De gemeente is niet van plan om de maatregelen op de kruising van de Eikenlaan en de fietsroute naar Zernike terug te draaien. Dat bleek woensdag tijdens een spoeddebat.
De proefperiode zou tot eind november duren en daar blijft het bij. De fietsers blijven voorrang houden, om het oversteken veiliger te laten verlopen. “We doen hier of de oversteek daar in orde was maar dat was het niet, we moeten gewoon de proefperiode afwachten, daarna komen we met een definitief oordeel. We gaan ook kijken naar de Eikenlaan in zijn geheel.”zei wethouder Paul de Rook.
Het debat was aangevraagd door de SP, 100% Groningen, de SP en de Partij voor de Dieren. Dit mede vanwege klachten van het OV-Consumentenplatform. De bussen zijn vanwege de files in de spits langer onderweg, waardoor busreizigers hun aansluiting missen.
Verschillende ramen van het appartementencomplex aan de Oosterhamriklaan zijn gesprongen en het gebouw ligt er…
In en rond de binnenstad zijn zaterdag meerdere winkeldieven aangehouden. Dat meldt nieuwsfotograaf Patrick Wind…
Hoe de wind ook waait, korenmolen Wilhelmina in Noorderhoogebrug zal er niet van kunnen profiteren.…
In een speeltuin aan de Jensemaheerd in de wijk Beijum heeft afgelopen donderdag 31 oktober…
Bij een verkeersongeluk zaterdagmiddag op het Gedempte Zuiderdiep is de bestuurder van taxibusje op een…
De fractie van Stadspartij 100% voor Groningen maakt zich zorgen naar aanleiding van verschillende signalen…
Bekijk reacties
Wat een ongelofelijk zootje is dat "gemeentebestuur" Ze doen nu werkelijk totaal niet, wat de bevolking van ze vraagt. Een RAMP!
Het zou een zootje zijn als ze om een stel jankerds snel de proef beëindigden. Goed dat ze voet bij stuk houden.
De meerderheid van de weggebruikers, namelijk de fietsers, is vast en zeker tevreden met deze beslissing. Een eerlijke, democratische beslissing die recht doet aan het streven naar een autoluwe, mensvriendelijke stad. Prima!
Zo werkt dat niet met dit soort zaken, Marcel. Als het gemeentebestuur iedereen tweehonderd Euro geeft, is iedereen daar vóór en hebben we het over een democratisch breedgedragen beslissing. De stad gaat echter wel failliet.
Infrastructuur en vervoer is altijd een kwestie van balanceren, geven en nemen tussen de verschillende vervoersstromen. Als dit té nadelig werkt op de betrouwbaarheid van het OV en voor de doorstroming van de auto, dan moet dit als mislukt worden beschouwd, ook al zijn de meeste fietsers er blij mee.
Dat is ook maar een mening O.
Ahum, nee, dat is gewoon zoals 't werkt. Of zou moeten werken.
Wat zwaarder of lichter weegt bij de afweging is wel een kwestie van standpunten en meningen.
Waar blijft die fietstunnel ?
MMMMh ...dat gaat eventjes duren René.
Er er zijn namelijk andere prioriteiten dan do##e fietsers ..
U mag het zelf invullen.
Men geeft het liever uit aan UITGEPROCEDEERDE Asielzoekers ..
Meer dan 3 miljoen ..weet U nog ?..
Want als deze ( op straat gezette) lui in groepjes door de stad gaan zwerven s'avonds als het donker is, zullen er weinig fietsers zich meer durven te vertonen op onze stadse wegen.
Vooral onze dochters niet .
Dus ..3 miljoen voor de UITGEPROCEDEERDE asielzoekers ..en een bloemetje op uit gefietste zoon of dochters graf. Is dat wat de gemeente wil ? nee toch ?
Een aanvraag ( bij onze gemeenteraad ) van 723.000 voor bed bad en brood wordt ook gewoon toegezegd.
De uitgeprocedeerde asielzoekers zijn in ieder geval tot en met oktober verzekerd van opvang, staat in het bericht .
Linkje:
https://www.oogtv.nl/2017/09/gemeente-stelt-zeven-ton-beschikbaar-voor-bed-bad-brood/
Laat de gemeente bij de volgende aanvraag ( voor november en december) gewoon nee zeggen en de uitgespaarde 730.000 euro gebruiken voor een fietstunnel.
Eureka .!!!
Kan men de personen van de gemeente aanklagen wegens wanbeleid i.v.b met de eventuele toekomstige doden ?
Ik vermoed van niet.
Het plebs ( gewone volk) moet luisteren en ja en amen zeggen en vooral geen commentaar hebben over de "goddelijke" wanprestaties van onze bestuurders..
Ze wanen zich onkwetsbaar..
Ze worden beschermd door de wet .
Kijk ..
http://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-organisatie/kennispartners/capra-advocaten/strafrechtelijke-immuniteit-publiekrechtelijke.9503814.lynkx
Het is jammer dat het intellect niet wordt uitgemeten door het te vergelijken met de grootte van het/hun geslacht.
Want van een dikke L#L en misschien dat nog niet eens ..maar zeker een groot ...ego hebben toch wel enkele bestuurders behoorlijk last.
Ik noem geen namen ..maar ze verschijnen dagelijks in het nieuws..
Mocht de situatie zo blijven op de Eikenlaan.
Ik hoop het niet voor betreffend ambtenaar.
Want ik ben bang dat hij volgend jaar ( gedwongen) moet aftreden wegens bestuurlijke wanbeleid.
Dit...vanwege het doordrukken van het onzalig plan fietsers 100% voorrang te geven ( GEEN TUNNEL) en het
( steeds weer) negeren van de adviezen ,die meerder organisaties zoals politie .. brandweer.. ambulance..veilig verkeer Nederland.. Qbuzz ...omwonenden enz enz geven over de situatie ter plekke ..
Bouw een tunnel is het unaniem advies.
Misschien valt het kwartje ?..ik bedoel de 700.duizend ?
Ach ...als we een poosje verder zijn in de tijd ..een paar maanden bedoel ik .. en het zicht op het kruispunt is verhelderd ... en de bouw van de fietstunnel is in volle gang ...,Ik zou kunnen ook zeggen... "als de rook om je hoofd is verdwenen".....
Kijkt zelfs Paul met tevredenheid terug..en zal blij in zijn handen wrijvend..verzuchten ..gelukkig zijn er geen "ernstige" ongelukken gebeurd.
En de veiligheid van alle gebruikers van de Eikenlaan en Wilgenpad is gewaarborgd ..
Eind goed al goed ..
Het moet een succes worden! Waar kennen we dat van?
Je moet een proef wel voldoende tijd geven om een goed meetbaar resultaat op te leveren, natuurlijk.
We gaan het wel zien na de proefperiode.
Wil robert zijn reakties misschien onder een ander alias plaatsen, Robert ofzo, ik plaats al jaren af en toe reakties onder deze naam, men zou kunnen gaan denken dat ik dit ben, en ik herken mij geheel niet in deze opmerking. B.v.h.d.
Net of ze dat anders wel doen ( luisteren naar de bevolking) ..@Robert
Jammer dat jij in hetzelfde stuk terugkomt op je eerdere reactie
Gister van Selwerd naar paddepoel gefietst. Sta keurig te wachten voor dit fietspad op de fietsers die voorrang hebben. En met dat ik weer door wil fietsen richting paddepoel wordt ik ingehaald door een fietster die mij afsnijd door rechtsaf te slaan.
Tja, is het fietspad het probleem of het fietsgedrag van ( sommige) studenten.
Overigens wat het openbaar vervoer betreft, openstaande bruggen (in de spits) zijn ook een probleem. Niet alleen voor bussen maar ook om de bus te halen als bijvoorbeeld de museumbrug net open staat en ik daardoor mijn bus mis en een uur moet wachten op de volgende bus wordt ik ook niet blij.
In onze srad lijkt de stelling: 'Hoe groter het vervoermiddel, hoe meer recht op voorrang' te gelden. Zeg maar, het recht van de sterkste. Vergeet het dus maar dat je als fietser ooit voorrang krijgt, ook niet op boten
klachten en vergoedingen neer leggen bij de gemeente. dus de schades die mensen oplopen door te laat op het werk komen bussen missen en zo. verhalen op deze gemeente! dan moet men ook voor de gevolge is staan die nu los komen!
Kansloze onderneming,moet je maar eerder van huis gaan of een ander vervoersmiddel nemen.Vele auto bestuurders denken onterecht dat alles voor hen is aangelegd met de daarbij horende privileges.
Dus volgens jou hadden fietsers, die tot nu toe moesten wachten op al die auto's, al die jaren lang recht op vergoeding?
En daar kom je nu pas mee??
Mensen die op dit topic reageren zouden dat het beste met open vizier doen. En de volgende zes relevante vragen beantwoorden.
1) Woon ik in Groningen?
2) Wat voor werk doe ik?
3) Moet ik me daarvoor meerdere keren naar verschillende werkplekken verplaatsen? En zo ja, hoeveel?
4) Ligt één (of meerdere werkplekken) buiten de stad?
5) Heb ik in Groningen krakkemikkige ouder(s)?
6) Heb ik kleine kinderen die voor sport of iets anders weleens buiten vijf kilometer van woonadres moeten zijn?
Ik trap zelf af.
1) Ja
2) Schoonmaker
3) Ja. 4.
4) Nee
5) Ja
6) Nee
Benieuwd naar de antwoorden van de auto-haters.
Nee hoor dat hoeft helemaal niet.
Doe ik het voor jou.
1) Ja
2) Communicatie-medewerker voor de gemeente/door gemeente gesubsidieerde organisatie.
3) Nee
4) Nee
5) Nee
6) Nee
Punt 3 t/m 5 zijn: Ben ik VSH? Uiteraard dat er bij mij Nee staat. :p Waarom staat er niet bij moet ik met mijn brak hoofd 's ochtends toch om 8:45 present zijn bij college zonder plat gereden te worden?
De meeste autohaters werken waarschijnlijk maar halve dagen, beginnen rond een uur of 9 en zijn om half 5 weer thuis, of deze werken helemaal niet.
Zou geen verkeerd idee zijn om de fietsers, net als automobilisten al decennialang doen, zelf te laten betalen voor het gebruik van de openbare wegen en fietspaden in de BV Nederland. De nieuw aan te leggen snelwegen en fietspaden voor fietsers zou je dan als tolweg kunnen gaan bekostigen. Immers bij het aanleggen kan men eenvoudig een lus in de weg inlaten en aangezien het gros van de fietsers een smartphone bij zich dragen, (dan laat ik hier in het midden hoeveel van deze fietsers deze tijdens het fietsen gebruiken) zal het activeren en innen d.m.v. een betaal app. niet zo moeilijk hoeven zijn.
Iedereen tevreden, de fietsers krijgen en betalen hun eigen fietspaden, de automobilist kan in zijn of haar auto gebruik blijven maken van de de door hen zelf betaalde en nu nog aanwezige doorgaande wegen en het kost in dit geval de gemeente zelf geen geld.
Inderdaad.
Al die royaal betaalde mannetjes die rond een uur of negen op hun gemak, en op hun met belastinggeld gefinancierde fiets van het werk naar het Zuiderdiep (ROEZ) gaan, mogen best als gebruiker de fietspaden betalen. Zeker als over een tijdje zowel de fiets als de auto elektrisch aangedreven worden.
Het wordt tijd dat klimaathysterie (dat stelt dat menselijk handelen een rol speelt in komen en gaan van ijstijden) ophoudt te bestaan. Aanhangers van de Groene Leugen (windmolens) staan tot kloeke petrolheads, als Gerrit Hiemstra tot Freeman Dyson.