De Fietsersbond is teleurgesteld dat de gemeente de voorrangsregeling voor fietsers op het kruispunt Eikenlaan – Wilgenpad heeft terug gedraaid.
De Fietsersbond denkt dat de gemeente de proef heeft beëindigd onder druk van automobilisten en het openbaar vervoer. Die moesten vaak lang wachten.
Dat de situatie nog niet optimaal was geeft de bond wel toe. De fietsersbond had liever een nog beter heringericht kruispunt gezien met snelheidsremmende maatregelen. De Fietsersbond hoopt dat er in de toekomst een tunnel aangelegd wordt, omdat het belang van verkeer dat van twee kanten kan door rijden de afgelopen weken is aangetoond.
Verschillende ramen van het appartementencomplex aan de Oosterhamriklaan zijn gesprongen en het gebouw ligt er…
In en rond de binnenstad zijn zaterdag meerdere winkeldieven aangehouden. Dat meldt nieuwsfotograaf Patrick Wind…
Hoe de wind ook waait, korenmolen Wilhelmina in Noorderhoogebrug zal er niet van kunnen profiteren.…
In een speeltuin aan de Jensemaheerd in de wijk Beijum heeft afgelopen donderdag 31 oktober…
Bij een verkeersongeluk zaterdagmiddag op het Gedempte Zuiderdiep is de bestuurder van taxibusje op een…
De fractie van Stadspartij 100% voor Groningen maakt zich zorgen naar aanleiding van verschillende signalen…
Bekijk reacties
Laat de gemeente hun tunnelvisie gewoon ingraven ..probleem opgelost ..fietsers tevreden ..
De fietsersbond denkt blijkbaar niet na. Snelheidsremmende maatregelen waren niet nodig, want je stond met je auto al nagenoeg stil. Fietsers die op fietsers klapten, dat was vaker aan de orde. En de gemeente heeft de proef voortijdig beëindigd, dat had niet te maken met klagende automobilisten, want daar trekt Paul zich weinig van aan. Echter, de klachten van de hulpdiensten, het niet afnemen van gevaarlijke situaties en het ongeluk van vorige week waren lijkt mij de doorslaggevende factor geweest. En dan zou je als fietsersbond ook naar je eigen achterban moeten kijken.
Waar de fietsersbond wel gelijk in heeft is dat het terugdraaien op lange termijn gezien geen oplossing is voor het probleem rondom die oversteek. Dat de nu weer teruggezette situatie voor fietsers niet wenselijk is, dat klopt helemaal. Het verhaal is hiermee ook nog niet afgelopen. Een ongelijkvloerse oversteek, om de twee verkeersstromen te scheiden, helemaal mee eens. En ik denk dat de meeste mensen daar zo over denken. Maar ga dan niet huillie doen omdat een gevaarlijke situatie gevaarlijker is gemaakt en het dus een tegenslag is voor de almachtige fietser. Geef gewoon eerlijk toe dat deze proef niet het gewenste effect heeft gehad en ga samen met de gemeente, wijkorganisaties, Q-buzz, hulpdiensten en projectleider rondom te tafel om te kijken naar een betere oplossing.
Eindelijk eens na lange tijd een goede beslissing van die z.g. "gemeentebestuur" Iedereen wist, dat dit een onmogelijke situatie was. Natuurlijk moeten bussen (eigenlijk trams) en auto's daar voorrang hebben. Laat die anarchistische troep (lees: fietsers) maar even wachten.
De reactie van de fietsersbond is onbegrijpelijk. De situatie was erg gevaarlijk voor fietsers, auto's stonden vast en de hulpdiensten hadden vertraging. De situatie kon niet meer zo. Het is goed dat dit mislukte experiment wordt teruggedraaid. Dat is ook veiliger voor de fietsers, want het was een "onnatuurlijke" overgang voor fietsers, en auto's.
zouden er ook autosnelwegen zijn met klaarovers halverwege?
Is de Fietsersbond er voor de veiligheid van de fietsers of voor het uitbannen van motor verkeer?
Dat kan ik me wel voorstellen, maar dit was vragen om problemen. De gemeente had dit nooit zo moeten doen.
Het enige wat helpt om twee stromen verkeer elkaar te laten kruisen zonder dat de één op de ander moet wachten, is door het ongelijkvloers te maken. Er is geen andere methode.
De gemeente had dit moeten weten, maar zoals al vijf jaar het geval is, raadplegen ze geen experts meer maar denken het zelf het beste te weten.