De knik in de busbaan bij de Koeriersterweg wordt verwijderd. Negen bomen leggen het loodje.
De knik ontstond door een data/telefoonhuis van British Telecom. Inmiddels is deze voorziening verwijderd waardoor er nu
een kans ligt om de busbaan recht te trekken. Het verwijderen van de knik zorgt ervoor dat de bussen beter kunnen doorrijden.
Om de knik te verwijderen is het nodig om negen bomen te vellen, hiervoor in de plaats komen weer negen nieuwe bomen.
Vrijdag is het bewolkt en lokaal valt er een spatje motregen. Het wordt 11 graden…
Het Groninger Museum is in de prijzen gevallen. Het museum heeft de Museumkids Award gewonnen…
Er komt een tijdelijk fietspad tussen De Linie en de Oosterpoort. Twee andere fietsverbindingen zijn…
Het vernieuwde Forum bestaat eind november vijf jaar. Het megaproject was omstreden vanwege de kosten,…
FC Groningen oefende donderdagmiddag in Keulen tegen FC Köln, dat uitkomt in de tweede Duitse…
"Verkeersongevallen en toegenomen stress hebben ervoor gezorgd dat Groningen is gezakt van de eerste naar…
Bekijk reacties
Op een plek waar de bussen steevast te hard rijden wordt een natuurlijke snelheidsbeperker weggehaald. Hoe dom kun je zijn als gemeente?
Ze rijden er te hard? Dan heeft die knik ook geen zin :p Bovendien waren het de Taxi's die er te hard gingen. Die mogen er dus nu niet meer op. Alleen onze raaskallende buschauffeur mag er nog over.
Te hard voor wie ? Er rijden toch alleen maar bussen ?! Wat boeit ons dat dan ?
De bewoners van de Koeriersterweg klagen al meer dan een jaar over de te hard rijdende taxi's en bussen. Met veel moeite is bereikt dat de meeste bussen zich aan de 30 km houden en dat de taxi's, die dat niet konden, er verboden zijn. Haal je de knik weg, dan wordt het weer extra lastig om zich aan die maximumsnelheid te houden. Over een aantal jaren, als de tunnel er is, vervalt de brug, en dan is het zinvol de knik weg te halen. Maar nu dus nog niet.
Grote onzin. 30 is 30. Afremmen en optrekken maakt ook lawaai kost brandstof. Een busbaan is geen racecircuit waar ze chicanes in leggen.
Uit snelheidsmetingen gedaan door de gemeente blijkt dat > 30 % van de bussen harder dan 40 per uur rijdt op de busbaan (meting gedaan door de gemeente). 30 is dus zeker geen 30. In plaats van de geluidsoverlast aan te pakken gaan ze nu bezig met een deel in het traject waar bewoners geen last van hebben.
Ze mogen er gewoon 50 behalve op de brug, daar mogen ze 30. Ze hebben genoeg tijd om weer op te trekken vanaf de knik als ze nu nog steeds te hard rijden (volgens de bewoners dan maar die zijn pas tevreden als er geen bus meer rijdt :p). Dan heeft de knik dus geen zin als snelheidsremmer voor de brug. Bovendien is het voor de passagiers ook prettiger als de chauffeurs geen verstappenacties hoeven uit te halen :p. Er zitten vast ook vleermuizen in die bomen, nou dan mag de bus er helemaal niet meer langs. Ga maar eens praten met die vleermuizentrien die de overheid tonnen kost, als het al niet miljoenen zijn.
Marc, ik denk dat je een keer moet gaan kijken bij de busbaan. Het hele stuk is 30, dus al vanaf de Vesta. De bewoners hebben voornamelijk last van de oprit van de busbrug, de overgang is niet helemaal goed en zorgt voor een boink. De gemeente heeft gecommuniceerd via de kranten dat ze dit hebben opgelost maar het is nog niet opgelost. Het lijkt er zelfs op dat het technisch helemaal niet kan, een leugen dus. Ongeveer 100 bussen per dag overschrijden de richtlijnen die door de overheid zijn bepaald qua geluidsoverlast. De oplossing is dus dat de bussen zich houden aan de 30 km per uur, en dat de overgang van wegdek naar brug worden opgelost. Het is dus vreemd dat aan deze knik nu eerst aandacht wordt besteed.
Marc, ik begrijp dat jij niet aan de Koeriersterweg woont. Je kunt pas verantwoord een mening geven als je weet waarover je het hebt.
@LPdV ..EENS ..Wat zal her rustig worden dan op deze site