Groningen doet het goed op toeristisch gebied. Dat meldt marketing Groningen.
Het Groninger Museum haalde voor het derde jaar op rij meer dan 200 duizend bezoekers en ook het Scheepvaartmuseum draaide een prima jaar.
De Martinitoren werd ruim 70 duizend keer beklommen en Groningen Airport Eelde had met 218 duizend mensen een record aantal reizigers. Ook de toeristische websites in Groningen trokken een record aantal bezoekers.
Marketing Groningen hoopt de goede cijfers vast te houden. “Hierbij richten we ons op Nederland, Duitsland en Vlaanderen en op groeimarkten als het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. We gaan ook meer inzetten op het aantrekken van zakelijke bezoekers en congresgangers zodat we de stijgende trend ook dit jaar kunnen doorzetten”, aldus Barbara Risselada, directeur Marketing Groningen.
Maandagmiddag rond 17.00 uur is een file ontstaan op de A7. Ter hoogte van afrit…
De doorfietsroute tussen Groningen en Winsum is maandagmiddag open gegaan. Het fietspad loopt vanaf de…
De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en de gemeente Groningen werken samen aan een binnenstadscampus. RUG-bestuurder Hans…
Op de Grote Markt in Groningen zijn maandagmiddag drie informatiepanelen onthuld over het belang van…
Winkelcentrum Paddepoel is aan het verbouwen. Eind dit jaar komen er een Jumbo en een…
Het Groninger Dagblad en het Harener Weekblad zijn toch niet verkocht aan uitgeverij ROVAVO. De…
Bekijk reacties
Prima, als daar ook nog de verwachte miljoenen toeristen voor HET MONSTRUM bijkomen , dan kan Groningen wel bezwijken onder die toename net als momenteel in Amsterdam geschied.