De gemeente vindt het nog te vroeg om uitspraken te doen over de brandveiligheid in de geplande tunnels van de zuidelijke ringweg. Het stadsbestuur reageert hiermee op vragen van diverse raadsleden.
Dit naar aanleiding van een onderzoek waaruit blijkt dat bij een extreem grote brand er sprake van zijn van een verminderde brandwerendheid in het beton van de tunnels. De gemeente meldt dat er nog gesprekken plaatsvinden met Combinatie Herepoort, die verantwoordelijk is voor de aanpak van de ringweg. Mocht uit nader onderzoek blijken dat de brandwerendheid onvoldoende is, dan worden de plannen aangepast.
In de loop van november komt daar meer duidelijkheid over. Volgens het stadsbestuur en Combinatie Herepoort staat de veiligheid voorop.
Treinreizigers tussen Groningen en Winschoten, Veendam en Assen moeten in ieder geval tot en met…
Sinterklaas en zijn pieten zijn zaterdag ook in Thesinge gearriveerd. Volgens Anita van der Veen…
De ijshockeyers van GIJS hebben zaterdagavond met 10-3 gewonnen van Smoke Eaters uit Geleen. Vijf…
De dames van De Groene Uilen hebben zaterdag een derde overwinning geboekt in de promotiedivisie…
Jenning de Boo heeft zondagochtend de tiende tijd gereden op de tweede editie van de…
Inwoners van Onnen kunnen hun visie op verkeersstromen in hun dorp delen. Woensdagavond organiseert de…
Bekijk reacties
uit de voorzichtige berichtgeving maak ik op dat de gemeente niet helemaal lekker in z'n vel zit in dit 'dossier'.
De veiligheid voorop ?
Daarom is zeker gekozen voor (te) smalle rijbanen.
Wat weer een gezever over het wel of niet voldoende hittebestendig zijn van een paar deksels. Gewoon gaan starten met de bouw van deze overbodige betonnen bak met bijbehordende deksels. De kans dat er iets gebeurd waardoor de aangehaalde deksels haar brandveiligheid moeten gaan bewijzen is zo klein dat je daar gewoon aan voorbij moet (kunnen) gaan.
En ach, mocht het toch een keer mis gaan, who cares?
Is het overbodig? Wat is overbodig, de nieuwe ringweg of de tunnelbak? En wat is je onderbouwing daar dan voor?
Middenweg is een beetje aan het doordraaien omdat de wereld zich maar niet aan zijn beeld wil conformeren.
De nieuwe ringweg zal in deze opzet enkel de doorstroming op het Julianaplein gaan bevorderen, iets wat minder ingrijpend had hoeven zijn als men een nieuwe 4 baans wegen via Westpoort, de Friesestraatweg richting ring had aangelegd. Ten behoeve van fietsers wordt op dit moment naast de Friesestraatweg een viaduct gebouwd, welk viaduct makkelijk breder had kunnen worden uitgevoerd. Nu kom je straks een kilometer verderop stil te staan bij de afslag richting Europaweg, immers hoe wil je al het verkeer de stad in en over de huidige ring gaan krijgen?
Ik neem aan dat je dit ook aan het projectbureau Aanpak Ring Zuid hebt kenbaar gemaakt. Wat was hun reactie?