgen voor de werving van kandidaten. Komend najaar start een nieuwe groep van 27 cursisten en voor volgend jaar staan meerdere groepen op de planning.
Coöperatie Dichtbij organiseert komende maandag een speciale oliebollenactie voor het goede doel: Stichting Present Groningen.…
De verlichting van de Martinitoren gaat maandagavond al aan. Dat meldt Harry de Lange, initiatiefnemer…
De FC Groningen-supporter die zaterdagavond tijdens de wedstrijd tegen Heracles Almelo door een plexiglas plaat…
De kerstmarkt aan de Papiermolenlaan van afgelopen vrijdagmiddag en -avond was een groot succes, aldus…
In een coffeeshop in de binnenstad van Groningen is in de nacht van zondag op…
Het aantal plekken waar vuurwerk afsteken verboden is blijft voor volgende week dinsdag steken op…
Bekijk reacties
Het probleem van de arbeidsmarkt in Groningen is ook het kartel van Noorderlink. Waardoor je iedereen buitensluit dat geen onderdeel uitmaakt van deze bedrijven. Zij die er 'toevallig' wel deel van uitmaakt een flinke streep voor!
Vreselijk scheef!
https://noorderlink.nl/