Volgende week maandag gaat wethouder Joost van Keulen in een besloten bijeenkomst vertellen wat hij voor oplossing ziet voor vliegveld Eelde.
De gemeenteraad liet al eerder weten niets te voelen voor een injectie van 12 miljoen euro. De raad is wel voor investeringen in het vliegveld, maar vindt niet dat het de taak van een gemeente is om een vliegveld “in de lucht te houden.” Verder dan de huidige bijdrage van ongeveer 275.000 euro per jaar lijkt de raad niet te willen gaan. Om duidelijk te maken dat dit de laatste keer keer is dat Eelde geld krijgt wil de gemeenteraad af van de aandelen, 26% van het totaal. De provincie Groningen liet al eerder weten geen interesse te hebben in de aandelen.
De SP is woedend dat de raad vertrouwelijk geïnformeerd wordt. Ze eist volledige openheid en vindt dat Van Keulen laks is en er een bestuurlijke puinhoop van maakt. “Als hij geen openheid geeft kan hij wat ons betreft opstappen”, aldus SP fractievoorzitter Jimmy Dijk.
Het is nog geen oud en nieuw, maar de ongeregeldheden zijn al begonnen. De brandweer…
Marnix Kolder is afgelopen zomer getroffen door een herseninfarct. Dat meldt de oud-speler van onder…
Het blijft de komende dagen bewolkt en grijs. De zon laat zich niet of nauwelijks…
De achtkoppige Groningse pencak silat-ploeg heeft vier prijzen behaald op het wereldkampioenschap in Abu Dhabi.…
Een rechtbank in Amsterdam heeft een 45-jarige Stadjer veroordeeld voor oplichting. De man krijgt tot…
Op de avond van eerste kerstdag heeft een brand gewoed in een schoorsteen van een…
Bekijk reacties
Verstandig besluit, geen cent meer in deze bodemloze put. Het kan nooit uit, Nederland heeft al te veel vliegvelden, en werk samen, kan in Duitsland ook. Keulen-Munster, Maastricht-Aachen. Denk na gemeente, maar geen cent meer naar Eelde.
Och, geef ze maar aan mij.
Jammer, plak 1000 meter bij de huidige baan aan en je kunt een volwaardig cargo vliegveld van Eelde gaan maken. Goed voor de werkgelegenheid, brengt geld op en levert meer werkgelegenheid op als dat men als gemeente in de nabije toekomst structureel miljoenen in het Huis van Niets gaat pompen.
Go zeg Middenweg kom je op mn straatje. Ik leg al jaren uit maak de baan tot 3850 m lengte. Schiphol wil graag af van al het vracht vervoer. Er zijn in Nederland geen andere vliegvelden met een baan van 3850 m 1 Dan haal je veel werk gelegenheid naar hier. Investeringskosten baan 35 miljoen. en heel veel werk gelegenheid. Zie wat er nu gebeurt dat hebben we met El Al al eerder mee gemaakt.
Schiphol is de grootste vracht luchthaven van Europa. En passagiers op nr 3 na London en Parijs.
Schiphol is de grootste luchthaven van Europa, als je kijkt naar het aantal starts en landingen.
P.S.:zullen we die landingsbaan bij u in de achtertuin aanleggen.
Denk niet dat Muijzert (uit Veendam) op een luchthaven in zijn achtertuin zit te wachten. Van hem moet het gelukkigste deel van Nederland naar de kloten met een sneue poging tot imitatie van Schiphol.
Als ik Noord Drenthe was, zou ik voor een mooi meer gaan. Met vaarverbindingen naar Paterswoldsemeer, Leekstermeer en Zuidlaardermeer.
Daar sluit ik mij geheel bij aan.
Voor een volwaardig cargo vliegveld kan het niet bij één baan van 3850 meter lengte blijven. Dat moeten er minstens twee worden. Daarbij een joekel van een terminal waar alles geladen en gelost kan worden. Dan nog een spoorverbinding. Dan nog wat extra asfalt voor het vrachtverkeer. En als dat allemaal een succes wordt, berg je dan maar wat de overlast betreft. De meerkosten om dat te realiseren zullen een paar honderd miljoen bedragen. Zie ik niet zo gauw gebeuren.
Jan je hebt volkomen gelijk dat zou ook beter zijn en je moet vracht terminals bouwen. De persoon Doe heeft liever werkloosheid dan werk gelegenheid en ik heb zelf 20 j op Schiphol gewerkt 1989-2009en VSH is een rentenier met een bootje en heeft ook geen belang bij werk gelegenheid. Noord Nederland heeft behoefte aan werk gelegenheid het loopt nu leeg. Persoon Doe Schiphol heeft de meeste landingsbanen in Europa maar niet de meeste starts en landingen sorry !
Heb geen bootje, en ben schoonmaker. Maar vind welzijn gewoon een groter goed dan welvaart. En Schipholletje willen spelen in Noord-Drenthe is een keuze voor het laatste ten koste van het eerste.
Geloof meer in het Duitse model. Inzetten op versterken van klein en middenbedrijven. (Maar niet via een luchthaven aan de Drentse Aa).