De aanpak van de zuidelijke ringweg loopt geen vertraging op. De Raad van State heeft woensdagmorgen bekendgemaakt dat de kap van bijna 300 bomen in vijf deelgebieden rond de ringweg mag doorgaan.
Het gaat onder meer om het Sterrebos, de Papiermolenlaan en Julianavijver. De Natuur en Milieufederatie en Vleermuizenwerkgroep waren naar de Raad van State gestapt om de bomenkap te stoppen. Dat zou fataal zijn voor de vleermuizenkolonie in die buurt. Volgens de Raad van State blijven er voldoende fourageergebieden en rustplaatsen beschikbaar.
Nu de kap mag doorgaan, kan ook een tijdelijke weg langs de ringweg worden aangelegd. De ringweg zelf wordt later deels verdiept en overkapt aangelegd. Als de Raad van State de kap had verboden, dan had de aanpak van de ringweg minstens een half jaar vertraging opgelopen. Volgens Aanpak Ring Zuid komt er voor elke gekapte boom minstens één nieuwe terug.
Politieagenten hebben zaterdagmiddag twee winkeldieven aan kunnen houden die hun slag hadden geslagen bij meerdere…
In een portiek van een woongebouw aan de Jacques Perkstraat heeft zaterdagmiddag korte tijd brand…
De fractie van Stadspartij 100% voor Groningen noemt het te gek voor woorden dat de…
De sneeuwchaos van donderdagavond heeft gezorgd voor bijzondere oplossingen. Op filmpjes, die zaterdag online werden…
Zo'n vierhonderd mbo- en hbo-studenten hebben afgelopen week meegedaan aan de Gezondheidschallenge Health Noord. Tijdens…
In een paginagrote advertentie zaterdag in de Volkskrant en in De Telegraaf roepen verschillende instellingen…
Bekijk reacties
Weer een overwinning op de mevrouw Kiki's en de Vleermuizen gekkies (Klarissa N.) van deze wereld.
Het KAPITAAL heeft (weer) gezegevierd !
Geachte Groningers en Ringweg Gedupeerden,
Ik dank Klarissa Nienhuys - en alle anderen - voor al hun inzet.
Het is sneu dat het grote geld nog steeds niet begrijpt wat het Leven op Aarde inhoudt.
Dat die enkele wetten - die er zijn om ons aller omgeving te beschermen - niet worden gerespecteerd.
Kindersarts Pieter Sauer heeft zich de sokken uit het lijf gelopen om een Goede Ringweg te krijgen. Mislukt.
Ook hij stuitte op valse rapporten.
De stad Groninger wordt met het uur boomlozer. De ecologische variëteit neemt af.
Mijn woonwijk dreigt te worden leeg gezaagd om leidingen machinaal aan te leggen i.p.v. met de hand.
Dat is duurder.... maar wel veel gezonder en mooier.
De fijnstof neemt toe en onze longen krijgen het steeds moeilijker.
De overheid geeft subsidie op Pelletkachels en dus krijgt nu HEEL Nederland longaandoeningen.
NAM Directeur Schotman weet dat hij zwaar faalt (DvhN 22 december 2017)! Maar hij haalt uit naar mij, omdat ik op een Haags Mijnbouwcongres (14 december 2017) duidelijk maakte dat ALLE Groningers rechtenloos zijn ten aanzien van de mijnbouwbevingen: omdat /zolang de NPR 9998 (bevingnorm) niet in de wet (Bouwbesluit) is opgenomen. Lex de Boer (Lefier) bracht dat ook in.
Aan de Zuidelijke Ringweg zouden 120 ontwerpers hebben gewerkt.
Aan het Forum hebben 100 mensen gewerkt.
De BAM uitvoerder van het Groninger Forum schrok toen ik hem - op 20 mei 2017 - de valse Forum ontruimingsrapporten toonde en hem valse toetsings wijze uitlegde. "Hoe kan het dat jij dit weet? Hoe kan het dat wij dit niet weten? Maar de Brandweer heeft de vergunning goedgekeurd. Hoe kan dit, want er zijn 100 mensen mee bezig! Jij moet naar BAM Bunnik! Die weten dit niet!" Bij BAM Bunnik waren - tot twee maal toe - de deuren dicht.
Kijk bij Google: De apk van het Groninger Forum - de Bonnetjes - dan hoeft u mij niet te geloven, maar kunt u zelf de valsheid van de rapporten beoordelen.
Inmiddels heeft de Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers (VBV) mij op - 31 december 2017 - over het Groninger Forum gemaild.
Ik citeer letterlijk:
"Wij hebben uw mails in goede orde ontvangen. Deze zijn binnen het bestuur van de Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers (VBV) besproken.
Het bestuur van de VBV begrijpt uw ongerustheid en vindt ook dat u de vinger op de zere plek legt, maar is van mening dat deze problematiek geen aangelegenheid voor de VBV is."
Het bestuur van de VBV constateert (!!!) dus dat ik GELIJK (!!!) heb, maar WEIGERT (!!!) om aan te geven wat DIE ZERE PLEK is.
Het gevolg is zeer zeer ernstig! Nu zelfs het bestuur van de VBV weigert - hoe bizar - op te komen voor de Veiligheid van haar eigen Groninger Vrijwilligers.
Mevrouw Kiki
Een uitstekende bijdrage Mevrouw Kiki. Kijk bijvoorbeeld nu al naar de flatgebouwen rond de ringweg. Muntinglaan, Maaslaan, Laan van de Vrede. Deze gebouwen zijn vooral aan de bovenkant zo zwart als roet. Hetgeen wij als fijnstof inademen.
En Marc kan je gewoon negeren. Deze persoon komt uit Brabant. In principe moeten wij ook het stadsbestuur en de gemeenteraad negeren. Ik als oerbewoners voelt mij niet vertegenwoordigd.
Kiki en Otto, sitting in a tree...
... oh, wacht, nee, helaas. :o)
Begrijpt jouw negatieve bijdrage als hetze niet ..
Je was ooit voor de regiotram. Een regiotram boven de HSL.
Of werd je er goedbetaald als klokkenluider van de gevestigde politieke partijen om het onderwerp van de regiotram over het voetlicht te brengen. Niet je idealen. Voor geld verdwijnt ieders zijn ego!
Misschien dat er in Gotham nog plek is voor die beestjes?
Aldus Fleur Graper (D66) uit Leiden. Het oogappeltje van Pechtold.
Uit de reportage: "voor elke gekapte boom komt er minstens 1 nieuwe terug".
En wat zijn dat voor bomen?
Niet meer dan sprietjes, die 10 tot zelfs 100x minder de kwaliteiten (voor mens, dier en milieu) hebben dan volwassen bomen.
Ik zeg het nog maar eens, en blijf het zeggen: kappen met kappen!
Mooi toch zo`n compacte stad en aan allen welke nu roeptoeteren, jullie gaan zelf allemaal in Nederland op vakantie en gebruiken daarbij de fiets als vervoermiddel?
Dus als je tegen bomenkap bent, moet je verplicht met de fiets op vakantie? Wat een lariekoek weer.
Helemaal eens met Kiki trouwens.
Jullie maken je nu druk om deze bomen, noodzakelijk om de (ook in mijn ogen grotendeels overbodige) ombouw van dit deel van de ringweg waar je, wil je werkelijk iets aan het milieu gaan doen in deze stad, juist de hoeveelheid mensen en verkeer zou moeten gaan spreiden en/of beperken. Als je werkelijk begaan bent met het milieu zou je niet nog langer in een vliegtuig moeten stappen, doe je dat wel, dan dien je na bijvoorbeeld een retourtje Barcelona, ongeveer 114 bomen aan te planten, enkel en alleen om de door jou veroorzaakte CO2 uitstoot te neutraliseren/op te heffen.
Vandaar mijn opmerking waarom men zich hier nu dan wel druk maakt om een paar bomen.
Met een aansluiting van de A7 via Westpoort op een te verdubbelen Friesestraatweg vanaf Aduard met hierna een aansluiting op de Westelijke ring, had je een hoop bestemmingsverkeer voor die kant van de stad en richting Delfzijl, en Eemshaven om kunnen leiden. Nu verplaats je de opstopping(en) verder richting centrum. Europaweg verworden tot een busbaan, met hoe dom kun je zijn, woningbouw aan o.a. Het Hout, een voorbeeld van een plaats welke nu door
de verkeersremmende maatregelen een concentratie fijnstof en luchtverontreiniging geeft, welke voorzichtig gezegd, nadelige gevolgen voor de gezondheid op gaat leveren.
Had men de afgelopen decennia een lange termijnvisie gekend, zou men eerst een verkeersplan hebben gemaakt, om erna woningbouw in te passen, hier is het, net als in veel andere grotere steden exact andersom gedaan. Dan moet je als gemeentelijke bestuurders na woningbouw niet gaan roepen dat het verkeer ingeperkt dient te gaan worden.
Deze stad wil er de komende jaren 10.000 woningen bij gaan bouwen, waar in de provincie de komende decennia misschien wel 15.000 woningen leeg komen te staan. Kapitaalvernietiging, CO2 uitstoot bij het vervaardigen van bouwmaterialen en de bouw van nieuwe woningen, met daarbij de tientallen miljarden aan kosten welke met krimp in de provincie gepaard gaan. Dus ja, als je werkelijk begaan bent met het milieu, dan kun je beterde fiets pakken.
Ja! Fiets en de trein. Ringweg had totaal geen prioriteit. Ook slecht voor de luchtkwaliteit. Geen essentiële bijdrage om de economie van Groningen vooruit te helpen. Want in principe komt het geld uit deze pot. Wat overigens ook al ronduit fout is. Of had het ministerie van verkeer en waterstaat onze wegen willen verkrotten?!
Als fietser zie ik het nut van de Ringweg wel. Een heleboel auto's die veilig op een afgesloten stuk weg rijden. Scheelt een hoop fietsers hun leven.
Scheelt een hoop fietsers hun leven?
Pertinente onzin natuurlijk.
Helemaal niet maar ik verwacht niets anders van iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
Het verder kijken dan je neus lang kijken, lag al in de basisplanning.
Een groot probleem, dat mensen zoals jij uit Brabant, hier gaan botvieren!
Citaten:
"als je werkelijk begaan bent met het milieu zou je niet nog langer in een vliegtuig moeten stappen"
en
"als je werkelijk begaan bent met het milieu, dan kun je beterde fiets pakken"
Klopt.
EN zo weinig mogelijk, bij voorkeur helemaal NIET, bomen kappen!
Maar dat is nou eenmaal een ongemakkelijke waarheid voor menig autobezitter.
Gelukkig!
Aan alle boeroepers en met name die tegen het kappen van de bomen zijn etc. Vinden jullie de huidige situatie nou daadwerkelijk beter dan hoe het straks eruit komt te zien?
Ik bedoel wat is nu jullie daadwerkelijke probleem? Dat TIJDELIJKE overlast?
TIJDELIJKE overlast?
Was het maar zo.
wgg.
voor iemand die de betekenis hiervan niet weet;
informeer bij pieter m